پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رؤساي‌ آموزش‌ و پرورش‌ سراسر كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار رؤساي‌ آموزش‌ و پرورش‌ سراسر كشور و شركت‌كنندگان‌ در نشست‌ جوانان‌ پيرو اهل‌ بيت‌ (ع‌) ضمن‌ بيان‌ مطالبات‌ نظام‌ اسلامي‌ از وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌، به‌ تهاجم‌ همه‌جانبه‌ تبليغاتي‌ و فرهنگي‌ دشمن‌ بر ضد ملت‌ ايران‌ بويژه‌ جوانان‌ اشاره‌ و تأكيد كردند، دستگاههاي‌ فرهنگي‌ بايد در صف‌ مقدم‌ مقابله‌ با اين‌ تهاجم‌ قرار گيرند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ افزودند: مطالبات‌ نظام‌ اسلامي‌ از دستگاه‌ آموزش‌ و پرورش‌، ارتقاء سطح‌ علمي‌، اخلاقي‌ و عملي‌ نسل‌ جوان‌ است‌.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ مشكلات‌ موجود در امر آموزش‌ و پرورش‌ در كشور بويژه‌ در مناطق‌ محروم‌ تصريح‌ كردند: بايد به‌ جاي‌ حرفها و شعارهاي‌ كلي‌ در مورد جوانان‌، راههاي‌ عملي‌ براي‌ حل‌ مشكلات‌ آنان‌ ارايه‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ نظام‌ رفيع‌ و راسخ‌ اسلامي‌ را داراي‌ مبنا، و جهان‌بيني‌ و برنامه‌ براي‌ زندگي‌ انسان‌ و اداره‌ كشور دانستند و خاطرنشان‌ كردند: دشمن‌ مي‌خواهد كشور ما دچار فلج‌ فكري‌ باشد و ملت‌ زنده‌ و بازگشته‌ به‌ اسلام‌ ايران‌ به‌ ملتي‌ بدون‌ قدرت‌ فكري‌ و تصميم‌گيري‌ و پيرو قدرتهاي‌ سلطه‌گر تبديل‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ تفاوت‌ تبادل‌ و تهاجم‌ فرهنگي‌ افزودند: بر خلاف‌ تبادل‌ فرهنگي‌، در تهاجم‌ فرهنگي‌ امكان‌ گزينش‌ و اختيار وجود ندارد و هدف‌ از آن‌ به‌ تسليم‌ كشاندن‌ طرف‌ مقابل‌ با تهاجم‌ همه‌جانبه‌ تبليغاتي‌ و تحميل‌ فرهنگ‌ و اراده‌ خود است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با انتقاد از برخي‌ دستگاههاي‌ فرهنگي‌ كشور به‌ دليل‌ فلج‌ بودن‌ در مقابل‌ تهاجم‌ فرهنگي‌ دشمن‌ افزودند: آموزش‌ و پرورش‌ دستگاه‌ فرهنگي‌ زنده‌ و با تحركي‌ است‌ كه‌ بايد با هدف‌ كسب‌ رضاي‌ خداوند در جهت‌ تحقق‌ مطالبات‌ نظام‌ اسلامي‌ و آباداني‌ كشور حركت‌ كند.
ايشان‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ زنده‌ و پويا ماندن‌ مكتب‌ اسلام‌ و پرورش‌ جوانان‌ پيرو دين‌ بر اثر تلاش‌ عظيم‌ اهل‌ بيت‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع‌) در طول‌ قرنهاي‌ متمادي‌ خطاب‌ به‌ شركت‌كنندگان‌ در نشست‌ جوانان‌ پيرو اهل‌ بيت‌ (ع‌) فرمودند: شعار اهل‌ بيت‌ (ع‌) گسترش‌ اسلام‌ زنده‌، ناب‌ و قابل‌ فهم‌ براي‌ هر منطق‌ و مبناي‌ فكري‌ است‌ و بر همين‌ اساس‌ جوانان‌ بايد پايه‌هاي‌ فكري‌ خود را مستحكم‌ نمايند.
لازم‌ به‌ ذكر است‌ پيش‌ از اين‌ ديدار نماز جماعت‌ ظهر و عصر به‌ امامت‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ اقامه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /