پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار چند تن‌ از مسؤولان‌ حركت‌ اسلامي‌ فلسطين‌ (حماس‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار چند تن‌ از مسؤولان‌ حركت‌ اسلامي‌ فلسطين‌ (حماس‌) ضمن‌ محكوم‌ كردن‌ شديد جنايات‌ اخير رژيم‌ صهيونيستي‌ و با ابراز تأسف‌ از شهيد و مجروح‌ شدن‌ صدها نفر از مردم‌ فلسطين‌ تأكيد كردند، ما به‌ عنوان‌ رئيس‌ سازمان‌ كنفرانس‌ اسلامي‌، خشم‌ و نفرت‌ امت‌ اسلامي‌ را از جنايتهاي‌ اخير صهيونيستها در قدس‌ و سراسر فلسطين‌ ابراز مي‌داريم‌.
ولي‌ امر مسلمين‌، حماسه‌ اخير ملت‌ فلسطين‌ را نهضتي‌ بزرگ‌ خواندند و تصريح‌ كردند: حوادث‌ اخير نشان‌دهنده‌ ايمان‌ و بيداري‌ نسل‌ جوان‌ فلسطين‌ و ادامه‌ حركت‌ انتفاضه‌ و مبارزه‌ است‌ كه‌ با تهديد و گلوله‌ فروكش‌ نخواهد كرد.
ايشان‌ تنها راه‌ حل‌ مسأله‌ فلسطين‌ را ادامه‌ مبارزه‌ و جهاد با دشمن‌ صهيونيستي‌ دانستند و تأكيد كردند: حركت‌ مردم‌ فلسطين‌، حركت‌ يك‌ نسل‌ است‌ و هيچگاه‌ متوقف‌ نخواهد شد و پيروزي‌ در نهايت‌ متعلق‌ به‌ ملت‌ فلسطين‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، دولتها و ملتهاي‌ اسلامي‌ را در قبال‌ مسأله‌ فلسطين‌ مسؤول‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: دولتهاي‌ اسلامي‌ امروز در مقابل‌ تجربه‌ عظيمي‌ قرار گرفته‌اند و همه‌ بايد با اعلام‌ مواضع‌ و از راههاي‌ گوناگون‌ به‌ ملت‌ فلسطين‌ كمك‌ نمايند و يقينا دولتهايي‌ كه‌ در اعلام‌ موضع‌ و كمك‌ به‌ مردم‌ فلسطين‌ كوتاهي‌ كنند، به‌ ضرر خود عمل‌ كرده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ سر انجام‌ حركت‌ انتفاضه‌ فلسطين‌ پيروزي‌ است‌، خاطرنشان‌ كردند: امروز در حالي‌ كه‌ انتفاضه‌ و حركت‌ ملت‌ فلسطين‌ هر روز قويتر و گسترده‌تر از گذشته‌ مي‌شود، رژيم‌ صهيونيستي‌ و دولت‌ آمريكا به‌ عنوان‌ حامي‌ اصلي‌ اين‌ رژيم‌ بر خلاف‌ ظواهر، از درون‌ رو به‌ ضعف‌ و اضمحلال‌ و پوسيدن‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ براي‌ مرعوب‌ و نااميد كردن‌ ملت‌ فلسطين‌ تأكيد كردند: ملت‌ فلسطين‌ براي‌ مقابله‌ با اين‌ توطئه‌ بايد همواره‌ به‌ آينده‌ اميدوار باشند و به‌ فضل‌ پروردگار، امروز فضاي‌ فلسطين‌ بسيار پرشورتر از گذشته‌ است‌ و دشمن‌ صهيونيستي‌ در انفعال‌ قرار گرفته‌ است‌.
ايشان‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ فلسطين‌، همه‌ سرزمين‌ فلسطين‌ است‌ و نه‌ بخشي‌ از آن‌، بازگشت‌ اين‌ سرزمين‌ را به‌ ملت‌ فلسطين‌ قطعي‌ دانستند و خاطرنشان‌ كردند: نقشه‌هاي‌ تصنعي‌ بسياري‌ در طول‌ تاريخ‌ ايجاد شد كه‌ سر انجام‌ از بين‌ رفتند و سرزمين‌ فلسطين‌ و اين‌ پيكره‌ جدا شده‌ نيز در نهايت‌ به‌ عالم‌ اسلام‌ و صاحبان‌ اصلي‌ آن‌ باز خواهد گشت‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خطاب‌ به‌ مسؤولان‌ حماس‌ افزودند: سلام‌ مرا به‌ برادران‌ و خواهران‌ داخل‌ فلسطين‌ برسانيد و به‌ آنان‌ اطمينان‌ دهيد كه‌ دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و ملت‌ ايران‌ همواره‌ مدافع‌ و حامي‌ آنان‌ خواهد بود و به‌ كمكهاي‌ همه‌جانبه‌ خود به‌ ملت‌ فلسطين‌ ادامه‌ خواهد داد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ خالد مشعل‌ از مسؤولان‌ حماس‌ ضمن‌ ابراز خرسندي‌ از ديدار با ولي‌ امر مسلمين‌ و با قدرداني‌ از حمايتها و مواضع‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ و دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در قبال‌ مسأله‌ فلسطين‌، نقش‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) و پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را در شكل‌گيري‌ نهضت‌ اسلامي‌ فلسطين‌ مهم‌ و اساسي‌ دانست‌ و گفت‌ شهدا و مجروحان‌ روزهاي‌ اخير در داخل‌ فلسطين‌ و در مقابله‌ با دشمن‌ غاصب‌ صهيونيستي‌ حاكي‌ از اين‌ حقيقت‌ است‌ كه‌ ملت‌ فلسطين‌ راه‌ خود را كه‌ همان‌ راه‌ انتفاضه‌ و مبارزه‌ است‌، انتخاب‌ كرده‌ و تا پيروزي‌ نهايي‌ و بيرون‌ راندن‌ متجاوزان‌ صهيونيست‌، به‌ آن‌ ادامه‌ خواهد داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /