پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما، فضلا، روحانيان‌ و طلاب‌ استان‌ اصفهان

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار علما، فضلا، روحانيان‌ و طلاب‌ استان‌ اصفهان‌، حوزه‌ علميه‌ اصفهان‌ را منشأ خدمات‌ درخشان‌ تاريخي‌ و مركز پرورش‌ عالمان‌ جليل‌القدر دانستند و تأكيد كردند: از اين‌ گذشته‌ پرافتخار مي‌توان‌ ريشه‌هاي‌ عميق‌ و مستحكم‌ تاريخي‌ را درك‌ كرد و راه‌ تأمين‌ نيازهاي‌ زمان‌ را فرا گرفت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ علماي‌ حوزه‌ علميه‌ اصفهان‌ در مقاطع‌ مختلف‌ تاريخ‌ براي‌ دادن‌ پاسخ‌ صحيح‌ به‌ نيازهاي‌ فكري‌ جامعه‌، تصريح‌ كردند: امروز امواج‌ افكار شكست‌ خورده‌ ليبراليزم‌ در قالبها و ظواهر گوناگون‌ حتي‌ ظواهر اسلامي‌ فضاي‌ فكري‌ جامعه‌ را هدف‌ قرار داده‌ است‌ و علما و روحانيون‌ و طلاب‌ جوان‌ در مقابله‌ صحيح‌ با اين‌ مسئله‌، مسؤوليت‌ سنگيني‌ دارند.
ايشان‌ ليبراليزم‌ را يك‌ دروغ‌ رسوا شده‌ غربي‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند در حوادث‌ اخير با اعمال‌ سانسور رسمي‌ دولت‌ آمريكا بر رسانه‌ها، ماهيت‌ آزادي‌ بيان‌ و نوشتار در غرب‌ بيشتر مشخص‌ شد و همگان‌ فهميدند كه‌ آزادي‌ در غرب‌ تنها در حوزه‌هايي‌ وجود دارد كه‌ منافع‌ سرمايه‌داران‌ و كمپانيها به‌ هيچ‌ وجه‌ به‌ خطر نيافتد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر لزوم‌ آمادگي‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌ براي‌ مقابله‌ صحيح‌ با امواج‌ منحرف‌ فكري‌ افزودند: هدف‌ اصلي‌ دستگاه‌ عظيم‌ تبليغاتي‌ غرب‌، زمينه‌سازي‌ براي‌ سلطه‌ بر ملتهاست‌ و طلاب‌ و فضلاي‌ جوان‌ بايد با تقويت‌ علمي‌ خود، توليد و پرورش‌ فكر و تكيه‌ بر تقوا خود را آماده‌ مواجه‌ با لشكر تبليغات‌ غرب‌ كنند.
ايشان‌ مسؤوليت‌ ديگر روحانيون‌ و حوزه‌هاي‌ علميه‌ را كمك‌ به‌ نظام‌ اسلامي‌ برشمردند و خاطرنشان‌ كردند: امروز دشمن‌ ايمان‌ مذهبي‌ مردم‌ بويژه‌ جوانان‌ را نشانه‌ رفته‌ است‌ و تمام‌ انديشمندان‌، فرزانگان‌ و صاحبنظران‌ جامعه‌ بويژه‌ روحانيان‌ بايد با احساس‌ مسؤوليت‌ كامل‌ اين‌ تلاش‌ دشمن‌ را خنثي‌ كنند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آيت‌الله‌ مظاهري‌ رييس‌ حوزه‌ علميه‌ اصفهان‌ با تبريك‌ ايام‌ خجسته‌ ميلاد امام‌ زمان‌ (عج‌) گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ انجام‌ شده‌ در اين‌ حوزه‌ علميه‌ را تشريح‌ كرد. آيت‌الله‌ مظاهري‌ تشكيل‌ گروههاي‌ تخصصي‌، برنامه‌ريزي‌ مدون‌ و افزايش‌ تعداد طلاب‌ را از جمله‌ ابعاد فعاليتهاي‌ حوزه‌ علميه‌ اصفهان‌ برشمرد و برخي‌ مشكلات‌ حوزه‌ علميه‌ اصفهان‌ و طلاب‌ اين‌ حوزه‌ را بيان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /