پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ كميسيون‌ آموزش‌، تحقيقات‌ و فن‌آوري‌ مجلس‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار اعضاي‌ كميسيون‌ آموزش‌، تحقيقات‌ و فن‌آوري‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، تأكيد كردند: تنها راه‌ پيشرفت‌ و توسعه‌ كشور در همه‌ زمينه‌ها اهتمام‌ جدي‌ مسؤولان‌ به‌ علم‌ و تحقيق‌ بعنوان‌ مسئله‌ اصلي‌ نظام‌ و ايجاد يك‌ باور عمومي‌ و اراده‌ ملي‌ در اين‌ خصوص‌ است‌.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ قرار گرفتن‌ جريان‌ عمومي‌ استعداد علمي‌ كشور در مجراي‌ صحيح‌ خود افزودند: نقطه‌ شروع‌ اين‌ مسئله‌ آموزش‌ و پرورش‌ و اهتمام‌ به‌ آن‌ است‌ و بايد در اين‌ بخش‌، سياستها در جهت‌ عادت‌ دادن‌ دانش‌آموزان‌ به‌ انديشيدن‌ و فكر كردن‌ و فهم‌ صحيح‌ مطالب‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ اهتمام‌ به‌ تحقيقات‌ و بودجه‌ آن‌ در دانشگاهها را از ديگر مراحل‌ بارور كردن‌ استعداد علمي‌ كشور برشمردند و تصريح‌ كردند: بايد درون‌زائي‌ بر جريان‌ و توليد علم‌ در دانشگاهها حاكم‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ ارتباط مستمر و منسجم‌ ميان‌ دانشگاهها و بخش‌ صنعت‌ و تأسيس‌ مركز متولي‌ اين‌ مهم‌ از جانب‌ رئيس‌ جمهور خاطرنشان‌ كردند: علم‌ دانشگاه‌ موجب‌ توليد انبوه‌تر جهت‌دارتر و كاربردي‌تر در بخش‌ صنعت‌ و شكوفايي‌ و پيشرفت‌ اين‌ بخش‌ خواهد شد و دانشگاه‌ نيز از پشتيباني‌ مالي‌ صنعت‌ بهره‌مند مي‌شود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ هدف‌ نظام‌ اسلامي‌ براي‌ ارائه‌ يك‌ الگوي‌ نمونه‌ از جامعه‌اي‌ سعادتمند براساس‌ تعاليم‌ نوراني‌ اسلام‌ تأكيد كردند: لازمه‌ رسيدن‌ به‌ اين‌ هدف‌، توجه‌ جدي‌ به‌ مسائل‌ معنوي‌ و ارزشي‌ در كنار اهتمام‌ به‌ علم‌ و تحقيقات‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ جريان‌ حاكم‌ بر دانشگاهها را جريان‌ ديني‌ و ارزشي‌ دانستند و افزودند: زمينه‌ دانشجويان‌ و اساتيد در دانشگاهها زمينه‌ ديني‌ و ارزشي‌ است‌ و امروز حضور اساتيد مؤمن‌، انقلابي‌ و پايبند به‌ آرمانهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ نسبت‌ به‌ ده‌ سال‌ قبل‌ چشمگيرتر است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر اينكه‌ همت‌ همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ بايد پيگيري‌ اهداف‌ عالي‌ و مسائل‌ اصلي‌ كشور باشد، از توجه‌ برخي‌ مسؤولان‌ به‌ مسائل‌ فرعي‌ و سطحي‌ انتقاد كردند و افزودند: بايد از پرداختن‌ به‌ مسائل‌ جزيي‌ و كشاندن‌ آنها به‌ سطح‌ جامعه‌ جدا پرهيز شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، عزت‌ و پيشرفت‌ كشور را در گرو نظام‌ اسلامي‌ دانستند و با تأكيد بر لزوم‌ تقويت‌ اين‌ نظام‌ خاطرنشان‌ كردند: لازمه‌ تقويت‌ نظام‌ پايبندي‌ به‌ لوازم‌ اين‌ تقويت‌ و پرهيز از دامن‌ زدن‌ به‌ اختلافات‌ جزئي‌ و مسائل‌ فرعي‌ است‌.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آقايان‌ اللهياري‌، ابوترابي‌، شيرزاد و روزبهي‌ از اعضاي‌ كميسيون‌ آموزش‌، تحقيقات‌ و فن‌آوري‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ در سخناني‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ اين‌ كميسيون‌، به‌ بيان‌ جايگاه‌ علم‌ و تحقيقات‌ در توسعه‌ و وضعيت‌ فعلي‌ آن‌ در كشور و مشكلات‌ دانشگاهها و آموزش‌ و پرورش‌ پرداختند و تأكيد كردند: برغم‌ مشكلات‌ فعلي‌ در بخش‌ علم‌ و تحقيقات‌ و بودجه‌ ناچيز آن‌، در دانشگاهها تلاش‌ جدي‌ از جانب‌ دانشجويان‌ و اساتيد مؤمن‌ و متعهد براي‌ توليد علم‌ به‌ چشم‌ مي‌خورد و طليعه‌هاي‌ اميد بخشي‌ وجود دارد.
اين‌ نمايندگان‌ ضمن‌ تأكيد بر لزوم‌ ايجاد عزم‌ ملي‌ در جهت‌ رشد آموزش‌ و علوم‌ در كشور و حل‌ معضلات‌ تصريح‌ كردند: بر خلاف‌ برخي‌ تبليغات‌، دانشگاهيان‌ معتقد به‌ نظام‌ اسلامي‌ و پشتيبان‌ آن‌ و در خدمت‌ انقلاب‌ هستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /