پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار زنان‌ نماينده‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار زنان‌ نماينده‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ تعيين‌ كننده‌ و مهم‌ زنان‌ در پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و مراحل‌ بعد از آن‌، حل‌ مشكلات‌ زنان‌ در جامعه‌ را در گرو پرداختن‌ به‌ مسائل‌ اصلي‌ و پرهيز از امور فرعي‌ دانستند و تأكيد كردند: در طرح‌ مسائل‌ زنان‌ و حل‌ مشكلات‌ آنان‌ در جامعه‌ بايد از هرگونه‌ گرايشهاي‌ فمينيستي‌ و جنس‌ ستيزي‌ پرهيز شود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ ديدگاه‌ اسلام‌ در مورد زن‌ و مرد بعنوان‌ مكمل‌ يكديگر و عدم‌ وجود دوگانگي‌ در حقوق‌ اساسي‌ آنان‌ در اسلام‌ افزودند: خداوند متعال‌ گنجينه‌ با ارزش‌ لطف‌، آرامش‌ و رحمت‌ را در وجود زن‌ قرار داده‌ است‌ و زنان‌ در جامعه‌ بايد در مسؤوليتها و مشاغلي‌ انجام‌ وظيفه‌ نمايند كه‌ با اين‌ صفات‌ و ويژگيهاي‌ ذاتي‌ متعارض‌ نباشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ عدم‌ توجه‌ به‌ ديدگاه‌ اسلام‌ در جامعه‌ در طول‌ سالهاي‌ متمادي‌ پيش‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ و تلاش‌ براي‌ حل‌ مشكلات‌ زنان‌ با استفاده‌ از بينش‌ غلط غربي‌ خاطرنشان‌ كردند: پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ جايگاه‌ زنان‌ در جامعه‌ ارتقاء يافته‌ و نقش‌ اساسي‌ زنان‌ در مسائل‌ مختلف‌ مشخص‌ گرديده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ پرداختن‌ به‌ مسائل‌ و مشكلات‌ اصلي‌ زنان‌ در جامعه‌ افزودند: يكي‌ از مهمترين‌ مسائل‌ اصلي‌ درخصوص‌ مشكلات‌ زنان‌، تصحيح‌ ديدگاه‌ فرهنگ‌ عمومي‌ جامعه‌ در نگرش‌ به‌ مسائل‌ اساسي‌ زنان‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ وظيفه‌ اصلي‌ ديگر را تصحيح‌ قوانين‌ مربوط به‌ زنان‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ زنان‌ نماينده‌ در اين‌ خصوص‌، تأكيد كردند: در اين‌ عرصه‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌ نيز بايد با نگرش‌ نو و منطبق‌ بر مصالح‌ وارد ميدان‌ شوند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، خانمها راكعي‌، ناصري‌، حقيقت‌جو، رضازاده‌ و كولايي‌ از نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، درخصوص‌ مشكلات‌ زنان‌ و نگرش‌ به‌ آنان‌ در جامعه‌، لزوم‌ استفاده‌ از تواناييهاي‌ فراوان‌ زنان‌ انديشمند در عرصه‌هاي‌ مختلف‌، ارائه‌ الگوي‌ صحيح‌ و جذاب‌ از زنان‌ برجسته‌ اسلام‌ براي‌ نسل‌ جوان‌ دختر، و فعاليتهاي‌ نمايندگان‌ زن‌ در مجلس‌ مطالبي‌ بيان‌ كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /