پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ جمهور و اعضاي‌ هيأت‌ دولت

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار رئيس‌ جمهور و اعضاي‌ هيأت‌ دولت‌، تقوا را اساس‌ همه‌ امور و انجام‌ صحيح‌ آنها دانستند و با اشاره‌ به‌ فضاي‌ مساعد بين‌المللي‌ و داخلي‌ براي‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ تصريح‌ كردند: مسؤولان‌ بايد با همت‌، دلگرمي‌ به‌ وعده‌ الهي‌، اميد، اتحاد كلمه‌ و پرهيز از مسايل‌ حاشيه‌اي‌ از فضاي‌ موجود براي‌ يك‌ خيزش‌ و حركت‌ رو به‌ جلو به‌ منظور پيشرفت‌ كشور و جبران‌ عقب‌ ماندگيها حداكثر استفاده‌ را نمايند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ نيت‌ خالصانه‌، تدين‌ و تعبد آقاي‌ خاتمي‌ رئيس‌ جمهور و زحمات‌ ايشان‌ و اعضاي‌ هيأت‌ دولت‌ تأكيد كردند: اگر انجام‌ كارها با نيت‌ صادقانه‌، تلاش‌ پيگير، خردمندانه‌ و آگاهانه‌ و منطبق‌ بر احكام‌ اسلامي‌ و مصالح‌ مردم‌ باشد. قطعا عموم‌ مردم‌ از اين‌ امور بهره‌ خير و سود خواهند برد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ توصيه‌هاي‌ مكرر خود به‌ مسؤولان‌ در خصوص‌ لزوم‌ حل‌ مشكلات‌ معيشتي‌ مردم‌ و جدي‌ گرفتن‌ مسايل‌ اقتصادي‌ افزودند: اگر مشكلات‌ معيشتي‌ مردم‌ حل‌ نشود و تلاش‌ جدي‌ براي‌ حل‌ اين‌ معضلات‌ صورت‌ نگيرد، ساير خدمات‌ و تلاش‌ دولت‌ تحت‌الشعاع‌ قرار خواهد گرفت‌ و عوارض‌ جبران‌ناپذيري‌ براي‌ نظام‌ اسلامي‌ خواهد داشت‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با رد ديدگاه‌ برخي‌ افراد كه‌ اصل‌ بودن‌ مسايل‌ اقتصادي‌ و مشكلات‌ معيشتي‌ مردم‌ را نفي‌ مي‌كنند، تصريح‌ كردند: تلاش‌ براي‌ حل‌ مسايل‌ اقتصادي‌ بايد جدي‌، قوي‌، عالمانه‌ و با برنامه‌ريزي‌ باشد و هرگونه‌ كوتاهي‌ در اين‌ زمينه‌ قابل‌ اغماض‌ نيست‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ لزوم‌ برنامه‌ريزي‌ براي‌ تقويت‌ پول‌ ملي‌ كشور، رشد سرمايه‌گذاري‌ داخلي‌، رشد صادرات‌ كالا و خدمات‌، حل‌ مسأله‌ اشتغال‌، حفظ مراتع‌ و جنگلها و همچنين‌ محيط زيست‌ را خاطر نشان‌ كردند و افزودند: بايد با تمام‌ توان‌ از فرصت‌ مسؤوليت‌ براي‌ خدمت‌ به‌ كشور بزرگ‌ ايران‌ و ملت‌ رشيد و شجاع‌ اين‌ كشور استفاده‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر لزوم‌ پيگيري‌ جدي‌ مسؤولين‌ براي‌ اجراي‌ مصوبات‌ و قوانين‌ ، برخورد با تخلفات‌ در سطوح‌ مختلف‌، ترجيح‌ منافع‌ مردم‌ بر منافع‌ گروههاي‌ خاص‌، پرهيز از امتياز ويژه‌ قائل‌ شدن‌ براي‌ دوستان‌ و خويشان‌، پرهيز از ارائه‌ آمارهاي‌ سست‌ و بي‌پايه‌، و همچنين‌ در نظر گرفتن‌ ملاك‌ تقوا در كنار صلاحيتهاي‌ ديگر براي‌ گزينش‌ افراد تأكيد و تصريح‌ كردند: مسؤولان‌ بايد دسترسي‌ مردم‌ را به‌ خود آسانتر نمايند و ضمن‌ ارتباط مستمر با خانواده‌هاي‌ محروم‌ و فقير، بيش‌ از پيش‌ در جريان‌ مشكلات‌ مردم‌ قرار گيرند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر لزوم‌ كنار گذاشته‌ شدن‌ مسايل‌ حاشيه‌اي‌ در دستگاههاي‌ دولتي‌ خاطر نشان‌ كردند: گسترش‌و دخالت‌ دادن‌ مسايل‌ و گرايشات‌ سياسي‌ در دستگاههاي‌ دولتي‌ اثرات‌ بسيار منفي‌ بر جاي‌ خواهد گذاشت‌ و مانع‌ ازصرف‌ وقت‌ براي‌ پرداختن‌ به‌ مسايل‌ و مشكلات‌ مردم‌ خواهد شد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ فرازهايي‌ از فرمان‌ معروف‌ حضرت‌ اميرالمؤمنين‌ علي‌ (ع‌) به‌ مالك‌ اشتر، هدف‌ حكومت‌ در اسلام‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ و دين‌ و مبارزه‌ با باطل‌ دانستند و افزودند: رعايت‌ تقوا، ترجيح‌ دادن‌ اطاعت‌ خداوند بر اطاعت‌ بندگان‌ و ملاحظات‌ گوناگون‌، عمل‌ به‌ فرائض‌ و واجبات‌ الهي‌، تبعيت‌ از احكام‌ الهي‌، مراقبت‌ در گفتار و عمل‌، تلاش‌ براي‌ عمل‌ صالح‌، سوء استفاده‌ نكردن‌ از عنوان‌ مسؤوليت‌ و اسير شهوات‌ و اميال‌ نبودن‌ از ويژگيهاي‌ مهم‌ يك‌ مسؤول‌ در نظام‌ اسلامي‌ است‌.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ خاتمي‌ رئيس‌ جمهور در سخناني‌ لزوم‌ رعايت‌ تقوا را از جانب‌ مسؤولين‌ خاطرنشان‌ كرد و با اشاره‌ به‌ ماههاي‌ آخر فعاليت‌ دولت‌ گفت‌: تلاش‌ و هدف‌ مجموعه‌ دولت‌ در اين‌ چند سال‌، خدمت‌ به‌ مردم‌ و نظام‌ اسلامي‌، در حد توان‌ بوده‌ است‌.
رئيس‌ جمهور از جمله‌ ويژگيهاي‌ دولت‌ را به‌ رسميت‌ شناختن‌ نقد و انتقاد به‌ منظور اصلاح‌ امور برشمرد و افزود: در كنار خدمات‌ و كارهاي‌ مثبت‌ دولت‌، نقاط ضعف‌ و كاستيهايي‌ هم‌ وجود داشته‌ است‌ اما دولت‌ همواره‌ از نقد و انتقاد استقبال‌ كرده‌ است‌.
آقاي‌ خاتمي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ روز جهاني‌ قدس‌ به‌ عنوان‌ ميراث‌ بزرگ‌ امام‌ خميني‌ (ره‌)، تعيين‌ اين‌ روز را نشان‌دهنده‌ جهتگيري‌ اصولي‌ و مبنايي‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در مقابل‌ مهمترين‌ واقعه‌ و ظلم‌ تاريخ‌ معاصر در فلسطين‌ اشغالي‌ دانست‌ و خاطرنشان‌ كرد: انتفاضه‌ مسجدالاقصي‌ كه‌ ويژگي‌ خاصي‌ به‌ مراسم‌ روز جهاني‌ قدس‌ امسال‌ داده‌ است‌، ثابت‌ كرد حق‌ تاريخي‌ يك‌ ملت‌ با پايداري‌ آنان‌، هيچگاه‌ از بين‌ نخواهد رفت‌.
رئيس‌ جمهور با اشاره‌ به‌ اين‌ پيام‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در خصوص‌ روز جهاني‌ قدس‌ و مسأله‌ فلسطين‌ تصريح‌ كرد: مطمئنا با اين‌ پيام‌ و با احساس‌ مسؤوليت‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ بويژه‌ مردم‌ شريف‌ و حق‌طلب‌ ايران‌، روز قدس‌ امسال‌ به‌ صحنه‌ باشكوه‌ حمايت‌ از حق‌ و مردم‌ مظلوم‌ فلسطين‌ تبديل‌ خواهد شد و اعضاي‌ دولت‌ نيز در كنار مردم‌ در اين‌ راهپيمايي‌ شركت‌ و با آرمان‌ امام‌ راحل‌ و مردم‌ فلسطين‌ تجديد پيمان‌ خواهند كرد.
در پايان‌ اين‌ ديدار نماز جماعت‌ مغرب‌ و عشاء به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /