پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

محفل‌ نوراني‌ قرآن‌ با حضور جمعي‌ از حافظان‌، قاريان‌ و اساتيد برجسته‌ قرآن‌

همزمان‌ با آغاز ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، ماه‌ ضيافت‌ الهي‌ محفل‌ نوراني‌ قرآن‌ با حضور جمعي‌ از حافظان‌، قاريان‌ و اساتيد برجسته‌ قرآن‌ از سراسر كشور عصر امروز در حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ برگزار شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ مراسم‌ معنوي‌، فراگيري‌ روخواني‌ و تجويد قرآن‌ و تلاوت‌ آن‌ را مقدمه‌ فهم‌ سخن‌ خداوند برشمردند و بر لزوم‌ تدبر در معاني‌ قرآن‌ كريم‌ تأكيد كردند.
ايشان‌ لازمه‌ درك‌ مفاهيم‌ و معاني‌ قر آن‌ را، انس‌ با قرآن‌ و احاطه‌ بر آن‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند، همه‌ بايد براي‌ فهم‌ مفاهيم‌ قرآن‌ كريم‌ تلاش‌ نمايند تا با سخن‌ خداوند و دستورات‌ الهي‌ آشنا شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ لزوم‌ گنجاندن‌ آشنايي‌ با مفاهيم‌ قرآن‌ در مسابقات‌ قرآني‌ را يادآور شدند و ضمن‌ توصيه‌ به‌ قاريان‌ قرآن‌ براي‌ يادگيري‌ مفاهيم‌ و معاني‌ كلام‌ الله‌ مجيد، آن‌ را در بالا رفتن‌ كيفيت‌ تلاوت‌ مؤثر دانستند.
در اين‌ مراسم‌ حدود 600 نفر از حافظان‌، قاريان‌، اساتيد و دست‌اندركاران‌ امور قرآني‌ كشور حضور داشتند كه‌ تعدادي‌ ازقاريان‌ و حافظان‌ برجسته‌ آياتي‌ از كلام‌ الله‌ مجيد را در حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تلاوت‌ كردند و برنامه‌ همخواني‌ ومناجات‌ نيز در اين‌ محفل‌ قرآني‌ اجرا شد.
در اين‌ مراسم‌ نوراني‌ قرآن‌، دكتر محمد حسين‌ طباطبايي‌ حافظ و مفسر خردسال‌ قرآن‌ كريم‌ نيز حضور داشت‌ كه‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ وي‌ را مورد محبت‌ قرار دادند.
شركت‌كنندگان‌ در اين‌ مراسم‌ نماز مغرب‌ و عشا را به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ كردند.
خاطرنشان‌ مي‌شود بعد از اقامه‌ نماز، قاريان‌، حافظان‌ و اساتيد قرآن‌، در فضايي‌ صميمي‌ و معنوي‌ روزه‌ خود را به‌ همراه‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ افطار كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /