پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از شعراء از سراسر كشور

همزمان‌ با سالروز ولادت‌ حضرت‌ امام‌ حسن‌ مجتبي‌ (ع‌) جمعي‌ از شعراء از سراسر كشور امشب‌ با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ ديدار كردند. در اين‌ مراسم‌ در فضايي‌ صميمانه‌ تعدادي‌ از شعراء به‌ قرائت‌ سروده‌ها و آثار ادبي‌ خود در وصف‌ اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ عليهم‌السلام‌، ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، انتفاضه‌، رنج‌ مردم‌ مظلوم‌ افغانستان‌ و موضوعات‌ مختلف‌ ديگر پرداختند.
با صدا
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ ديدار با اشاره‌ به‌ شعراي‌ برجسته‌ كشورمان‌ و سابقه‌ تاريخي‌ شعر در ايران‌ تأكيد كردند: ملت‌ ايران‌ در ميان‌ ملتهاي‌ دنيا از نظر برجستگان‌ شعري‌ در رده‌هاي‌ اول‌ قرار دارد. ايشان‌ با اشاره‌ به‌ تعداد بالاي‌ شعراي‌ جوان‌ در كشور افزودند: براي‌ استفاده‌ مناسب‌ از زمينه‌هاي‌ شعر و استعدادهاي‌ فراوان‌ در اين‌ خصوص‌ بايد شاعران‌ جوان‌ بنحو مناسبي‌ رشد و پرورش‌ يابند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ نقد شعر از جانب‌ اساتيد را يكي‌ از زمينه‌هاي‌ رشد استعدادها و بالا رفتن‌ كيفيت‌ اشعار دانستند و خاطرنشان‌ كردند: شعر عنصري‌ ضروري‌ و لازم‌ براي‌ يك‌ جامعه‌ زنده‌ فرهنگي‌ است‌.
در ابتداي‌ اين‌ مراسم‌ نماز مغرب‌ و عشاء به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ شد و شعرا روزه‌ خود را به‌ همراه‌ ايشان‌ افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /