پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

بيانات در جمع‌ خانواده‌هاي‌ شهداء و ايثارگران‌ استان‌ مركزي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در جمع‌ خانواده‌هاي‌ شهداء و ايثارگران‌ استان‌ مركزي‌، از شهدا، به‌ عنوان‌ صادقترين‌، شجاعترين‌ و برجسته‌ترين‌ انسانهايي‌ كه‌ در صفوف‌ مقدم‌ ايثارگري‌ قرار داشتند، ياد و تصريح‌ كردند: شهيدان‌ با ايثارگري‌ و نثار جان‌ خود، حقايق‌ و فضيلتهايي‌ را كه‌ در دنياي‌ مادي‌ در حل‌ فراموشي‌ بود، بار ديگر احياء كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ ايثار و فداكاري‌ اهل‌ بيت‌ پيامبر اسلام‌ عليهم‌ السلام‌ بويژه‌ حضرت‌ زهرا و حضرت‌ سيدالشهداء عليهما السلام‌ براي‌ احياي‌ فضيلتها و ارزشهاي‌ انساني‌ در عالم‌، ايثار و فداكاري‌ شهيدان‌ را در همين‌ مسير ارزيابي‌ كردند و افزودند: شهيدان‌ بهترين‌ و ارزشمندترين‌ الگو براي‌ ملت‌ ايران‌ بويژه‌ جوانان‌ هستند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ قيام‌ ملت‌ ايران‌ براي‌ احقاق‌ حقوق‌ خود و تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌ و توطئه‌هاي‌ گوناگون‌ استكبار جهاني‌ براي‌ مقابله‌ با اين‌ نظام‌ تأكيد كردند: اين‌ ملت‌ براي‌ حفظ هويت‌ و ارزش‌ تاريخي‌ خود راهي‌ جز مقاومت‌ در مقابل‌ دشمن‌ نداشته‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ خاطرنشان‌ كردند: شهيدان‌ در صفوف‌ اول‌ اين‌ مقاومت‌ قرار داشتند و همواره‌ شاهد و ناظر حركت‌ جامعه‌ و ملت‌ ايران‌ به‌ سوي‌ سعادت‌ و كمال‌ و سهيم‌ در اين‌ حركت‌ خواهند بود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ سختيها و رنجهاي‌ جانبازان‌، آزادگان‌ و خانواده‌هاي‌ آنان‌ و همچنين‌ خانواده‌هاي‌ شهداء و مفقودين‌ را ذخيره‌ و پشتوانه‌اي‌ معنوي‌ براي‌ آنان‌ و ملت‌ ايران‌ دانستند و تصريح‌ كردند: هيچ‌ ملتي‌ بدون‌ سرمايه‌ و گوهر معنويت‌ به‌ كمال‌ نمي‌رسد و آن‌ حركتي‌ كه‌ بدون‌ پشتوانه‌ معنويت‌ و ايمان‌ به‌ خدا باشد، متوقف‌ خواهد شد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در همين‌ زمينه‌ افزودند: بايد مراقب‌ اين‌ ذخيره‌ معنوي‌ گرانبها بود زيرا حفظ اين‌ پشتوانه‌ معنوي‌، جهاد اكبر و بسيار سخت‌تر از جنگ‌ با دشمن‌ و جهاد اصغر است‌.
ايشان‌ همچنين‌ با انتقاد از افراد بي‌اطلاعي‌ كه‌ تلاش‌ دارند حماسه‌هاي‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و ايثارگريهاي‌ شهيدان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ را زير سؤال‌ ببرند، خاطرنشان‌ كردند: اگر اين‌ جوانان‌ پرشور بسيجي‌ و نيروهاي‌ ارتش‌ و سپاه‌ با جان‌ خود در مقابل‌ دشمن‌ مقاومت‌ نكرده‌ بودند، امروز ملت‌ ايران‌ بايد از كوتاه‌ آمدن‌ در مقابل‌ دشمن‌، احساس‌ شرمساري‌ و خجالت‌ مي‌كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ حضور جوانان‌ پرشور و داوطلب‌ بسيجي‌ در جامعه‌ همچون‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، بسيجي‌ بودن‌ را يكي‌ از بزرگترين‌ ارزشها دانستند و تصريح‌ كردند: هر يك‌ از آحاد قشرهاي‌ مختلف‌ جامعه‌ كه‌ داراي‌ روحيه‌ احساس‌ مسؤوليت‌ و ايمان‌ باشد، بسيجي‌ است‌ كه‌ اين‌ روحيه‌ بايد بيش‌ از پيش‌ در جامعه‌ تقويت‌ شود.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ مؤذني‌ رئيس‌ بنياد شهيد استان‌ مركزي‌ در سخناني‌ با اشاره‌ به‌ ايثار و فداكاري‌ مردم‌ اين‌ استان‌ در طول‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بويژه‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ گفت‌: استان‌ مركزي‌ پنج‌ هزار و ششصد شهيد و 14 هزار جانباز و هشتصد و پنجاه‌ آزاده‌ تقديم‌ انقلاب‌ كرده‌ است‌.
در اين‌ مراسم‌ همچنين‌ فرزند يكي‌ از شهداي‌ استان‌ مركزي‌ متن‌ زيبايي‌ را به‌ نمايندگي‌ از فرزندان‌ شهداء قرائت‌ و بر پايداري‌ خانواده‌هاي‌ شهدا و فرزندان‌ آنان‌ در ادامه‌ راه‌ شهيدان‌ تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /