پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام‌ به‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پيامي‌ به‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ با تجليل‌ از حماسه‌ عظيم‌ و پرشكوه‌ راهپيمايي‌ سراسري‌ 28 تيرماه‌ تأكيد كردند: حضور بي‌دريغ‌ و ميليوني‌ شما، بندگان‌ صالح‌ خدا و انسانهاي‌ آگاه‌ و مؤمن‌ كه‌ زير آفتاب‌ تفتيده‌ به‌ خيابانها آمديد، به‌ جهان‌ اعلام‌ كرد كه‌ اين‌ ملت‌ بزرگ‌ راه‌ رفته‌ را بازنخواهد گشت‌ و پرچم‌ امام‌ خميني‌ و شهيدان‌ قافله‌ عشق‌ را همچنان‌ در اهتزاز نگاه‌ خواهد داشت‌.
متن‌ پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ اين‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
ملت‌ شريف‌ ايران‌، حضور بي‌دريغ‌ و ميليوني‌ شما، بندگان‌ صالح‌ خدا و انسانهاي‌ آگاه‌ و مؤمن‌ كه‌ زير آفتاب‌ تفتيده‌ به‌ خيابانها آمديد، به‌ جهان‌ اعلام‌ كرد كه‌ اين‌ ملت‌ بزرگ‌ راه‌ رفته‌ را بازنخواهد گشت‌ و پرچم‌ امام‌ خميني‌ و شهيدان‌ قافله‌ عشق‌ را همچنان‌ در اهتزاز نگاه‌ خواهد داشت‌. بيانيه‌ بوش‌ درصدد ايجاد شكاف‌ در حكومت‌، ايجاد يأس‌ در ملت‌، تفكيك‌ در نهادهاي‌ نظام‌ و القاي‌ بحران‌ مشروعيت‌ براي‌ كل‌ نظام‌ و تطميع‌ برخي‌ گروههاي‌ غافل‌، پيشنهاد تسليم‌ و سازش‌ عوامفريبانه‌ و تجربه‌ زبان‌ چرب‌ اغواگري‌، پس‌ از زبان‌ تيز تهديد و ارعاب‌ بود و شما مردم‌ يكجا به‌ همه‌ اين‌ ترفندها و خدعه‌ها پاسخي‌ مناسب‌ شأن‌ ملت‌ ايران‌ داديد و از اين‌ پس‌ حجت‌ بر دوستان‌ و دشمنان‌ اين‌ انقلاب‌، در داخل‌ كشور و سراسر جهان‌ تمام‌ شده‌ است‌. امريكا از سويي‌ سايه‌ جنگ‌ و مرگ‌ را در منطقه‌ گسترانده‌ و ملت‌ و نظام‌ ايران‌ را رسما تهديد به‌ براندازي‌ مي‌كند و از سويي‌ ديگر، شعار دمكراسي‌ و حق‌ انتخاب‌ ملت‌ها و پيشرفت‌ و آزادي‌ سر مي‌دهد، اينك‌ براي‌ سران‌ واشنگتن‌ بايد روشن‌ شده‌ باشد كه‌ اين‌ مردم‌ باطن‌ بين‌ و حقيقت‌ شناس‌، دشمن‌ را با هر ادبيات‌ و زباني‌ بجا مي‌آورند و نيز روشن‌ شد كه‌ در هيچ‌ جناحي‌ در حاكميت‌ امريكا كمترين‌ نشانه‌اي‌ در عدول‌ مواضع‌ زياده‌خواهانه‌ وجود ندارد. حاكميت‌ امريكا يكپارچه‌ تجاوزگر و زياده‌طلب‌ است‌ و همانگونه‌ كه‌ تفكيك‌ در حكومت‌ ايران‌ توطئه‌ دشمن‌ است‌، تفكيك‌ ميان‌ باندهاي‌ حاكم‌ در واشنگتن‌ نيز بهانه‌اي‌ براي‌ سازش‌ و مجامله‌ است‌. همه‌ جناحهاي‌ حاكم‌ در امريكا در دهها سال‌ گذشته‌ نشان‌ دادند كه‌ در هدف‌ سلطه‌ بر ايران‌ يكسانند گرچه‌ اين‌ هدف‌ گاه‌ با روش‌ نسل‌كشي‌ و گاه‌ با شعار صلح‌طلبي‌ و حقوق‌ بشر تعقيب‌ مي‌شود. شما مردم‌ ايران‌ همچنين‌ به‌ عناصرضعيف‌ النفس‌ داخلي‌ نشان‌ داديد كه‌ به‌ دنبال‌ فتنه‌ و جنگ‌ نبوده‌ايد و نيستيد، اما هرگاه‌ فتنه‌گران‌ يك‌ گام‌ به‌ پيش‌ آيند شما با پولاد اراده‌ خويش‌ آنانرا دو گام‌ به‌ پس‌ مي‌رانيد. بار ديگر تأكيد مي‌كنم‌ كه‌ در اين‌ شرايط حساس‌ وحدت‌، مقاومت‌ و هوشياري‌، ملت‌ و دولت‌ ما را از اين‌ گردنه‌ نيز با سلامت‌ و عزت‌ عبور خواهد داد.
اينجانب‌ با سپاس‌ فراوان‌ به‌ درگاه‌ خداي‌ متعال‌ بر اين‌ نعمت‌ بزرگ‌، نعمت‌ ايمان‌ و جهاد و وحدت‌ به‌ يكايك‌ شما هموطنان‌ غيور حماسه‌آفرين‌ خود درود مي‌فرستم‌ و عظمت‌ شما را مدح‌ مي‌گويم‌ و از خداي‌ رحمان‌ پيروزي‌ و سربلندي‌ و سعادت‌ و خير دنيا و آخرت‌ براي‌ شما و خذلان‌ و خواري‌ دشمنان‌ شما را خواستارم‌ و از همه‌ خدمتگزاران‌ اين‌ ملت‌ عزيز مي‌خواهم‌ كه‌ با تلاش‌ مضاعف‌ و پرهيز از تفرقه‌، شكرگذار اين‌ مردم‌ باشند و با قدرت‌ و همدلي‌ و سرعت‌ و همكاري‌ و شجاعت‌ موانع‌ پيشرفت‌ و ترقي‌ اين‌ ملت‌ و خصوصا مفاسد مالي‌ و اقتصادي‌ و اداري‌ را مرتفع‌ نمايند.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
29/04/1381
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /