پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم سيزدهمين‌ مجمع‌ سراسري‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا امروز در سيزدهمين‌ مجمع‌ سراسري‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از سپاه‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌ عناصر كارامد و انقلابي‌ با دو ويژگي‌ بارز ايمان‌ و آگاهي‌ ياد كردند و با اشاره‌ به‌ گسترش‌ حركت‌ معنوي‌ و ايمان‌ آگاهانه‌ در جهان‌ تصريح‌ كردند: به‌ بركت‌ پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌، امروز غوغاي‌ تجديد حيات‌ معنوي‌ و روي‌ آوردن‌ به‌ معنويت‌ عالم‌ را فراگرفته‌ و اثرات‌ اين‌ واقعيت‌ انكارناپذير در آينده‌ آشكارتر خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ اقدام‌ نظام‌ سلطه‌ جهاني‌ در سازماندهي‌ سه‌ جنگ‌ نظامي‌، اقتصادي‌ و فرهنگي‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ كه‌ جنگ‌ سياسي‌ نيز همواره‌ در كنار آنها بوده‌ است‌، افزودند: جنگ‌ تحميلي‌، حركتي‌ شتابزده‌ براي‌ مقابله‌ با انقلاب‌ اسلامي‌ بود كه‌ در نهايت‌ اين‌ جنگ‌ با تمام‌ ضررهاي‌ مادي‌ آن‌ به‌ سود جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تمام‌ شد و ملت‌ ايران‌ توانست‌ بدون‌ كمك‌ از هيچ‌ كشوري‌، در مقابل‌ صف‌ آرايي‌ غرب‌ و شرق‌ بايستد و بدون‌ از دست‌ دادن‌ يك‌ وجب‌ از خاك‌ خود پيروزمندانه‌ از ميدان‌ خارج‌ شود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ مقاومت‌ و ايستادگي‌ ملت‌ ايران‌ در جنگ‌ اقتصادي‌ كه‌ از زمان‌ جنگ‌ نظامي‌ آغاز شد خاطرنشان‌ كردند: دشمن‌ جنگ‌ فرهنگي‌ را نيز از اول‌ انقلاب‌ اسلامي‌ آغاز كرد كه‌ اين‌ تهاجم‌ بعد از جنگ‌ شتاب‌ گرفت‌ و اكنون‌ دشمن‌ با تمام‌ امكانات‌ فرهنگي‌ خود وارد ميدان‌ شده‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ هدف‌ از جنگ‌ فرهنگي‌ را از بين‌ بردن‌ روحيه‌ مقاومت‌ و ايستادگي‌ و پشتوانه‌ ايمان‌، اتكاي‌ به‌ نفس‌، وحدت‌ و اميد به‌ آينده‌ ملت‌ ايران‌ بيان‌ و تصريح‌ كردند: دشمن‌ در راس‌ جنگ‌ فرهنگي‌ خود، كار رسانه‌اي‌ پرجنجالي‌ را قرار داده‌ ولي‌ به‌ طور قطع‌ جبهه‌ استكبار در جنگ‌ فرهنگي‌ نيز شكست‌ سختي‌ را متحمل‌ خواهد شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، دو پايه‌ مستحكم‌ و غيرقابل‌ زوال‌ ايمان‌ و آگاهي‌، نظام‌ اسلامي‌ را عامل‌ اصلي‌ شكست‌ دشمن‌ در جنگ‌ فرهنگي‌ دانستند و افزودند: حركت‌ معنوي‌ و ايمان‌ آگاهانه‌ امروز در ميان‌ نسل‌ جديد دنياي‌ اسلام‌ رشد، و جاذبه‌ آن‌ در ميان‌ كشورهاي‌ غير اسلامي‌ نيز نفوذ يافته‌ است‌ و نظام‌ اسلامي‌ ايران‌ قله‌ رفيع‌ اين‌ حركت‌ اسلامي‌ و ايمان‌ آگاهانه‌ در عالم‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ آثار منفي‌ حركت‌ ضد دين‌ قرون‌ هجده‌ و نوزده‌ ميلادي‌ در دنياي‌ غرب‌، اكنون‌ بصورت‌ فروريزي‌ پايه‌هاي‌ معنوي‌ در نظامهاي‌ غربي‌ و در راس‌ آن‌، آمريكا و بصورت‌ نابودي‌ محيط زيست‌، رواج‌ فحشا، شكاف‌ طبقاتي‌ و جنگ‌ و خونريزي‌ آشكار شده‌ است‌، افزودند: آثار و نتايج‌ حركت‌ رو به‌ گسترش‌ معنويت‌ در جهان‌ نيز در آينده‌ بر همگان‌ آشكار خواهد شد.
ايشان‌ پيشرفت‌ و توفيقات‌ نظامهاي‌ سياسي‌ و مجموعه‌هاي‌ انساني‌ را تنها در گرو حركت‌ در مسير هدايت‌ الهي‌ و دو عامل‌ ايمان‌ و آگاهي‌ برشمردند و افزودند: سپاه‌ از جمله‌ اين‌ مجموعه‌هاست‌ كه‌ در زمينه‌ تربيت‌ نيروي‌ انساني‌، تحقيقات‌ علمي‌، پشتيباني‌ و طراحيهاي‌ عمليات‌، از قويترين‌ و غني‌ترين‌ سازمانهاي‌ كشور است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، خدمات‌ و پيشرفتهاي‌ فراوان‌ مجموعه‌هايي‌ همچون‌ سپاه‌ و جهاد سازندگي‌ را مرهون‌ روحيه‌ انقلابي‌ و ايمان‌ و معرفت‌ عناصر تشكيل‌ دهنده‌ دانستند و تأكيد كردند: دشمن‌ از پشتوانه‌ علمي‌ و هويت‌ ايماني‌ سپاه‌ هراس‌ و وحشت‌ دارد و تلاش‌ مي‌كند از طريق‌ تبليغ‌ و تلقين‌ و ايجاد دوگانگي‌، در ايمان‌ و وحدت‌ اين‌ مجموعه‌ ارزشمند و انقلابي‌ خلل‌ ايجاد كند.
فرمانده‌ كل‌ قوا بر لزوم‌ ارتقاي‌ آگاهيهاي‌ ديني‌ و ارتباط معنوي‌ با خداوند در مجموعه‌ سپاه‌ تأكيد كردند و افزودند: ارتقاي‌ انضباط، آموزش‌ و رعايت‌ مقررات‌ نيز بايد همواره‌ در دستور كار سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ باشد.
در اين‌ مراسم‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ موحدي‌ كرماني‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در سپاه‌ و سردار سرلشكر رحيم‌ صفوي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در سخناني‌ بر آمادگي‌ نيروهاي‌ سپاه‌ به‌ منظور اجراي‌ فرامين‌ فرمانده‌ كل‌ قوا تأكيد كردند.
در اين‌ مراسم‌، سرود جمعي‌ نيز با عنوان‌ "ياوران‌ ولايت‌" در حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خوانده‌ شد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ فرمانده‌ كل‌ قوا امروز همچنين‌ از نمايشگاه‌ دستاوردهاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ از جمله‌ ساخت‌ تجهيزات‌ نظامي‌ و مشاركت‌ در طرحهاي‌ بزرگ‌ سازندگي‌ بازديد كردند.
در پايان‌ مراسم‌ امروز نماز جماعت‌ ظهر و عصر با حضور جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌ و نيروهاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /