پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌، مسؤولان‌ و جمعي‌ از اساتيد دانشگاه‌ صنعتي‌ شريف‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امشب‌ در ديدار رئيس‌، مسؤولان‌ و جمعي‌ از اساتيد دانشگاه‌ صنعتي‌ شريف‌، مهمترين‌ وظيفه‌ دانشگاهها را اهتمام‌ به‌ علم‌ و تحقيق‌ دانستند و تأكيد كردند: بايد در دانشگاهها توجه‌ به‌ علم‌ و تحقيق‌ به‌ عنوان‌ اصليترين‌ و اساسيترين‌ ارزش‌ مطرح‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر لزوم‌ فراهم‌ كردن‌ محيط علمي‌ و تحقيقي‌ در دانشگاهها افزودند: بايد در دانشگاهها بگونه‌اي‌ برنامه‌ريزي‌ و طراحي‌ شود كه‌ زمينه‌ استفاده‌ از استعدادهاي‌ داخل‌ و استعدادهايي‌ كه‌ با انگيزه‌ علمي‌ به‌ خارج‌ رفته‌اند، فراهم‌ شود.
ايشان‌ در همين‌ زمينه‌ خاطرنشان‌ كردند: بايد فضاي‌ علمي‌ دانشگاهها بگونه‌اي‌ باشد كه‌ سخن‌، روش‌ و زندگي‌ استاد، روح‌ علم‌ و تحقيق‌، و تعمق‌ را در دانشجو بدمد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر لزوم‌ توجه‌ بيشتر به‌ فضاي‌ فرهنگي‌ دانشگاهها به‌ برخي‌ تلاشها براي‌ تعطيلي‌ علم‌ و تحقيق‌ در دانشگاهها اشاره‌ كردند و افزودند: يكي‌ از مسائلي‌ كه‌ نسبت‌ به‌ آن‌ احساس‌ خطر مي‌شود، برخي‌ دستهايي‌ است‌ كه‌ از درون‌ و بيرون‌ دانشگاهها و در وراي‌ انگيزه‌هاي‌ سياسي‌، و با عناوين‌ مختلف‌ تلاش‌ دارند اساس‌ علم‌ را مخدوش‌ نمايند.
ايشان‌ تأكيد كردند فهم‌ سياسي‌ با سياست‌بازي‌ متفاوت‌ است‌ و در دانشگاهها بايد ضمن‌ فرهنگ‌سازي‌ براي‌ تعميق‌ بينش‌ سياسي‌ دانشجويان‌ برنامه‌ريزي‌ و اقدام‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ با تأكيد بر لزوم‌ ارتباط دانشگاهها و دولت‌ خاطرنشان‌ كردند: دولت‌ بايد با ايجاد ارتباطي‌ منسجم‌ با دانشگاهها، از نظرات‌ مجموعه‌ دانشگاهي‌ در برنامه‌ريزيهاي‌ گوناگون‌ استفاده‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد بر ضرورت‌ ارتباط دولت‌ با دانشگاهها افزودند: يكي‌ از مسايل‌ مهم‌ ارتباط بخش‌ صنعت‌ كشور با دانشگاهها و استفاده‌ از ايده‌هاي‌ آنهاست‌ كه‌ مي‌تواند موجب‌ ارتقاء بخش‌ صنعت‌ و هم‌ بخش‌ دانشگاهي‌ كشور شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ برخي‌ اظهارنظرها و آمارها در مورد برنامه‌هاي‌ انجام‌ شده‌ و يا در دست‌ اجرا تأكيد كردند: در برنامه‌هايي‌ كه‌ براي‌ اداره‌ امور كشور طراحي‌ مي‌شود، از نظرات‌ كارشناسان‌ و متخصصان‌ استفاده‌ مي‌گردد و اينگونه‌ نظرات‌ كارشناسي‌، همواره‌ ديدگاههاي‌ موافق‌ و مخالفي‌ هم‌ دارد اما در مجموع‌ نبايد برنامه‌ريزيهاي‌ انجام‌ شده‌ براي‌ اداره‌ امور كشور بدون‌ محاسبه‌ و كارشناسي‌ قلمداد شود.
در اين‌ ديدار كه‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ قمي‌ نماينده‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در دانشگاهها نيز حضور داشت‌، پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، رئيس‌ دانشگاه‌ صنعتي‌ شريف‌ و تعدادي‌ از اساتيد اين‌ دانشگاه‌ ضمن‌ سخناني‌ ديدگاهها و نظرات‌ خود را در خصوص‌ مسائل‌ و امكانات‌ علمي‌ و تحقيقي‌، و فضاي‌ فرهنگي‌ دانشگاهها و همچنين‌ مسائل‌ كشور و لزوم‌ استفاده‌ از محققين‌ و كارشناسان‌ دانشگاهها در برنامه‌ريزيها بيان‌ كردند.
اساتيد دانشگاه‌ صنعتي‌ شريف‌ همچنين‌ بر لزوم‌ فراهم‌ شدن‌ زمينه‌هاي‌ بهتر به‌ منظور ارتباط بيشتر دانشگاهها با مراكز علمي‌ خارج‌، استفاده‌ از استعدادهاي‌ كشور و ارتباط بيش‌ از پيش‌ دانشگاههاي‌ صنعتي‌ با مراكز توليدي‌ صنعتي‌ تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /