پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ ري‌شهري‌ و اعضاي‌ شوراي‌ هماهنگي‌ حج

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ ري‌شهري‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ و سرپرست‌ حجاج‌ ايراني‌ و اعضاي‌ شوراي‌ هماهنگي‌ حج‌، با قدرداني‌ از زحمات‌ كارگزاران‌ حج‌ امسال‌ و برگزاري‌ مراسم‌ برائت‌ از مشركان‌ بر لزوم‌ برنامه‌ريزي‌ و نوآوري‌ به‌ منظور ارتقاء برنامه‌هاي‌ فرهنگي‌ و ايجاد امكانات‌ مناسب‌ براي‌ انجام‌ بهتر اعمال‌ در طول‌ ايام‌ حج‌ تأكيد كردند.
ايشان‌ استمرار برنامه‌هايي‌ همچون‌ مراسم‌ دعاي‌ پرمغزكميل‌ و برنامه‌ريزي‌ جهت‌ امور فرهنگي‌ زائران‌ از جمله‌ در دسترس‌ قرار دادن‌ كتابهاي‌ پرمحتوا، جذاب‌ و متنوع‌ را در بالا بردن‌ كيفيت‌ برنامه‌هاي‌ حج‌ و مفيد واقع‌ شدن‌ آن‌ براي‌ زائران‌ مهم‌ ارزيابي‌ و تأكيد كردند: مراسم‌ برائت‌ از مشركين‌ نيز بايد به‌ عنوان‌ يك‌ مراسم‌ فرهنگي‌ و سياسي‌ هر سال‌ با نوآوري‌ و كيفيت‌ بهتر برگزار شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ لزوم‌ سياستگذاري‌ و برنامه‌ريزي‌ در مسائل‌ پشتيباني‌ و خدمات‌ حج‌ و اطلاع‌ متقاضيان‌ حج‌ به‌ هنگام‌ ثبت‌ نام‌ از خدمات‌ در نظر گرفته‌ شده‌ را نيز خاطر نشان‌ كردند و افزودند: در اين‌ سفر بايد امكانات‌ و زمينه‌هاي‌ لازم‌ براي‌ زائران‌ جهت‌ بجاآوردن‌ بهتر اعمال‌ فراهم‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ جهتگيري‌ معنوي‌ اعمال‌ و احكام‌ حج‌ تأكيد كردند: ضمن‌ تأمين‌ آسايش‌ زائران‌، نبايد با برخي‌ اقدامات‌ جنبه‌ معنوي‌ سفر حج‌ و اعمال‌ آن‌، تحت‌الشعاع‌ قرار گيرد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ ري‌شهري‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ و سرپرست‌ حجاج‌ ايراني‌، در گزارشي‌ از مراسم‌ حج‌ امسال‌، به‌ برگزاري‌ پرشكوه‌ مراسم‌ برائت‌ از مشركين‌ در عرفات‌ و حساسيت‌ ويژه‌ زائران‌ غيرايراني‌ به‌ مسائل‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌، پيروزي‌ حزب‌الله‌ لبنان‌ بر رژيم‌ صهيونيستي‌ و انتفاضه‌ فلسطين‌ اشاره‌ كرد و افزود: در طول‌ ايام‌ حج‌ هشت‌ همايش‌ در مدينه‌ و مكه‌ برگزار شد كه‌ استقبال‌ زائران‌ ايراني‌ و غيرايراني‌ بسيار خوب‌ بود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ ري‌شهري‌ با اشاره‌ به‌ برخي‌ مشكلات‌ پشتيباني‌ و خدماتي‌ زائران‌ در حج‌ امسال‌ از جمله‌ مسأله‌ مسكن‌ و حمل‌ و نقل‌ تأكيد كرد: برنامه‌هايي‌ براي‌ برطرف‌ كردن‌ اين‌ مشكلات‌ در سالهاي‌ آينده‌ در نظر گرفته‌ شده‌است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /