پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از علماي‌ اهل‌ تشيع‌ و تسنن و مسؤولان‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار جمعي‌ از علماي‌ اهل‌ تشيع‌ و تسنن‌، مسؤولان‌، معتمدين‌ و روساي‌ طوايف‌ استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌، با اشاره‌ به‌ وحدت‌ و همدلي‌ مسؤولان‌ و مردم‌ و خدمات‌ انجام‌ گرفته‌ در اين‌ منطقه‌، خواستار تلاش‌ مضاعف‌ مسؤولان‌ امر براي‌ رفع‌ نيازمنديها و مشكلات‌ موجود در استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ مرزباني‌ و حراست‌ از مرزهاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را شأني‌ افتخارآميز براي‌ مردم‌ غيور سيستان‌ و بلوچستان‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ حضور خود در دوران‌ تبعيد در منطقه‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ در زمان‌ رژيم‌ گذشته‌ افزودند: من‌ براساس‌ آشنايي‌ با اين‌ منطقه‌ و مشكلات‌ آن‌، منطقه‌ را داراي‌ استعدادهاي‌ طبيعي‌ و مردم‌ سيستان‌ و بلوچستان‌ را مردمي‌ خونگرم‌، پرتلاش‌ و با استعداد مي‌دانم‌ كه‌ زمينه‌ كار و تلاش‌ در آنجا بسيار است‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ براي‌ بهره‌برداري‌ از عوامل‌ مذهبي‌ و قومي‌ در اين‌ منطقه‌ خاطر نشان‌ كردند: بواسطه‌ احكام‌ نوراني‌ اسلام‌ كه‌ مسلمانان‌ را دعوت‌ به‌ وحدت‌ و همدلي‌ كرده‌ است‌ و با هوشياري‌ مردم‌ و علماي‌ اهل‌ تشيع‌ و تسنن‌ در سيستان‌ و بلوچستان‌، دشمن‌ در رسيدن‌ به‌ اهداف‌ شوم‌ خود در اين‌ منطقه‌ تا كنون‌ ناموفق‌ بوده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ قوميتهاي‌ مختلف‌ كشور تأكيد كردند: امروز افتخار همه‌ اقوام‌ در كشور، ايراني‌ بودن‌ آنهاست‌ و اين‌ اقوام‌ نشان‌ داده‌اند كه‌ همواره‌ آماده‌ دفاع‌ از مصالح‌ ايران‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ مشكلات‌ افغانستان‌ و ابراز تأسف‌ از درگيريهاي‌ موجود در اين‌ كشور افزودند: بايدمسؤولين‌ و مردم‌ منطقه‌ با هوشياري‌ مانع‌ از انتقال‌ ناامنيها و برخي‌ گرايشات‌ متعصبانه‌ به‌ داخل‌ كشور شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ نعمت‌ حاكميت‌ اسلام‌ و برافراشته‌ شدن‌ عزت‌ اسلامي‌ در ايران‌ پس‌ از سالهاي‌ متمادي‌ رنج‌ و سختي‌، لزوم‌ شكر اين‌ نعمت‌ و حفظ آن‌ را يادآور شدند و تصريح‌ كردند: امروز بزرگترين‌ افتخار دولت‌، رئيس‌ جمهور، مجلس‌ و قوه‌ قضاييه‌ عمل‌ بر اساس‌ احكام‌ اسلام‌ است‌.
ايشان‌ در همين‌ زمينه‌ خاطر نشان‌ كردند: امروز دولت‌ و ملت‌ ايران‌ بر اساس‌ دستورات‌ اسلام‌ و تكليف‌ ديني‌، كمك‌ به‌ مردم‌ مسلمان‌ فلسطين‌ را وظيفه‌ خود مي‌داند و در اين‌ راه‌ در حد امكان‌ از هيچ‌ كمكي‌ دريغ‌ نخواهند كرد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ محمديان‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در استان‌ سيستان‌ و بلوچستان‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ حسيني‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در امور اهل‌ سنت‌ استان‌، مولوي‌ عبدالرحمن‌ ملازهي‌ امام‌ جمعه‌ اهل‌ تسنن‌ چابهار و آقاي‌ حسيني‌ استاندار سيستان‌ و بلوچستان‌ در سخناني‌ با اشاره‌ به‌ وحدت‌ و همدلي‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌ بر آمادگي‌ آنان‌ به‌ منظور دفاع‌ از دستاوردهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و پيروي‌ از فرامين‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /