پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و كاركنان ارتش جمهوري اسلامي ايران

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا امروز در ديدار فرماندهان و كاركنان ارتش جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به زمينه هاي مختلف اقتدار ملي، يكي از پايه هاي آنرا، نيروهاي مسلح دانستند و تصريح كردند. نيروهاي مسلح بايد با تأسي عملي به سيره حضرت علي (ع) بعنوان انساني فداكار و سرداري شجاع و با اخلاص و هماهنگي و همدلي بيش از پيش مظهر اقتدار ملي باشند. در اين ديدار كه در آستانه بيست و نهم فروردين روز ارتش برگزار شد مقام معظم رهبري ضمن گراميداشت اين روز ، از آن بعنوان نقطه عطفي در تاريخ ارتش كشور ياد كردند و افزوند: روز بيست و نهم فروردين بعنوان يكي از روزهاي پر مضمون و معنادار در تاريخ انقلاب اسلامي باقي خواهد ماند.
ايشان با اشاره به تلاشهاي گسترده در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي براي از بين بردن سرمايه‎هاي ملي از جمله سازمان ارتش و هوشياري امام بزرگوار (ره) در مقابل اين توطئه خاطر نشان كردند: نقش آفريني عناصر مؤمن، آگاه و انقلابي داخل ارتش در آن زمان توانست سازمان ارتش را از دست بيگانه پرستان خارج كند و نسل جوان ارتش همواره مديون زحمات و فداكاري آن عناصر ارزنده است. فرمانده كل‎قوا دفاع از ملت و كشور و كارائي در ميدانهاي خطر را بعنوان دو ويژگي افتخار آفرين ارتش برشمردند و با اشاره به نامگذاري امسال بعنوان سال رفتار علوي افزودند: نسل جوان ارتش با الگو قرار دادن حضرت علي (ع) بعنوان انساني فداكار و با اخلاص و تلاش مخلصانه و خستگي ناپذير براي رشد علمي و عملي و فرماندهان ارتش با تأسي عملي به حضرت اميرالمؤمنين (ع) بعنوان سرداري شجاع و پاكدامن و رعايت پاكدامني و صداقت و برخورد غيرمتكبرانه با زيردستان ، مي‎توانند در جهت تعالي بيش از پيش ارتش جمهوري اسلامي ايران گام بردارند.
حضرت آيت الله خامنه‎اي با تأكيد بر اينكه يكي از پايه‎هاي اقتدار ملي نيروهاي مسلح هستند، افزودند: اقتدار ملي در يك مجموعه نظامي با كارائي نظامي و رشد خلقيات جوانمردانه نمود مي‎يابد و نيروهاي مسلح بايد با وحدت ، همدلي و هماهنگي ، مظهر اقتدار ملي باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به زمينه‎هاي نظامي، اقتصادي، سياسي و سازماني اقتدار ملي تصريح كردند : اقتدار ملي يك مفهوم و مقوله كاملاً پيچيده و مركب است كه نه به معناي نظامي‎گري و نه بهانه‎اي براي منزوي كردن كار نظامي است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اقتدار يك ملت و كشور در عملكرد درست مسؤولان در بخشهاي مختلف ظهور مي‎يابد خاطر نشان كردند: اگر عملكرد مسؤولان در قانونگذاري و اجراي آن، در صداقت و تلاش خستگي ناپذير ، در حمايت از ابتكارهاي خلاق و در الگو قرار دادن انسانهاي برجسته و دوري از انسانهاي فاسد، عملكرد خوبي باشد، زمينه‎هاي اقتدار ملي در يك كشور بوجود مي‎آيد.
مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش قدرتهاي بين‎المللي براي سلطه اقتصادي، نظامي و امنيتي بر ملت‎ها تصريح كردند: بفضل پروردگار و بواسطه هوشياري و همت ملت ايران، تلاش استكبار جهاني براي سلطه بر كشور عظيم الشأن ايران تاكنون ناكام مانده و ناكام خواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه‎اي همچنين با انتقاد از سازمانهاي باصطلاح مدافع صلح و حقوق بشر و سكوت آنها در قبال اقدامات قدرتهاي جهاني افزودند: چرا سازمانهاي مدعي دفاع از صلح و حقوق بشر، حمله يك رژيم متجاوز به كشور ديگر را محكوم نمي‎كنند و چرا در قبال پايمال شدن حقوق مردم مظلوم فلسطين سكوت اختيار كرده‎اند؟
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبري ، سردار سرلشكر سليمي فرمانده كل ارتش در سخناني ضمن ارائه گزارش از فعاليتهاي نيروهاي سه گانه ارتش در حراست از مرزهاي كشور، پاكسازي مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس ، تداوم و تعميم آموزش در يگانهاي مختلف، برگزاري رزمايشهاي گسترده و مشترك، ادامه ساخت و تكميل طرحهاي خودكفائي و همكاري در جهت اجراي طرحهاي سازندگي، برآمادگي نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي اجراي فرامين فرمانده كل قوا تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /