پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ معنوي‌ محفل‌ انسل‌ با قرآن‌ با شركت‌ اساتيد، قاريان‌ بين‌المللي‌ و ممتاز

همزمان‌ با آغاز ماه‌ نزول‌ قرآن‌، ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، مراسم‌ معنوي‌ محفل‌ انسل‌ با قرآن‌ امروز در حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و با شركت‌ تعدادي‌ اساتيد، قاريان‌ بين‌المللي‌ و ممتاز، حافظان‌ و گروههاي‌ مديحه‌سرايي‌ و همخواني‌ از سراسر كشور برگزار شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ مراسم‌ قرآني‌، در سخنان‌ كوتاهي‌ با اشاره‌ به‌ پيشرفتها و تلاشهاي‌ چشمگير قرآني‌ در سراسر كشور پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، بر لزوم‌ فراگير شدن‌ صحيح‌ خواني‌ قرآن‌ در جامعه‌ و فهم‌ معاني‌ قرآن‌ تأكيد كردند. ايشان‌ تلاوت‌ قاريان‌ ممتاز كشور را در عمومي‌ كردن‌ تلاوت‌ قرآن‌ در جامعه‌ مؤثر دانستند و افزودند: بايد با برنامه‌ريزي‌ و تلاش‌ روزافزون‌، آحاد جامعه‌ توانايي‌ روخواني‌ صحيح‌ قرآن‌ را بدست‌ آورند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ فهم‌ معاني‌ قرآن‌ را كليد فهم‌ معارف‌ قرآني‌ و تدبر در آن‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: در كنار روخواني‌ صحيح‌ قرآن‌ بايد فراگيري‌ معاني‌ قرآن‌ نيز در جامعه‌ گسترش‌ يابد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از قرآن‌ بعنوان‌ درياي‌ متلاطم‌ فيض‌ و رحمت‌ الهي‌ ياد كردند و افزودند: انس‌ با قرآن‌ كريم‌ موجب‌ باز شدن‌ درهاي‌ هدايت‌ خداوند بسوي‌ انسان‌ مي‌شود. ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ تلاش‌ قاريان‌ براي‌ پيشرفت‌ روزافزون‌ و ادامه‌ راه‌ كمال‌ خاطرنشان‌ كردند: جلسات‌ قرآني‌ و تعليم‌ قرآن‌ بخصوص‌ براي‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ بايد گسترش‌ يابد.
در اين‌ مراسم‌ چند تن‌ از قاريان‌ و حافظان‌ به‌ تلاوت‌ قرآن‌ كريم‌ پرداختند و برنامه‌هاي‌ همخواني‌، مناجات‌ و ابتهال‌ نيز اجرا گرديد.
شركت‌ كنندگان‌ در اين‌ مراسم‌ نماز مغرب‌ و عشاء را به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ كردند. بعد از اقامه‌ نماز، قاريان‌، حافظان‌ و اساتيد قران‌ در فضايي‌ صميمي‌ و معنوي‌ روزه‌ خود را بهمراه‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /