پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع‌ هزاران‌ نفر از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ (طرح ولايت)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ امروز در جمع‌ هزاران‌ نفر از دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌، وظيفه‌ جوانان‌ پرشور، مؤمن‌ و پرنشاط كشور را در دهه‌ كنوني‌ و دهه‌ آينده‌، شكوفا كردن‌ درخت‌ پربار انقلاب‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ جنگ‌ رواني‌ شديد دشمن‌ تأكيد كردند: برخلاف‌ تبليغات‌ امريكا براي‌ نااميد كردن‌ ملت‌ ايران‌، رئيس‌ جمهور، دولت‌ و ديگر مسؤولان‌ طراز اول‌ كشور با كارآيي‌ و توانايي‌ تلاش‌ خستگي‌ناپذير، را براي‌ اداره‌ كشور، حل‌ مشكلات‌ و پيشبرد نظام‌ و جامعه‌ بكار بسته‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در تبيين‌ عوامل‌ استمرار و استواري‌ انقلاب‌ اسلامي‌، حفظ صلاحيت هاي‌ انقلابي‌ را بسيار مهم‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: امريكا در تبليغات‌ اخير خود كارايي‌ مسؤولان‌ قوا را زير سؤال‌ مي‌برد و براي‌ ايجاد اضطراب‌ در مردم‌ چنين‌ مي‌گويد كه‌ دولت‌ و رئيس‌ جمهور ايران‌ در اداره‌ كشور و انجام‌ دادن‌ وظايف‌ خود ناتوانند اما برخلاف‌ اين‌ تبليغات‌ رئيس‌ جمهور ما و ديگر مسؤولان‌ كشور با همه‌ وجود و توان‌ خود به‌ حل‌ مشكلات‌ مشغولند و كار دشوار اداره‌ كشور را سامان‌ مي‌دهند. البته‌ مسؤولان‌ نظام‌ قطعا كارهاي‌ ذلت‌باري‌ را كه‌ امريكا اصلاحات‌ مي‌نامد انجام‌ نمي‌دهند و با ايستادگي‌ در برابر دشمن‌ راه‌ تسلط دوباره‌ آمريكا بر ملت‌ ايران‌ را هموار نمي‌سازند.
ايشان‌ در همين‌ زمينه‌ خاطرنشان‌ ساختند كساني‌ كه‌ از انقلاب‌ و امام‌ ناراحتند مي‌خواهند با جنجال‌ و هرج‌ و مرج‌طلبي‌ سياسي‌، ذهن‌ مسؤولان‌ را به‌ مسائل‌ فرعي‌ بكشانند و براي‌ تحقق‌ اهداف‌ خاص‌ خود مسؤولان‌ را از وظايف‌ خويش‌ غافل‌ كنند اما در اين‌ كشور هيچ كس‌ نه‌ مي‌خواهد و نه‌ مي‌تواند كه‌ به‌ خواسته‌هاي‌ آمريكا عمل‌ كند چرا كه‌ مردم‌ عاشق‌ اسلام‌ و انقلابند و پاي‌ شعارها و اهداف‌ خود ايستاده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ علاوه‌ بر حفظ صلاحيت‌ انقلابي‌ مسؤولان‌، پايبندي‌ ملت‌ به‌ آرمان هاي‌ انقلاب‌ را از ديگر عوامل‌ حفظ و استمرار نظام‌ اسلامي‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند آگاهي‌ و هوشياري‌ ملت‌ ايران‌ و وفاداري‌ مردم‌ به‌ اسلام‌، دنيا را متعجب‌ كرده‌ است‌ بگونه‌اي‌ كه‌ هرگاه‌ دشمن‌ به‌ شركت‌ نكردن‌ مردم‌ در انتخابات‌ طمع‌ مي‌كند تا اسلام‌ را تضعيف‌ كند مردم‌ به‌ ميدان‌ مي‌آيند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ اينكه‌ رئيس‌ جمهور آمريكا در بيانيه‌ اخير خود بر روي‌ مطبوعات‌ و دانشگاه ها تكيه‌ كرده‌ است‌ افزودند: دشمن‌ به‌ نسل‌ جوان‌ و دانشگاه ها اميد بسته‌ اما همچون‌ 18 تير امسال‌ در تحقق‌ اين‌ هدف‌ نيز نااميد خواهد شد و از آگاهي‌ و شور و شعور جوانان‌ ما ضربه‌ اساسي‌ خواهد خورد.
ايشان‌ نقشه‌ دشمن‌ را براي‌ ايجاد آشوبي‌ بزرگ‌ در 18 تير امسال‌ خاطرنشان‌ كردند و افزودند: قبل‌ و بعد از 18 تير، كارهاي‌ ظاهراً بي‌ارتباطي‌ در گوشه‌ و كنار كشور انجام‌ شد و روز 18 تير نيز با جنگ‌ رواني‌ و برخي‌ كارهاي‌ مطبوعاتي‌، شماري‌ از عناصر حقير آنها به‌ خيابان‌ آمدند اما آنهمه‌ مقدمات‌ آشكار و پنهان‌ با آگاهي‌ و هوشياري‌ نسل‌ جوان‌ بر باد رفت‌ و سر دشمن‌ به‌ سنگ‌ خورد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با توصيه‌ جوانان‌ دانشجو به‌ فعاليتهاي‌ منطقي‌، متين‌ و برخاسته‌ از آگاهي‌ و معرفت‌ و نيز پرهيز از حركات‌ تند و جنجالي‌ تأكيد كردند: به‌ فضل‌ پروردگار نسل‌ جوان‌ اين‌ كشور به‌ وظايف‌ تاريخي‌ خود عمل‌ خواهد كرد و با نااميد كردن‌ كامل‌ دشمن‌ وظايفي‌ دشوارتر از وظايف‌ نسل‌ اول‌ انقلاب‌ را بخوبي‌ انجام‌ خواهد داد و پايه‌هاي‌ انقلاب‌ را مستحكم‌تر خواهد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ كسب‌ معرفت‌ ديني‌ را زمينه‌ساز اعتماد به‌ نفس‌ و ايجاد عزم‌ راسخ‌ در انسان‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: معرفت‌ ديني‌ مقدمه‌ عمل‌ صالح‌ است‌ و مي‌تواند با تبيين‌ ملاكهاي‌ لازم‌ به‌ فعاليتهاي‌ سياسي‌ و فرهنگي‌ دانشجويان‌ جهت‌ دهد.
ايشان‌ شور و عشق‌ ناشي‌ از احساس‌ مسؤوليت‌ را مكمل‌ معرفت‌ و كسب‌ آگاهي‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: احساس‌ بدون‌ دانايي‌ به‌ افراط و تفريط منجر مي‌شود و دانايي‌ بدون‌ احساس‌ نيز همچون‌ سرمايه‌اي‌ راكد است‌ اما احساس‌ و دانايي‌ به‌ كمك‌ يكديگر انسان‌ را به‌ اوج‌ مي‌رساند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تلاش‌ سياسي‌ را به‌ معناي‌ آگاهي‌ از واقعيات‌ و تهديدات‌ واقعي‌، مشخص‌ كردن‌ جبهه‌ دوست‌ و دشمن‌ و موضعگيري‌ در اين‌ خصوص‌ را وظيفه‌ هر فرد جامعه‌ دانستند و افزودند: اگر ملاكهاي‌ فعاليت‌ سياسي‌ ناشي‌ از معرفت‌ اسلامي‌ نباشد همچنانكه‌ در صدر اسلام‌ و در تاريخ‌ معاصر ايران‌ نيز اتفاق‌ افتاده‌ تشخيص‌ جبهه‌ حق‌ و باطل‌ مشكل‌ مي‌شود و كساني‌ كه‌ روزي‌ در جبهه‌ حق‌ بودند در مقابل‌ آن‌ شمشير مي‌كشند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ با رد تبليغات‌ دشمن‌ در مورد ضعيف‌ شدن‌ انقلاب‌ اسلامي‌ خاطرنشان‌ كردند: اگر يك‌ حركت‌ تاريخي‌ همچون‌ انقلاب‌ اسلامي‌ شعارهايش‌ بر نيازهاي‌ ذاتي‌ انسان‌ نظير عدالت‌خواهي‌، استقلال‌، آزادي‌ واقعي‌، مبارزه‌ با فقر و فساد و تبعيض‌ و دفاع‌ از مظلوم‌ مبتني‌ باشد به‌ شرط آنكه‌ مسؤولان‌ و مردم‌ به‌ وظايف‌ خود عمل‌ كنند هيچگاه‌ پير نخواهد شد و همواره‌ جوان‌ و پويا و پرنشاط خواهد بود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تلاش‌ براي‌ تحقق‌ شعارهاي‌ اصيل‌ انقلاب‌ از جمله‌ عدالت‌ اسلامي‌ را وظيفه‌ اساسي‌ نسل‌ جوان‌ خواندند و افزودند: جوانان‌ پرشور ميهن‌ اسلامي‌ بايد پرچم‌ برافراشته‌ شده‌ انقلاب‌ را با دانش‌اندوزي‌، معرفت‌ و آگاهي‌ و تلاش‌ همچنان‌ در اهتزاز نگه‌ دارند.
در اين‌ ديدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ سرتيپ‌ حجازي‌ فرمانده‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ در گزارشي‌ از اجراي‌ طرح‌ ولايت‌ اعلام‌ كرد هزاران‌ دانشجو و دانش‌آموز در اين‌ طرح‌ به‌ فراگيري‌ معارف‌ و مباني‌ اسلامي‌ پرداخته‌اند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /