پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات در جمع‌ نيروهاي‌ مسلح‌ استان‌ مركزي‌ در پادگان‌ امام‌ علي‌ (ع‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا عصر امروز در جمع‌ نيروهاي‌ مسلح‌ استان‌ مركزي‌ در پادگان‌ امام‌ علي‌ (ع‌) تيپ‌ يكم‌ روح‌ الله‌ از لشكر 17 علي‌ ابن‌ ابي‌ طالب‌ (ع‌) حضور يافتند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در جمع‌ نيروهاي‌ مسلح‌ استان‌ مركزي‌ در سخناني‌ با اشاره‌ به‌ دستاوردهاي‌ معنوي‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ تصريح‌ كردند: آنچه‌ موجب‌ بيداري‌ و ايجاد انگيزه‌ در ملتهاي‌ مسلمان‌ بويژه‌ ملت‌ مسلمان‌ فلسطين‌ و لبنان‌ و پايداري‌ آنها در مقابل‌ دشمنان‌ گرديده‌، مقاومت‌ ملت‌ ايران‌ در مقابل‌ قدرتهاي‌ جهاني‌ در بيست‌ سال‌ گذشته‌ از جمله‌ حماسه‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ بوده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ يكي‌ از دستاوردهاي‌ ارزشمند جنگ‌ تحميلي‌ را عليرغم‌ خسارتهاي‌ مادي‌ آن‌، استحكام‌ نظام‌ اسلامي‌ دانستند و افزودند: هدف‌ استكبار جهاني‌ از سازماندهي‌ جنگ‌ هشت‌ساله‌ بر ضد كشور و ملت‌ ايران‌، جلوگيري‌ از ايجاد انگيزه‌ و اميد در ملتهاي‌ اسلامي‌ و الگو شدن‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بود، اما فداكاري‌ جوانان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ و خانواده‌هاي‌ آنان‌ مانع‌ از تحقق‌ اهداف‌ و خواسته‌هاي‌ قدرتهاي‌ جهاني‌ شد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ استكبار و آمريكا همواره‌ تلاش‌ دارند تا به‌ ملتها اين‌ گونه‌ القاء نمايند كه‌ هرگونه‌ اقدامي‌ بر خلاف‌ ميل‌ و اراده‌ آنها امكان‌پذير نيست‌، تصريح‌ كردند: ملت‌ ايران‌ اين‌ افتخار را دارد كه‌ توانست‌ بر خلاف‌ ميل‌ و اراده‌ استكبار، با ايستادگي‌ و فداكاري‌ خود در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، اين‌ افسانه‌ را باطل‌ و از استقلال‌ و تماميت‌ ارضي‌ خود قدرتمندانه‌ دفاع‌ كند و به‌ عنوان‌ يك‌ الگو در ميان‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ مطرح‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تنها راه‌ علاج‌ آلام‌ و رنجهاي‌ ملتهاي‌ اسلامي‌ را ايستادگي‌ در مقابل‌ خواست‌ قدرتهاي‌ جهاني‌ برشمردند و افزودند: انگيزه‌ و بيداري‌ كنوني‌ ملت‌ فلسطين‌ به‌ بركت‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و نام‌ مقدس‌ اسلام‌ مبارز و معنويت‌، صدق‌ و توكل‌ امام‌ (ره‌) بر خداوند و تأسي‌ به‌ اين‌ چهره‌ نوراني‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تأكيد كردند: امروز قدرت‌ سياسي‌، اقتصادي‌ و نظامي‌ آمريكا كه‌ پشتيبان‌ صهيونيستها است‌ و همچنين‌ ماشين‌ جنگي‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ در مقابل‌ ايمان‌ و اراده‌ ملت‌ و جوانان‌ دست‌ خالي‌ فلسطيني‌ عاجز شده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، سرنوشت‌ قطعي‌ هر ملتي‌ با چنين‌ ايمان‌ و انگيزه‌اي‌ را پيروزي‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ براي‌ گرفتن‌ ايمان‌ و انگيزه‌ ملتها از جمله‌ ملت‌ ايران‌ خاطر نشان‌ كردند: امروز خدمت‌ به‌ كشور و ملت‌، تقويت‌ ايمان‌ و اميد به‌ آينده‌ و معرفت‌ اسلامي‌ در جامعه‌ است‌.
ايشان‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با تجليل‌ از ايثار و فداكاري‌ نيروهاي‌ نظامي‌، بسيج‌ و انتظامي‌ استان‌ مركزي‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و گراميداشت‌ ياد و خاطره‌ شهدا و سرداران‌ شهيد اين‌ استان‌ تأكيد كردند: هر كس‌ كه‌ به‌ آينده‌ اين‌ ملت‌ و كشور اهميت‌ مي‌دهد بايد به‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و خانواده‌هاي‌ شهدا احترام‌ بگذارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا در ابتداي‌ ورود به‌ پادگان‌ امام‌ علي‌ (ع‌) با حضور در محل‌ يادواره‌ شهدا، ضمن‌ قرائت‌ فاتحه‌، به‌ مقام‌ شامخ‌ شهدا اداي‌ احترام‌ كردند و از نيروهاي‌ مسلح‌ حاضر در ميدان‌ سان‌ ديدند.
پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، سردار سرلشكر رحيم‌ صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، در سخناني‌ بر آمادگي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ اعم‌ از سپاه‌، ارتش‌، بسيج‌ و نيروي‌ انتظامي‌ براي‌ دفاع‌ از ميهن‌ اسلامي‌ و اجراي‌ فرامين‌ فرمانده‌ كل‌ قوا تأكيد كرد.
همچنين‌ سردار سرتيپ‌ دوم‌ عراقي‌، فرمانده‌ ارشد سپاه‌ در استانهاي‌ مركزي‌ و قم‌ در سخناني‌ ضمن‌ خير مقدم‌ به‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ گزارشي‌ ارائه‌ كرد.
در پايان‌ اين‌ مراسم‌ نيروهاي‌ مسلح‌ حاضر در ميدان‌ از مقابل‌ فرمانده‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /