پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

سفر مقام معظم رهبري به شهر قم

در سالروز ميلاد مبارك و خجسته بقيةالله الاعظم حجةابن الحسن العسگري (عج) منجي عالم بشريت و مستضعفان جهان، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي جهت زيارت مرقد مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها) ، و نيز ديدار با علما و فضلاء‌حوزه علميه و مردم شهيد پرور و مقاوم شهر علم و اجتهاد و خون و قيام قم صبح امروز وارد اين شهر شدند. روحانيون حوزه علميه قم و نيز مردم مقاوم و شهيدپرور اين شهر كه از اولين ساعات صبح امروز درطول مسير عبور مقام معظم رهبري به انتظار ايستاده بودند، در ساعت50/9 دقيقه به هنگام ورود معظم له با ابراز احساسات و شور و شعف زايدالوصفي مقدم مقام معظم رهبري را گرامي داشتند.
مردم قم از زن و مرد، كوچك و بزرگ و پير و جوان درحالي كه پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران، شاخه هاي گل و تصاويري از حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) و رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، با سردادن شعارهايي نظير صل علي محمد ـ بوي خميني آمد، صل علي محمد نايب مهدي آمد و ميلاد مهدي آمد ، خامنه اي خوش آمد، از حضرت آيةالله خامنه اي استقبال كردند.
در مسير حركت اتومبيل حامل مقام معظم رهبري، ‌مردم قم به پخش نقل و شيريني ، دودكردن اسپند و پاشيدن گلاب و ذبح گاو و گوسفند پرداختند.
ازدحام جمعيت استقبال كننده در مسير چند كيلومتري عبور اتومبيل حامل مقام معظم رهبري بسيار چشمگير بود و زنان و مردان شهر قم به ويژه فرزندان خانوادهاي معظم شهدا كه از مشاهده رهبر انقلاب درميان خود به وجد آمد بودند با اشك شوق و لبخند شادي، مقدم ايشان را به قم خوش آمد گفتند. علماء، فضلا و طلاب حوزه علميه قم نيز همراه با ديگر اقشار مردم با حضور گسترده خود در مراسم استقبال از حضرت آيت الله خامنه اي مقدم رهبر انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس ورود به شهر قم به حرم مطهر و مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها) مشرف شدند و پس از زيارت مزار شريف آن حضرت در فضاي ملكوتي آن به نماز و دعا پرداختند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با حضور بر مرقد آيت الله العظمي حاج شيخ عبدالكريم حائري مؤسس حوزه علميه قم و آيات عظام خوانساري و صدر و همچنين علامه طباطبايي و شهيد مطهري و ديگر شهداي از علما و دانشمندان، فاتحه قرائت كردند.
بنابر همين گزارش پس از زيارت حرم مطهر، نمايندگان آيات عظام گلپايگاني و اراكي ، اعضاي جامعه مدرسين و شوراي مديريت حوزه علميه قم و جمعي ديگر از علما، مدرسين و فضلاي حوزه علميه در مدرسه فيضيه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيدند. در اين ديدار، آيت الله مشكيني رئيس مجلس خبرگان و امام جمعه قم به نمايندگي از سوي حاضرين پس از تبريك ميلاد فرخنده حضرت ولي عصر،‌امام زمان (عج) مقدم مقام معظم رهبري به حوزه علميه و شهر مقدس قم در اين روز مبارك را گرامي داشت و با اعلام شادماني از ورود رهبر انقلاب اسلامي به شهر علم و اجتهاد و حوزه ي علميه قم اظهار اميدواري كرد كه اسلام با رهبري حضرت آيت ا... خامنه اي در سراسر جهان هرچه گسترده تر شده و به پيروزي نهايي نايل آيد و مسلمانان همواره از نعمت طول عمر وسلامتي حضرتعالي بهره مند گردند.
مقام معظم رهبري نيز متقابلاً ضمن تبريك ولادت باسعادت منجي عالم بشريت و مستضعفان جهان حضرت بقيةالله الاعظم امام زمان (عج) از حضرات علما و مدرسين و فضلاي حوزه علميه تشكر و قدرداني كردند.
اين گزارش حاكي است مقام معظم رهبري سپس در اجتماع باشكوه مردم شهيدپرور و مقاوم قم در صحن حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله عليها) حضور يافتند و سخنراني كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /