پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علماء، فضلاء و روحانيون‌ استان‌ اردبيل

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار علماء، فضلاء و روحانيون‌ استان‌ اردبيل‌ با اشاره‌ به‌ وظيفه‌ سنگين‌ روحانيت‌ براي‌ مجاهدت‌ پيگير در عرصه‌هاي‌ فراگيري‌، تبليغ‌ و پاسخگويي‌ به‌ سؤالات‌ و نيازهاي‌ مردم‌ بويژه‌ جوانان‌ بوسيله‌ عمل‌ صالح‌ و آشنايي‌ با نيازهاي‌ روز جامعه‌ تصريح‌ كردند: حركت‌ اسلامي‌ در سراسر دنيا با محوريت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ آغاز شده‌ و دشمنان‌ اسلام‌، قادر به‌ متوقف‌ كردن‌ اين‌ حركت‌ نيستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ سختيها و رنجهاي‌ علماي‌ بزرگ‌ در طول‌ تاريخ‌ در راه‌ دين‌، حق‌ و عدل‌ و خدمت‌ به‌ مردم‌ و مقابله‌ با ظالمان‌ و زورگويان‌ افزودند: حاكميت‌ دين‌ در ايران‌ و در منطقه‌اي‌ بسيار حساس‌ در جهان‌، حادثه‌ عظيمي‌ بود كه‌ با مجاهدت‌، اخلاص‌ و صدق‌ علماي‌ دين‌ و از خود گذشتگي‌ مردم‌ به‌ وجود آمد و موجب‌ احساس‌ هويت‌ و عزت‌ مسلمانان‌ در سراسر دنيا شد.
ايشان‌ با تأكيد بر اين‌ كه‌ نحوه‌ برخورد و احساس‌ مسؤوليت‌ علماء و روحانيون‌ در قبال‌ اين‌ حادثه‌ عظيم‌ در پيشرفت‌ و يا انحطاط آن‌ اثرگذار است‌، خاطرنشان‌ كردند: تنها راه‌ حفظ و ماندگاري‌ اين‌ بناي‌ با عظمت‌ حاكميت‌ دين‌ در ايران‌، ادامه‌ تلاش‌ و مجاهدت‌ علماي‌ دين‌ و روحانيت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، تلاش‌ در جهت‌ فراگيري‌ و مطالعه‌، تعليم‌ و تبليغ‌، و جلب‌ اعتماد و ايمان‌ مردم‌ با عمل‌ صالح‌ و با اخلاص‌، را سه‌ عرصه‌ اساسي‌ براي‌ مجاهدت‌ و تلاش‌ علماء و روحانيون‌ برشمردند و افزودند: بايد با برنامه‌ريزي‌ در اين‌ سه‌ عرصه‌ و برطرف‌ كردن‌ كمبودها، براي‌ تحكيم‌ بيش‌ از پيش‌ بناي‌ حكومت‌ اسلامي‌ تلاش‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از جمله‌ ويژگيهاي‌ روحانيت‌ شيعه‌ را به‌ روز و همراه‌ با زمان‌ بودن‌ دانستند و تأكيد كردند: علما و روحانيون‌ بايد با آشنايي‌ با افكار نو در مسايل‌ مختلف‌ به‌ افكار، شبهات‌ و سؤالات‌ نسل‌ جوان‌ به‌ عنوان‌ مخاطب‌ اصلي‌ روحانيت‌، پاسخگو باشند.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ و شعارهاي‌ آن‌، از عمده‌ دلايل‌ گسترش‌ حركت‌ و بيداري‌ اسلامي‌ در دنياست‌، افزودند: قدرت‌ معنوي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ به‌ بركت‌ وجود متفكرين‌ و علماي‌ بزرگ‌ و همچنين‌ پيشرفت‌ روزافزون‌ سياسي‌ ايران‌ در دنيا، دشمنان‌ و قدرتهاي‌ جهاني‌ را به‌ وحشت‌ انداخته‌، لذا آنها تلاش‌ دارند تا مانع‌ اين‌ حركت‌ شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ تبليغات‌ و اقدامات‌ دستگاههاي‌ تبليغاتي‌ وابسته‌ به‌ صهيونيستها و سيستمهاي‌ جاسوسي‌ جهاني‌ براي‌ ايجاد اختلاف‌ و دودستگي‌ در ايران‌ تأكيد كردند: وظيفه‌ مهم‌ علماء و روحانيون‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ وحدت‌ و نزديكي‌ و بخصوص‌ روح‌ اميد در ميان‌ مردم‌ بويژه‌ نسل‌ جوان‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ خاطرنشان‌ كردند: به‌ فضل‌ پروردگار و با طراحي‌ و زمينه‌سازي‌ مناسب‌، كارهاي‌ بزرگ‌ اسلامي‌ با همت‌ و حركت‌ علمي‌ و فرهنگي‌ روحانيون‌ و طلاب‌ جوان‌ در آينده‌ محقق‌ خواهد شد.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ مروج‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ و امام‌ جمعه‌ اردبيل‌ با اشاره‌ به‌ رسالت‌ بزرگ‌ روحانيت‌ در طول‌ تاريخ‌ براي‌ گسترش‌ دين‌ و مقابله‌ با تحركات‌ فرهنگي‌، عقيدتي‌ و سياسي‌ دشمنان‌، گزارشي‌ از وضعيت‌ روحانيون‌ و حوزه‌هاي‌ علميه‌ در استان‌ اردبيل‌ بيان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /