پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ائمه‌ جمعه‌ سراسر كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار ائمه‌ جمعه‌ سراسر كشور با محكوم‌ كردن‌ حمله‌ نظامي‌ آمريكا به‌ افغانستان‌ و مردم‌ بي‌پناه‌ اين‌ كشور تأكيد كردند آمريكائيها به‌ دروغ‌ انگيزه‌ خود را از حمله‌ به‌ افغانستان‌، مبارزه‌ با تروريسم‌ تبليغ‌ مي‌كنند اما انگيزه‌ حقيقي‌ آنها قدرت‌طلبي‌، سلطه‌طلبي‌ و توسعه‌ دستگاههاي‌ سلطه‌ است‌ و اين‌ واقعيتي‌ است‌ كه‌ كشورها و ملتهاي‌ دنيا حتي‌ اگر در كوتاه‌ مدت‌ بنحوي‌ سكوت‌ كنند، اما در بلند مدت‌ تسليم‌ آن‌ نخواهند شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ بدعت‌گذاري‌ آمريكا در حمله‌ به‌ يك‌ كشور به‌ بهانه‌ حمله‌ به‌ چند متهم‌ به‌ تررويسم‌، افزودند: در دنيا تروريستهاي‌ معروفي‌ وجود داشته‌اند اما در كجاي‌ دنيا سابقه‌ داشته‌ است‌ كه‌ كساني‌ را به‌ اقدامات‌ تروريستي‌ متهم‌ كنند سپس‌ بعنوان‌ قاضي‌ براي‌ آنها مجازات‌ تعيين‌ كنند و بعد هم‌ به‌ بهانه‌ اجراي‌ حكم‌ آن‌ چند متهم‌، مردم‌ يك‌ كشور را هدف‌ موشكباران‌ و بمباران‌ قرار دهند؟
ايشان‌ خاطرنشان‌ كردند مقامات‌ آمريكائي‌ با توقع‌ بيهوده‌ از جهانيان‌، بارديگر مدعي‌ شده‌اند هر كس‌ با ما نباشد با تروريستهاست‌، اما افكار عمومي‌ ملتها، همان‌ بار اول‌ هم‌ با اين‌ حرف‌ غلط و غيرمنطقي‌ برخورد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ محكوميت‌ جهاني‌ عمليات‌ تروريستي‌ ماه‌ گذشته‌ در آمريكا افزودند: دنيا بدرستي‌ آن‌ حوادث‌ و كشته‌ شدن‌ عده‌اي‌ از مردم‌ بي‌دفاع‌ را محكوم‌ كرد اما آمريكائيها بگونه‌اي‌ برخورد مي‌كنند كه‌ انگار تاكنون‌ هيچ‌ حادثه‌ تروريستي‌ ديگر در هيچ‌ جاي‌ جهان‌ اتفاق‌ نيافتاده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ حوادث‌ تروريستي‌ مكرر در ايران‌ از جمله‌ سرنگوني‌ هواپيماي‌ مسافربري‌ ايران‌، انفجار هفتم‌ تير و قرباني‌ شدن‌ دهها نفر از مقامات‌ كشور و شهادت‌ رئيس‌ جمهور و نخست‌وزير وقت‌ در حادثه‌ 8 شهريور خاطرنشان‌ كردند: در فلسطين‌ نيز دهها سال‌ است‌ كه‌ صهيونيستها هر روز اقدامات‌ تروريستي‌ انجام‌ مي‌دهند و در لبنان‌ هم‌ بطور مكرر اينگونه‌ حوادث‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌، چرا آمريكا در برابر اين‌ حوادث‌ عكس‌العملي‌ نشان‌ نداده‌ و نمي‌دهد و آيا دنيا بخصوص‌ جهان‌ اسلام‌ با توجه‌ با اين‌ واقعيات‌ حق‌ ندارد در برابر اقدامات‌ كنوني‌ دولت‌ آمريكا علامت‌ سؤال‌ بگذارد؟
ايشان‌ اوضاع‌ جاري‌ در افغانستان‌ و فلسطين‌ اشغالي‌ را نشان‌ دهنده‌ دو ظلم‌ بزرگ‌ آمريكا و رژيم‌ صهيونيستي‌ خواندند و افزودند: آمريكا بايد به‌ مردم‌ جهان‌ توضيح‌ دهد كه‌ با چه‌ مجوزي‌ مردم‌ بي‌پناه‌ شهرهاي‌ مختلف‌ افغانستان‌ را هدف‌ موشكها و بمبهاي‌ خود قرار داده‌، جمعي‌ از آنان‌ را قرباني‌ كرده‌ و شمار بيشتري‌ را آواره‌ بيابانها ساخته‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ افزايش‌ آوارگي‌، بي‌پناهي‌ و رنج‌ و درد مردم‌ افغانستان‌ افزودند: چه‌ كسي‌ مي‌داند امروز بر اين‌ مردم‌ چه‌ مي‌گذرد؟ كدام‌ مسلمان‌ قادر است‌ ياد كودكان‌ و زنان‌ و ديگر مردم‌ آواره‌ افغان‌ را از دل‌ خود بيرون‌ كند؟ و مگر مي‌شود در دنياي‌ اسلام‌ در مخالفت‌ با اين‌ حركات‌ آمريكا موج‌ ايجاد نشود؟
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: حملات‌ آمريكا و انگليس‌ به‌ مردم‌ و كشور افغانستان‌ بار ديگر باطن‌ خشن‌ و بيرحم‌ آنها را آشكار ساخت‌ و نشان‌ داد كه‌ اين‌ حكومتها براي‌ ملتها حتي‌ حق‌ اعتراض‌ نيز قائل‌ نيستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ سوءاستفاده‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ از حوادث‌ ماه‌ گذشته‌ آمريكا و افزايش‌ سركوب‌ مسلمانان‌ فلسطيني‌ در هفته‌هاي‌ اخير خاطرنشان‌ كردند: كودكان‌، نوجوانان‌، جوانان‌، زنان‌ و مردان‌ فلسطيني‌ فقط بجرم‌ اعتراض‌ به‌ ظلمهاي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ هر روز بخاك‌ و خون‌ مي‌افتند و خانه‌هايشان‌ با تانك‌ ويران‌ مي‌شود.
ايشان‌ تأكيد كردند: قدرتمندان‌ دنيا و در رأس‌ آنها آمريكا ممكن‌ است‌ در كوتاه‌ مدت‌ با تكيه‌ بر قدرت‌ نظامي‌ كارهايشان‌ را به‌ پيش‌ ببرند اما قطعا در درازمدت‌ همين‌ كارها پايه‌هاي‌ آنان‌ را متزلزل‌ خواهد كرد و ريشه‌ آنها را خواهد سوزاند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مواضع‌ ملت‌ ايران‌ و نظام‌ اسلامي‌ را در قبال‌ حوادث‌ جهان‌ و منطقه‌، منطبق‌ با اصول‌ اسلامي‌، نيازهاي‌ بشري‌ و رحم‌ و عطوفت‌ انساني‌ برشمردند و تأكيد كردند: ملت‌ ايران‌ با توكل‌ به‌ خدا و تمسك‌ به‌ اصول‌ اسلامي‌ مواضع‌ صريح‌ و حقيقي‌ خود را اعلام‌ كرده‌ و باز هم‌ اعلام‌ خواهد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ با انتقاد شديد از قرار دادن‌ اسامي‌ حزب‌الله‌ لبنان‌ و گروههاي‌ فلسطيني‌ در فهرست‌ گروههاي‌ تروريستي‌ تأكيد كردند: پاسخ‌ ملت‌ ايران‌ به‌ اين‌ اقدام‌، جز لبخند تمسخر چيز ديگري‌ نخواهد بود و دنياي‌ اسلام‌ نيز تسليم‌ اين‌ مسائل‌ نمي‌شود.
ايشان‌ خاطرنشان‌ كردند: جوانان‌ مؤمن‌ و ايثارگر و كساني‌ كه‌ از استقلال‌ و آزادي‌ ميهن‌ خود دفاع‌ مي‌كنند قهرمانند و در مقابل‌، صهيونيستها و حاميان‌ آنان‌ كه‌ ملت‌ فلسطين‌ را هر روز سركوب‌ مي‌كنند تروريستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حزب‌ الله‌ لبنان‌ را احياء كننده‌ شرف‌ و افتخار دنياي‌ اسلام‌ خواندند و خاطرنشان‌ كردند: آنها درصددند با قرار دادن‌ نام‌ حزب‌الله‌ در گروه‌ تروريستها، انتقام‌ شكست‌ خفت‌بار صهيونيستها در جنوب‌ لبنان‌ را بگيرند اما قادر نخواهند شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ ديدار كه‌ در آغاز شانزدهمين‌ گردهمايي‌ سراسري‌ ائمه‌ جمعه‌ برگزار شد در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با تجليل‌ از امام‌ خميني‌ (ره‌) بعنوان‌ پايه‌گذار نهاد عظيم‌ و فراگير نمازجمعه‌ تصريح‌ كردند: تعميق‌ ايمان‌ مردم‌، تقويت‌ انديشه‌ها و افكار، تبيين‌ صحيح‌ خطوط اصلي‌ سياستهاي‌ نظام‌، ترويج‌ اخلاق‌ اسلامي‌ در ميان‌ مردم‌ و تحكيم‌ همدلي‌ و وحدت‌ عمومي‌ بايد بعنوان‌ اهداف‌ اصلي‌ نماز جمعه‌، در خطبه‌ها مورد توجه‌ كامل‌ قرار گيرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ براي‌ اثرگذاري‌ در دل‌ و ذهن‌ مردم‌ از طريق‌ تبيين‌ انحرافي‌ مباني‌ و مسايل‌ و ايجاد شبهه‌ در افكار عمومي‌ افزودند: دشمنان‌ و مخالفان‌ نظام‌ امروز با برنامه‌ريزي‌ و اولويت‌بندي‌ مسائل‌ بيش‌ از هر زمان‌ ديگر تلاش‌ مي‌كنند در موضوعهاي‌ مختلف‌ از جمله‌ معارف‌ و مباني‌ اسلامي‌، خلقيات‌ صحيح‌ جامعه‌ نظير فداكاري‌ و ايثار و مسائل‌ ضروري‌ مانند وحدت‌ و همدلي‌ جامعه‌ شبهه‌ و مناقشه‌ ايجاد كنند و بهمين‌ دليل‌ اهميت‌
نماز جمعه‌ بعنوان‌ سنگر مقابله‌ با اين‌ تهاجم‌ همه‌ جانبه‌، بسيار بيشتر از گذشته‌ است‌. و ائمه‌ جمعه‌ بايد با هوشياري‌، دقت‌ و ظرافت‌ به‌ خنثي‌ كردن‌ اين‌ طرح‌ دشمن‌ بپردازند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد برلزوم‌ استحكام‌ و افزايش‌ كارايي‌ نمازجمعه‌ افزودند: بايد با نوآوري‌، روزآمدي‌، پرهيز از يكنواختي‌، جاذبه‌ نمازجمعه‌ را بعنوان‌ يك‌ نعمت‌ الهي‌ در دلهاي‌ علاقمند مردم‌ و جوانان‌ بيشتر كرد و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ شبهات‌، پيوند قلبي‌ و معنوي‌ آحاد جامعه‌ و مردم‌ با نظام‌ و مسؤولان‌ را حفظ و تقويت‌ كرد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حجه‌الاسلام‌ والمسلمين‌ تقوي‌ رييس‌ شوراي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌ با بيان‌ گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ نهاد نماز جمعه‌ گفت‌: گسترش‌ معنويت‌، نقد منصفانه‌ و دلسوزانه‌، تحكيم‌ اقتدار ملي‌، مقابله‌ با تهاجم‌ فرهنگي‌ و كمك‌ به‌ مسؤولان‌ خدمتگذار محورهاي‌ اصلي‌ تلاشهاي‌ ائمه‌ جمعه‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /