پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار از پادگان دو کوهه

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، صبح‌ امروز در پادگان‌ دو كوهه‌ و در جمع‌ دهها هزار نفر از راهيان‌ نور و قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ منطقه‌، تأكيد كردند: ملت‌ بزرگ‌ ايران‌، با استمرار هوشياري‌، استقامت‌ و فداكاري‌ خود، پرچم‌ عزت‌ و افتخار حسيني‌ را كه‌ در نهضت‌ سيدالشهدا برافراشته‌ شد، همچنان‌ در اهتزار نگه‌ خواهد داشت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ نامگذاري‌ امسال‌ به‌ نام‌ سال‌ عزت‌ و افتخار حسيني‌، «مبارزه‌ انقلابي‌ حق‌ با باطل‌»، تبلور «معنويت‌ و پيروزي‌ عقل‌ بر جهل‌» و «فجايع‌ و مصيبتهاي‌ عاشورا» را سه‌ بعد قيام‌ حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسين‌ (ع‌) برشمردند و تصريح‌ كردند: پاسداري‌ از عزت‌ و افتخار حسيني‌، نيازمند درك‌ و شناخت‌ نهضت‌ حضرت‌ حسين‌ بن‌ علي‌ (ع‌) است‌.
ايشان‌ در تبيين‌ بعد انقلابي‌ و اصلاحي‌ حركت‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) تصريح‌ كردند يزيد، امامت‌ اسلامي‌ يعني‌ هدايت‌ تعالي‌ بخش‌ قافله‌ بشري‌ را به‌ سلطنت‌ يعني‌ سلطه‌ ظالمانه‌ و زورگويي‌ بر انسانها تبديل‌ كرده‌ بود و امام‌ حسين‌ (ع‌) در مقابل‌ اين‌ انحراف‌ عميق‌ و تاريخي‌، پرچم‌ عزت‌ حق‌ و امامت‌ را برافراشت‌ و با پايداري‌ در اين‌ راه‌، به‌ مظهر افتخار و سربلندي‌ نيز تبديل‌ شد و راه‌ عزت‌ و افتخار يعني‌ استقامت‌ و ايستادگي‌ را به‌ ملتها نشان‌ داد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در همين‌ بحث‌ و در تبيين‌ بيشتر مفهوم‌ سلطنت‌ بعنوان‌ نظام‌ حكومتي‌ يزيد در برابر نظام‌ حكومتي‌ اسلام‌ افزودند: دولتهاي‌ مستكبر و ظالم‌ تاريخ‌ از جمله‌ دولت‌ امروز آمريكا، هر نامي‌ بر خود بگذارند، حكومت‌ سلطنتي‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، صف‌ آرايي‌ پيروزمند لشكر عقل‌ در برابر لشكر جهل‌ و غلبه‌ فضايل‌ اخلاقي‌ بر رذائل‌ شيطاني‌ و نفساني‌ را از ديگر ابعاد نهضت‌ حسيني‌ خواندند و افزودند تمامي‌ كساني‌ كه‌ سيدالشهدا را در آن‌ حركت‌ عظيم‌ و تاريخ‌ساز همراهي‌ كردند، در مبارزه‌ دروني‌ و باطني‌ بر جهل‌ و شيطان‌ پيروز شدند و با حضور عزتمند و افتخار آفرين‌ در ميدان‌ شرف‌، انسانها را به‌ رستگاري‌ و سعادت‌ فراخواندند.
ايشان‌ با يادآوري‌ افتخارات‌ عزتمند ملت‌ ايران‌ در حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ و ديگر ميادين‌ مبارزه‌ با دشمنان‌ افزودند جوانان‌ رزمنده‌ ما و اين‌ مردم‌ مؤمن‌ كه‌ معنويت‌ و پايداري‌ را از امام‌ حسين‌ (ع‌) و اصحابش‌ آموخته‌اند، امروزه‌ خود به‌ الگويي‌ افتخارآفرين‌ براي‌ ملتها از جمله‌ ملت‌ فلسطين‌ تبديل‌ شده‌اند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بعد سوم‌ قيام‌ عاشورا را، سرشار از مصيبت‌ و فاجعه‌ و درد خواندند و خاطرنشان‌ كردند: شهادت‌ هريك‌ از ياران‌ وفادار و فرزندان‌ مظلوم‌ حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسين‌، مصيبتي‌ جانسوز اما تبلور و تجسم‌ عزت‌، بزرگواري‌ و افتخار بود و امام‌ حسين‌ (ع‌) با پايداري‌ در اين‌ مصائب‌ عظيم‌، پرچم‌ سربلندي‌ اسلام‌ را برافراشته‌ نگه‌ داشت‌ و مرز حق‌ و باطل‌ و امامت‌ اسلامي‌ با سلطنت‌ طاغوتي‌ را روشن‌ ساخت‌.
ايشان‌ درسهاي‌ نهضت‌ حسيني‌ را نياز امروز و فرداي‌ بشر خواندند و افزودند: امروز كه‌ خودخواهيهاي‌ حاكمان‌ مستكبر، بيشتر از هر زمان‌ شده‌ است‌، اين‌ درسهاي‌ ماندگار، بشدت‌ مورد نياز انسان‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ استمرار توجه‌ كامل‌ همه‌ مسؤولان‌ به‌ رفتار علوي‌ خاطرنشان‌ كردند: حكومت‌ علوي‌ الگوي‌ «حل‌ مشكلات‌ و رنجهاي‌ بشر» و تأمين‌ كننده‌ «عدالت‌ و صلح‌ و آرامش‌ حقيقي‌» است‌ و بايد در تمامي‌ سالها و در كليه‌ اقدامات‌ و برنامه‌ريزيها، مورد توجه‌ و دقت‌ كليه‌ مسؤولان‌ باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، تلاش‌ براي‌ ايجاد اشتغال‌ و مبارزه‌ با فساد را دو حركت‌ نشأت‌ گرفته‌ از رفتار علوي‌ برشمردند و افزودند: مسؤولان‌ و دستگاههاي‌ ذيربط بايد با همه‌ وجود و بطور شبانه‌ روزي‌ براي‌ ايجاد اشتغال‌ فعاليت‌ كنند و هيچ‌ مسئله‌ داخلي‌ يا تهديد خارجي‌ نبايد مانعي‌ در اين‌ راه‌ بوجود آورد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با انتقاد از برخوردهاي‌ افراطي‌ يا تفريطي‌ با مسئله‌ مبارزه‌ با فساد افزودند: برخلاف‌ تصور برخي‌، اين‌ حركت‌، بهانه‌اي‌ سياسي‌ براي‌ برخورد با بعضي‌ها نيست‌ بلكه‌ حركتي‌ حقيقي‌ و لازم‌ است‌ ايشان‌ جهت‌ و برنامه‌ اصلي‌ كشور را برنامه‌ صلاح‌ و پيشرفت‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: برخلاف‌ برداشتهاي‌ افراطي‌، فساد در كشور فراگير نيست‌ بلكه‌ انگيزه‌ نظام‌ از مقابله‌ با فساد، شناسايي‌، كنترل‌ و قلع‌ و قمع‌ هرگونه‌ فساد است‌ چرا كه‌ در غيراينصورت‌، فساد محدود و معدود، ممكن‌ است‌ رشد و گسترش‌ يابد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ استقلال‌طلبي‌ و غيرتمندي‌ ملت‌ ايران‌ افزودند: اين‌ ملت‌ از تهديد دشمن‌ نمي‌هراسد و ايجاد اختلاف‌، بي‌ايماني‌ و نااميدي‌ از آينده‌، القاء وجود دوگانگي‌ در كشور، القاء احساس‌ ضعف‌ در برابر دشمن‌ و يا تبليغ‌ احساس‌ ناتواني‌ مسؤولان‌ كشور را خطري‌ جدي‌ مي‌داند كه‌ متأسفانه‌ برخي‌ از روي‌ ناداني‌ يا غرض‌ورزي‌ مشغول‌ اينگونه‌ امور هستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ ايام‌ محرم‌ و نهضت‌ عظيم‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) و تقارن‌ آن‌ با بهار طبيعت‌ و آغاز سال‌ جديد شمسي‌ افزودند: حضور مردم‌ قدرشناس‌ ايران‌ در چنين‌ ايامي‌ در مناطق‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، از لحاظ تقارن‌ زماني‌ و مكاني‌ از جمله‌ پديده‌هاي‌ كم‌ياب‌ دوران‌ زندگي‌ است‌.
ايشان‌ تأكيد كردند: حضور قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ در مناطق‌ برجسته‌ و فراموش‌ نشدني‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ معناي‌ قدرشناسي‌ آنان‌ از رزمندگان‌ و دلاورمرداني‌ است‌ كه‌ كشور، ملت‌ و تاريخ‌ همواره‌ مديون‌ آنان‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حضور خود را در پادگان‌ دوكوهه‌ اظهار ارادت‌ و اخلاص‌ به‌ رزمندگان‌ و شهداء دانستند و با يادآوري‌ ظهور و بروز ايمان‌ها، فداكاريها، اخلاصها و صفا و طراوت‌ جوانان‌ مؤمن‌ و بسيجي‌ در اين‌ مكان‌ تصريح‌ كردند: وظيفه‌ همه‌ است‌ كه‌ اينگونه‌ مكانها و خاطرات‌ را هميشه‌ زنده‌ بدارند.
در اين‌ مراسم‌، پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، در سوگ‌ سيدالشهدا و ياران‌ مظلومش‌، عزاداري‌ و نوحه‌سرايي‌ شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، پس‌ از اين‌ مراسم‌ به‌ تهران‌ بازگشتند.
در اين‌ مراسم‌، علاوه‌ بر كاروانهاي‌ راهيان‌ نور كه‌ از سراسر كشور، براي‌ بازديد از مناطق‌ جنگي‌، به‌ منطقه‌ جنوب‌ رفته‌اند، شماري‌ از مردم‌ انديمشك‌، دزفول‌، شوش‌، شوشتر و برخي‌ نقاط ديگر استان‌ خوزستان‌ حضور داشتند.
«نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در استان‌ خوزستان‌ و امام‌ جمعه‌ اهواز»، استاندار خوزستان‌ و فرماندهان‌ عاليرتبه‌ سپاه‌ و ارتش‌ نيز در اين‌ ديدار حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /