پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ پرشور دهها هزار نفر از مردم‌ غيور و انقلابي‌ خمين‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ سپس‌ در جمع‌ پرشور دهها هزار نفر از مردم‌ غيور و انقلابي‌ خمين‌ حضور يافتند و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ ابراز احساسات‌ آنان‌، سخناني‌ ايراد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در سخنان‌ خود از شهر خمين‌ به‌ عنوان‌ شهر حزب‌الله‌ و انقلاب‌ و زادگاه‌ بزرگترين‌ مرد دوران‌ معاصر ياد نمودند و با اشاره‌ به‌ نقشه‌ اساسي‌ دشمن‌ براي‌ به‌ فراموشي‌ سپردن‌ ياد و نام‌ امام‌ (ره‌) تصريح‌ كردند: به‌ رغم‌ اين‌ تلاشها و با هوشياري‌ ملت‌ ايران‌ و جوانان‌، نام‌ و ياد و راه‌ امام‌ خميني‌(ره‌) كه‌ توانست‌ نجات‌دهنده‌ اين‌ ملت‌ باشد ، زنده‌ خواهد ماند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با يادآوري‌ روش‌ قرآن‌ و بزرگان‌ دين‌ در زنده‌ نگهداشتن‌ شخصيت‌ افرادي‌ كه‌ براي‌ انسانها راهگشا بودند، افزودند: با وجود تلاش‌ دشمن‌ براي‌ محو آوازه‌ بلند امام‌ خميني‌ (ره‌) از ياد و خاطره‌ مردم‌ بويژه‌ نسل‌ جوان‌ بايد همچون‌ آن‌ امام‌ بزرگوار در مقابل‌ دشمن‌ ايستاد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ مقام‌ و جايگاه‌ كنوني‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در منطقه‌ و جهان‌ و اهميت‌ موضعگيري‌ ايران‌ در مسايل‌ مهم‌ منطقه‌ از جمله‌ فلسطين‌ خاطرنشان‌ كردند: جايگاه‌ و عزت‌ ايران‌ اسلامي‌ به‌ بركت‌ شخصيتي‌ همچون‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) است‌ كه‌ توانست‌ با عزم‌، اراده‌، ايمان‌ و توكل‌ بر خدا، اقيانوس‌ عظيم‌ ملت‌ ايران‌ را به‌ حركت‌ درآورد و با تشكيل‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌، اين‌ كشور امن‌ براي‌ آمريكا و صهيونيستها را به‌ پايگاه‌ مخالفت‌ و ايستادگي‌ در مقابل‌ استكبار تبديل‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، شرط موفقيت‌ ملت‌ ايران‌ براي‌ ناكامي‌ دشمن‌ به‌ منظور خدشه‌ در بيانات‌ و مباني‌ امام‌ (ره‌) را عمل‌ آحاد مردم‌ و مسؤولين‌ به‌ وظايف‌ خود دانستند و تأكيد كردند: يكي‌ از مهمترين‌ وظايف‌ مردم‌ و مسؤولان‌ حفظ وحدت‌ و يكپارچگي‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌، امروز اكثريت‌ عظيم‌ ملت‌ ايران‌ و جوانان‌ و همچنين‌ مسؤولين‌ و رؤساي‌ سه‌ قوه‌، مريد امام‌ هستند، افزودند: همه‌ كساني‌ كه‌ اسلام‌ و امام‌، عزت‌ ملت‌ ايران‌، آباداني‌ كشور و موفقيت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را هدف‌ خود مي‌دانند، با هر عنواني‌ برادر يكديگر هستند.
ايشان‌ با انتقاد از برخي‌ افراد كه‌ تحت‌ عناوين‌ حزب‌، گروه‌ و جبهه‌ با سخنان‌ غير لازم‌ و مفاهيم‌ ناپخته‌ سياسي‌، زمينه‌ تفرقه‌ را فراهم‌ مي‌آورند، تأكيد كردند: بايد بجاي‌ پرداختن‌ به‌ اين‌ امور بيهوده‌، به‌ فكر تلاش‌ و كار براي‌ مردم‌ و توليد فكر اسلامي‌ و انقلابي‌ براي‌ جوانان‌ و بازگو كردن‌ حقايق‌ و عظمت‌ انقلاب‌ اسلامي‌ براي‌ نسل‌ جوان‌ مؤمن‌ بود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ هدف‌ از تحقق‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ بيان‌ كردند و افزودند: امروز فراهم‌ آوردن‌ امكان‌ زندگي‌ آسوده‌ براي‌ مردم‌ در سراسر كشور بويژه‌ نقاط محروم‌ و شكوفاكردن‌ استعدادهاي‌ فراوان‌ انساني‌ كشور، دو هدف‌ عمده‌ و مهم‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و مسؤولان‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ مشكلات‌ شهر خمين‌، خدمات‌ انجام‌ گرفته‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را يادآور شدند و در عين‌ حال‌ افزودند ، مسؤولين‌ همواره‌ به‌ فكر خدمت‌ به‌ مردم‌ هستند و بايد تلاش‌ خود را براي‌ حل‌ مشكلات‌ بيشتر نمايند.
ايشان‌ لزوم‌ همت‌ و احساس‌ وظيفه‌ مردم‌ و جوانان‌ اين‌ منطقه‌ را نيز براي‌ برطرف‌ شدن‌ مشكلات‌ خاطرنشان‌ و تأكيد كردند، امام‌ (ره‌) از همين‌ شهر، در حالي‌ كه‌ پدرشان‌ شهيد شده‌ بود و مادر خود را از دست‌ داده‌ بودند، با وجود محروميت‌ خمين‌، بواسطه‌ همت‌، مجاهدت‌ و خودسازي‌ توانست‌ در قله‌ تاريخ‌ كشور قرار گيرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنان‌ خود، با اشاره‌ به‌ برنامه‌ دشمن‌ براي‌ رواج‌ فساد و اعتياد و محروم‌ كردن‌ ملت‌ ايران‌ از سرمايه‌ ارزشمند نسل‌ جوان‌، جوانان‌ كشور را به‌ ارتباط بيشتر با خداوند، توجه‌ بيشتر به‌ تحصيل‌ و حضور در مساجد و توسل‌ به‌ حضرت‌ ولي‌ عصر(عج‌) توصيه‌ كردند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ جلالي‌ خميني‌، امام‌ جمعه‌ خمين‌، ضمن‌ خير مقدم‌ و ارائه‌ گزارشي‌ از فداكاري‌ و ايثارگري‌ مردم‌ و جوانان‌ شهر خمين‌، برخي‌ مشكلات‌ اين‌ شهر را در خصوص‌ بيكاري‌، كمبود واحدهاي‌ صنعتي‌ و كشاورزي‌ بيان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /