پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ استان اردبيل‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا در دومين‌ روز از سفر به‌ استان‌ اردبيل‌، امروز در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ منطقه‌ حضور يافتند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ مراسم‌ در سخناني‌ تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌ را آرزو و خواست‌ ديرينه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ آگاه‌و متفكران‌ اسلامي‌ دانستند و با تأكيد بر لزوم‌ حراست‌ از مرزهاي‌ جغرافيايي‌ و عقيدتي‌ اين‌ نظام‌ مقدس‌ تصريح‌ كردند: جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، نيروهاي‌ مسلح‌ خود را هيچگاه‌ براي‌ حمله‌ و تهاجم‌، سازماندهي‌ نكرده‌، اما نيروهاي‌ مسلح‌ با قدرت‌، از حقوق‌ ملت‌ ايران‌ در همه‌ مرزها اعم‌ از مرزهاي‌ خشكي‌ و دريا دفاع‌ خواهد كرد.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ زحمات‌ و رنج‌ و محنتهاي‌ روشنفكران‌ مؤمن‌ و مسلمانان‌ دلسوز براي‌ تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌، و همچنين‌ مخالفتهاي‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ با تشكيل‌ چنين‌ نظامي‌ در طول‌ قرنهاي‌ گذشته‌، افزودند: سر انجام‌ اين‌ آرزوي‌ ديرينه‌، به‌ دست‌ امام‌ بزرگوار كه‌ مؤيد به‌ تأييدات‌ الهي‌ بود، تحقق‌ يافت‌ و ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ با تمسك‌ به‌ اهل‌ بيت‌ (ع‌) و به‌ بركت‌ حضور روحانيت‌ مستقل‌، شجاع‌ و مبارز توانست‌ به‌ نظام‌ اسلامي‌ دست‌ يابد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ خشم‌ قدرتهاي‌ استكباري‌ از تشكيل‌ نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌ و توطئه‌هاي‌ مختلف‌ اين‌ قدرتها براي‌ مقابله‌ با جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ تصريح‌ كردند: نظام‌ اسلامي‌ در ايران‌، شجره‌ طيبه‌اي‌ است‌ كه‌ ريشه‌ آن‌ در تربت‌ پاك‌ فطرتهاي‌ اسلامي‌ مردم‌ اين‌ سرزمين‌ بود و علي‌ رغم‌ خواست‌ دشمنان‌ اين‌ نظام‌، با اقتداري‌ مضاعف‌ و با ملتي‌ پايدار، با دولتي‌ كارامد، مسؤولاني‌ دلسوز، به‌ حيات‌ و رشد خود ادامه‌ داده‌ است‌.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر اين‌ كه‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌، علاوه‌ بر حراست‌ از مرزهاي‌ جغرافيايي‌، نگهباني‌ از مرزهاي‌ عقيدتي‌ و ايماني‌ نظام‌ اسلامي‌ را نيز به‌ عهده‌ دارند، خاطرنشان‌ كردند: هيچ‌ قدرتي‌ اعم‌ از آمريكا و غير آمريكا قادر نخواهد بود مانع‌ حركت‌ اين‌ نظام‌ اسلامي‌ زنده‌ و پويا شود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ اهميت‌ مسأله‌ امنيت‌ و حفظ آن‌ در مناطق‌ مرزي‌ افزودند: جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ هيچگاه‌ قصد حمله‌ و ايذاء نسبت‌ به‌ همسايگان‌ خود را نداشته‌ است‌، اما با اقتدار، در مقابل‌ هرگونه‌ تحرك‌ و ايذايي‌ از جانب‌ دشمنان‌ و يا تحريك‌ شدگان‌ آنها در مناطق‌ مرزي‌، در درياي‌ خزر و مناطق‌ ديگر خواهد ايستاد.
در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ استان‌ اردبيل‌ در پادگان‌ تيپ‌ يكم‌ حضرت‌ عباس‌ (ع‌)، سرتيپ‌ پاسدار جعفري‌ فرمانده‌ نيروي‌ زميني‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، ضمن‌ خير مقدم‌ به‌ فرماندهي‌ كل‌ قوا، بر آمادگي‌ نيروهاي‌ سپاهي‌ و بسيجي‌ و ساير قواي‌ مسلح‌ براي‌ مقابله‌ با توطئه‌ها و فتنه‌هاي‌ دشمنان‌ و بدخواهان‌ نظام‌ اسلامي‌ تأكيد كرد.
در اين‌ مراسم‌ همچنين‌، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضمن‌ اداي‌ احترام‌ به‌ بناي‌ يادبود شهدا وقرائت‌ فاتحه‌، از يگانهاي‌ مستقر در ميدان‌ صبحگاه‌ سان‌ ديدند و جانبازان‌ حاضر در ميدان‌ را مورد تفقد قرار دادند.
در پايان‌ مراسم‌ صبحگاه‌ مشترك‌ نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ استان‌ اردبيل‌، يگانهاي‌ مستقر در ميدان‌ صبحگاه‌ از مقابل‌ فرمانده‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /