پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما و روحانيون استان قزوين

رهبر معظم انقلاب اسلامي امشب در ديدار صدها نفر از علما،روحانيون و طلاب استان قزوين، قزوين را شهر كهن علمي و فرهنگي خواندند و با توصيه به روحانيون و طلاب جوان اين منطقه براي احياي اعتلاي علمي قزوين خاطر نشان كردند:بايد با افكار و انديشه هاي فلسفي مطرح شده در دوران جديد آشنا بود و با تكيه بر فلسفه اسلامي به نقد آنها همت گماشت كه لازمه اينكار آموختن عميق فلسفه اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي به روز بودن و برخورداري از ديد و بينش سياسي را براي روحانيون ضروري خواندند و تاكيد كردند: بايد هوشياري در مقابل نقشه هاي پيچيده سياسي- رسانه اي دشمنان، مسائل كشور را با نگاهي كلان ارزيابي كرد و از اصالت دادن به جزئيات كه معمولاً قضاوت ها را دچار مشكل و انحراف مي كند پرهيز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي نگاه بر آيندي به مجموعه نقاط قوت و ضعف جمهوري اسلامي و درك جبهه بندي موجود در دنيا را دو شرط لازم براي قضاوت صحيح در مورد عملكرد نظام اسلامي خواندند و خاطر نشان كردند: در عملكرد جمهوري اسلامي نقاط ضعف نيز وجود دارد اما دشمن و برخي عناصر نا آگاه يا آگاه داخلي، با عمده كردن نكات منفي اين جمهوري مظلوم و فراموش كردن نقاط مثبت فراوان نظام، در واقع در صددند انقلاب اسلامي را به شكست بكشانند تا اسلام را از موقعيت كنوني اش قرن ها به عقب ببرنند. ايشان بي طرفي در مقابل جبهه بندي موجود در جامعه بين المللي را بي معنا خواندند و خاطر نشان كردند: در يك طرف اين صف بندي "كفر و استكبار و مراكز قدرت سياسي و اقتصادي جهان و حكومت هاي مزدور آنان" قرار دارند و در طرف ديگر همه ملت هايي كه از جبهه جهاني ظلم و ستم، آسيب ديده اند بنابراين بي طرف ماندن در مقابل اين واقعيات معنا ندارد.
ايشان همچنين دانستن زبان مخاطبان و دادن پاسخهاي اقناعي به سؤالات و شبهات جوانان را مهم دانستند و با توصيه همه روحانيون به زهد و بي اعتنايي به دنيا افزودند:اصلي ترين وظيفه طلاب درس خواندن و عالم شدند است و هيچ چيز نبايد طلبه ها را از اداي اين وظيفه باز دارد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام و المسلمين باريك بين نماينده ولي فقيه در استان قزوين گزارشي از فعاليت هاي علمي و پژوهشي حوزه علميه قزوين و مدارس علميه اين استان بيان كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين امشب حرم حضرت امام زاده حسين ابن علي ابن موسي الرضا(ع) را در قزوين زيارت كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /