پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مديران‌ و مسؤولان‌ اجرايي‌ استان‌ اردبيل‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در آخرين‌ روز سفرشان‌ به‌ استان‌ اردبيل‌، در ديدار با مديران‌ و مسؤولان‌ اجرايي‌ اين‌ استان‌ اساس‌ نظام‌ اسلامي‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ دانستند و تأكيد كردند: بايد از فرصت‌ تاريخي‌ كه‌ به‌ بركت‌ حادثه‌ عظيم‌ حاكميت‌ اسلامي‌ در ايران‌ به‌ وجود آمده‌ حداكثر استفاده‌ براي‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و پيشرفت‌ كشور انجام‌ گيرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ رسالت‌ سنگين‌ عزت‌ و آبروي‌ اسلام‌، امروز بر عهده‌ ملت‌ ايران‌ است‌، خدمت‌ به‌ اين‌ مردم‌ را با هيچ‌ حسنه‌اي‌ قابل‌ مقايسه‌ ندانستند و افزودند: هرگاه‌ در كارها ياد خدا فراموش‌ نشده‌ و به‌ اسلام‌ تكيه‌ شده‌ است‌، نتيجه‌ پيشرفت‌ در امور بوده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد مجدد بر اين‌ كه‌ راه‌ حل‌ مشكلات‌ كشور مبارزه‌ با فقر، فساد و تبعيض‌ است‌، خاطر نشان‌ كردند: برطرف‌ كردن‌ فقر در جامعه‌ با برنامه‌ريزي‌ صحيح‌ و استفاده‌ مناسب‌ از استعدادهاي‌ طبيعي‌ و انساني‌ كشور، امكان‌پذير است‌.
ايشان‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ نفوذ فساد در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ تدريجي‌ است‌ و بايد علايم‌ خطر را جدي‌ گرفت‌، فساد اداري‌ را كشنده‌ خواندند و افزودند: بايد با مظاهر فساد اداري‌ همچون‌ كم‌كاري‌، رشوه‌، ملاحظه‌ رابطه‌ بجاي‌ ضابطه‌، اهانت‌ به‌ مراجعين‌، عزل‌ و نصبهاي‌ خارج‌ از ضابطه‌ و برخورد نشدن‌ با فساد، برخورد جدي‌ صورت‌ گيرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ با تأكيد بر لزوم‌ برخورد بي‌ملاحظه‌ با فساد مالي‌ در هر شكل‌ و در تمام‌ سطوح‌، خاطر نشان‌ كردند: بر خلاف‌ برخي‌ اظهار نظرهاي‌ غافلانه‌، مبارزه‌ با فساد مالي‌ موجب‌ اختلال‌ در گردش‌ سرمايه‌ نخواهد شد بلكه‌ همه‌ بايد بيت‌المال‌ را محترم‌ بشمارند و كسي‌ حق‌ تضييع‌ آن‌ را نداشته‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، بسياري‌ از موارد فقر و فساد را ناشي‌ از تبعيض‌ دانستند و افزودند: هيچ‌ مجوزي‌ در كشور براي‌ تبعيض‌ براساس‌ روابط خويشاوندي‌، رفاقت‌، جناحي‌ و ملاحظه‌ كاريها وجود ندارد.
ايشان‌ در پايان‌ سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ تصميمهاي‌ اتخاذ شده‌ براي‌ انجام‌ برخي‌ طرحها در اين‌ سفر، مسؤولان‌ استان‌ اردبيل‌ را به‌ پيگيري‌ جدي‌ اين‌ تصميمها با وحدت‌ و همدلي‌ سفارش‌ كردند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ مروج‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ و امام‌ جمعه‌ اردبيل‌ و آقاي‌ طهايي‌ استاندار اردبيل‌ ضمن‌ قدرداني‌ از حضور حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در استان‌ اردبيل‌ و بررسي‌ مشكلات‌ اين‌ استان‌، گزارشي‌ از تصميمهاي‌ اتخاذ شده‌ در سفر مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ارايه‌ كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /