پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اقشار مختلف مردم در آستانه ايام شهادت حضرت زهراء (س)

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار جمع كثيري از اقشار مختلف امت حزب الله با ايشان طي بيانات مبسوطي از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان يك انسان كامل و نيز مظهر عبادت، مجاهدت و آشنا به آيين همسرداري و تربيت فرزندان نام بردند و با تأكيد بر لزوم شركت مردم در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي، آن را يك كار الهي، سياسي و انقلابي خواندند.
در اين ديدار كه با شعارهائي از سوي حاضرين نظير «آيت حق خامنه اي رهبر است - فرمان او فرمان پيغمبر است » و « دست خدا بر سر ماست - خامنه اي رهبر ماست» توأم بود رهبر انقلاب اسلامي ضمن تسليت شهادت غم انگيز و حزن آميز فاظمه زهرا(س)، به تشريح ابعاد مختلف زندگي درخشان و معنوي آن حضرت پرداختند و فرمودند: رفتار اين بزرگوار با همسر و فرزندان از يك سو و انجام وظايف خود به عنوان يك انسان مجاهد، غيور، زحمتكش و تسليم ناپذير در برخورد با حوادث سياسي از سوي ديگر همراه با عبادت و خضوع و خشوع در برابر خداوند آن حضرت را به يك انسان كامل مبدل ساخته است.
حضرت آيةالله خامنه اي در ادامه سخنانشان خطاب به حاضرين بر لزوم عمل به وظايف شخصي در محيط كار و زندگي همراه با حضور در صحنه انقلاب، انتخابات، ميادين دفاع از اسلام و كشور و نيز ايجاد ارتباط نزديك با خدا تأكيد كردند و فرمودند: بشر امروز در چارچوب تمدن هاي مادي و مكتب هاي حاكم بر دنيا يك بعدي است و اين مسأله در كشورهاي دور از معنويت جهان همانند بسياري از جوامع اروپايي براي انسان است و او را از همه خيرات موجود انساني محروم مي كند به سر مي برند.
ايشان به ناآگاهي سياسي و بي خبري انسان هاي يك بعدي كه در مكتب هاي مادي حاكم بر جهان رشد مي يابند اشاره كردند و افزودند: كساني كه تنها به امور مادي توجه دارند و در غفلت از ياد و ارتباط با خدا به سر مي برند، حتي در ميدان سياست نيز از جمله غافلان به شمار مي روند و عموماً درك و فهم و تحليل سياسي ندارند و دولت ها، آنها را با توسل به تعصب هاي گروهي، حزبي، قوم گرائي و ناسيوناليستي به هر سوئي كه مي خواهند سوق دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه در اسلام و جامعه اسلامي مسلمانان بايد با مسائل سياسي آشنا باشند فرمودند: در كشور اسلامي ما طبقات مختلف مردم حتي قشرهاي محروم در مناطق دور افتاده نيز فهم و تحليل سياسي دارند و نسبت به مسائل كشور داراي عقيده و انگيزه هستند و به خوبي مي دانند كه طرف ما در دنيا چه كسي است و چرا جنگ را بر ما تحميل كردند و حمايت دائمي دنياي استكباري از دشمن به چه معناست و با چه هدفي صورت مي گيرد.
ولي امر مسلمين با اشاره به تأكيدات رهبر فقيد جهان اسلام بر حضور مردم در صحنه هاي سياسي اظهار داشتند: امروز آن زمان كه كشور به عده اي خاص تعلق داشت و مردم از امور كشور بيگانه بودند گذشته است. سرنوشت كشور در دست مردم است و ريشه دار شدن استقلال كشور و عظمت و عزت مملكت تنها به حضور در صحنه سياسي، كناره نگرفتن از انقلاب و اراده مردم ممكن مي شود و پيشرفت و احياء اقتصاد و سياست ما نيز با پشتيباني و آگاهي آحاد مردم امكان پذير خواهد بود.
حضرت آيةالله خامنه اي صدا و سيما، مراكز روابط عمومي و وسائل ارتباط جمعي را مسؤول آگاه ساختن مردم نسبت به مسائل مهم كشور و انقلاب دانستند و با اشاره به انتخابات نمايندگان ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در برخي از شهرستان ها فرمودند: حضور مردم در صحنه انتخابات، ‌يك كار الهي، سياسي و انقلابي است كه مردم بايد آنرا انجام دهند و با شركت در انتخابات به فردي كه رفتن او را به مجلس مصلحت مي دانند رأي دهند. مجلس شوراي اسلامي يك مركز اساسي انقلاب و مظهر حضور اراده مردم در صحنه هاي گوناگون سياسي و اجرائي است. لذا همان گونه كه امام عظيم الشأن اسلام وصيت فرموده اند مردم بايد انتخابات مجلس را همواره به عنوان يك مسئله مهم در نظر بگيرند.
ايشان در پايان سخنانشان از انقلاب اسلامي به عنوان حجتي بر همه دنيا نام بردند و فرمودند: ملت ايران با اتكال و اعتماد به خدا توانست حرف خود را به كرسي بنشاند و به بركت اسلام و تبعيت از امام فقيدمان راهي را كه براي مردم دنيا ناشناخته بود طي كند و در اين برهه از زمان، خداوند، انقلاب اسلامي ايران را براي همه مردم جهان حجت قرارداد تا بدانند كه اراده ي ابرقدرت ها در سرنوشت كشور و ملت ها تعيين كننده نيست. بنا بر همين گزارش در اين ديدار آيةالله رضواني يكي از فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي طي سخنان كوتاهي به بيان فضاي آزاد سياسي در كشور پرداخت و ديداركنندگان را به محضر مقام معظم رهبري معرفي كرد.
در اين ديدار، اعضاي هيأت نظارت، بازرسين و ناظرين شوراي نگهبان و هيأت اجرايي در انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي، خانواده معظم شهداء، اسراء، مفقودين و جانبازان از شهرهاي فيروزآباد، فراشبند، قير و كازرون و ميمند استان فارس، رزن،‌ فامنين و شرا از استان همدان به همراه نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي و نيز مهندسين، كاركنان و كارگران پالايشگاه نفت تهران حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /