پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از ايتام‌ و كودكان‌ بي‌سرپرست‌ تحت‌ پوشش‌ كميته‌ امداد امام‌ خميني‌(ره‌)

همزمان‌ با شب‌ نوزدهم‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ و در هفته‌ اطعام‌ و اكرام‌، جمعي‌ از ايتام‌ و كودكان‌ بي‌سرپرست‌ تحت‌ پوشش‌ كميته‌ امداد امام‌ خميني‌(ره‌) و سازمان‌ بهزيستي‌ امشب‌ افطار را ميهمان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بودند، در اين‌ ديدار سرشار از صفا و معنويت‌، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با حضور در جمع‌ ايتام‌ و كودكان‌ بي‌سرپرست‌ آنان‌ را مورد مهر و محبت‌ و ملاطفت‌ قرار دادند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ در اين‌ مراسم‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ با اشاره‌ به‌ يتيمي‌ پيامبر بزرگ‌ اسلام‌(ص‌) و حضرت‌ علي‌(ع‌) در دوران‌ كودكي‌ و شخصيت‌ عظيم‌ اين‌ دو بزرگوار، خاطرنشان‌ كردند: بسياري‌ از دانشمندان‌، علماي‌ بزرگ‌ و شخصيت‌هاي‌ برجسته‌ تاريخ‌ در شرايط محروم‌ بودن‌ از كانون‌ گرم‌ خانواده‌، رشد كردند و با تلاش‌، پشتكار، عزم‌، اراده‌ و غيرت‌ خود به‌ جايگاهي‌ رسيدند كه‌ ديگران‌ حسرت‌ آن‌ را مي‌خورند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ رنج‌ محروميت‌ از داشتن‌ پدر و مادر و سختي‌هاي‌ آن‌ داراي‌ اجروپاداش‌ الهي‌ است‌، به‌ وظيفه‌ مسئولان‌ امر در قبال‌ ايتام‌ اشاره‌ كردند و افزودند: مسئولان‌ بايد بدون‌
هيچگونه‌ منتي‌ و با كمال‌ مهرباني‌ و خيرخواهي‌ به‌ وظيفه‌ خود در قبال‌ ايتام‌ عمل‌ نمايند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ از زحمات‌ مسئولان‌ كميته‌ امداد امام‌ خميني‌(ره‌) و سازمان‌ بهزيستي‌ براي‌ كودكان‌ بي‌سرپرست‌ قدرداني‌ كردند.
پس‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، ايتام‌ شركت‌ كننده‌ در اين‌ مراسم‌، نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ كردند و سپس‌ در فضائي‌ صميمي‌، روزه‌ خود را با حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ افطار كردند.
در اين‌ مراسم‌ برنامه‌ سرود و همخواني‌ در وصف‌ حضرت‌ اميرالمؤمنين‌ علي‌(ع‌) نيز اجرا گرديد. خاطرنشان‌ مي‌شود در اين‌ ديدار، نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در كميته‌ امداد امام‌ خميني‌(ره‌)، سرپرست‌ اين‌ نهاد و همچنين‌ رئيس‌ سازمان‌ بهزيستي‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /