پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي‌ مصطفي‌ ميرو نخست‌ وزير سوريه‌ با معظم له

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار آقاي‌ مصطفي‌ ميرو نخست‌ وزير سوريه‌ با تأكيد بر لزوم‌ گسترش‌ بيش‌ از پيش‌ روابط دو كشور، وظيفه‌ اسلامي‌، وجداني‌ و تاريخي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ بخصوص‌ كشورهاي‌ عربي‌ را حمايت‌ از انتفاضه‌ مردم‌ مسلمان‌ فلسطين‌ دانستند و تصريح‌ كردند، اين‌ منطقه‌ قطعا روزي‌ را خواهد ديد كه‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ ديگر وجود ندارد.
ايشان‌ جنايات‌ كنوني‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ را در فلسطين‌ در طول‌ پنجاه‌ سال‌ گذشته‌ بي‌سابقه‌ ارزيابي‌ و تأكيد كردند: رژيم‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ نيز از ابتداي‌ تشكيل‌ تا كنون‌، با چنين‌ مشكل‌ جدي‌ و بن‌ بستي‌ مواجه‌ نشده‌ بود و در اين‌ شرايط هرگونه‌ اقدام‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ و همچنين‌ آمريكا به‌ عنوان‌ حامي‌ اصلي‌ اين‌ رژيم‌ به‌ ضرر آنها تمام‌ خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ لزوم‌ هوشمندي‌، اتخاذ موضع‌ مناسب‌ و اقدام‌ عملي‌ قوي‌ را از جانب‌ كشورهاي‌ منطقه‌ خاطر نشان‌ كردند و افزودند، امروز منطقه‌ در مقابل‌ آزمايش‌ جديد و مهمي‌ قرار گرفته‌ است‌ و كشورهاي‌ منطقه‌ و كنفرانسهاي‌ مختلف‌ بايد از حد حرف‌ خارج‌ شوند و بصورت‌ جدي‌ و عملي‌ از مردم‌ مظلوم‌ و صاحب‌ حق‌ فلسطين‌ حمايت‌ نمايند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تأكيد كردند حركت‌ و انتفاضه‌ جديد مردم‌ فلسطين‌ در صورت‌ سركوب‌ نيز متوقف‌ نخواهد شد و همانگونه‌ كه‌ بسياري‌ از مسايل‌ در ظاهر بعيد، اكنون‌ تحقق‌ يافته‌ است‌، تشكيل‌ كشور فلسطين‌ و نابودي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ هم‌ قطعا تحقق‌ خواهد يافت‌.
ايشان‌ هماهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ و سوريه‌ را در شرايط كنوني‌ منطقه‌ ضروري‌ دانستند و افزودند دو كشور سوريه‌ و ايران‌، هر يك‌ عمق‌ استراتژيك‌ ديگري‌ است‌، و جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ قطعا در همه‌ شرايط از سوريه‌ حمايت‌ و دفاع‌ خواهد كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تجليل‌ از شخصيت‌ آقاي‌ حافظ اسد، از مواضع‌ آقاي‌ بشار اسد رئيس‌ جمهور سوريه‌ مبني‌ بر ادامه‌ و گسترش‌ همكاريهاي‌ ايران‌ و سوريه‌ قدرداني‌ و تأكيد كردند: دو كشور در طول‌ 21 سال‌ گذشته‌، به‌ لحاظ مباني‌ نزديك‌ فكري‌ در بسياري‌ از مسايل‌ مهم‌ بين‌المللي‌ و منطقه‌اي‌ همكاري‌ خوبي‌ داشته‌اند كه‌ اين‌ همكاري‌ بايد در تمام‌ ابعاد گسترش‌ و ادامه‌ يابد.
در اين‌ ديدار كه‌ آقاي‌ حبيبي‌ معاون‌ اول‌ رئيس‌ جمهور نيز حضور داشت‌، آقاي‌ مصطفي‌ ميرو، نخست‌ وزير سوريه‌ با قدرداني‌ از مواضع‌ رهبري‌، دولت‌ و ملت‌ ايران‌ در حمايت‌ از سوريه‌، روابط دو كشور را عميق‌ و دوستانه‌ خواند و افزود: آقاي‌ بشار اسد رئيس‌ جمهور سوريه‌ بر گسترش‌ بيش‌ از پيش‌ اين‌ روابط تأكيد دارد.
وي‌ با اشاره‌ به‌ تأثير همكاري‌ ايران‌ و سوريه‌ و مواضع‌ مشترك‌ دو كشور در مقابل‌ تهديدها و مداخلات‌ آمريكا و همچنين‌ تأثير آن‌ در پيروزي‌ ملت‌ و مقاومت‌ اسلامي‌ لبنان‌ بر رژيم‌ صهيونيستي‌ تأكيد كرد: ادامه‌ اين‌ همكاري‌ قطعا در حمايت‌ از انتفاضه‌ مردم‌ فلسطين‌ و آزادسازي‌ سرزمينهاي‌ اشغالي‌ نقش‌ بسزايي‌ خواهد داشت‌.
نخست‌ وزير سوريه‌ خطاب‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تأكيد كرد: همانگونه‌ كه‌ شما فرموديد ما نيز ايمان‌ داريم‌ كه‌ پيروزي‌ مردم‌ فلسطين‌ و نابودي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ قطعي‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /