پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب سردار سرتيپ‌ محمدباقر قاليباف‌ به‌ فرماندهي‌ نيروي‌ انتظامي‌

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
سردار سرتيپ‌ پاسدار خلبان‌ محمدباقر قاليباف‌
با اطلاع‌ از شايستگيهاي‌ شما در مديريت‌ كارآمد، و تعهد ديني‌ و انقلابي‌، و تجربه‌ي‌ نظامي‌، و با توجه‌ به‌ اهتمام‌ لازمي‌ كه‌ از سوي‌ مسؤولان‌ كشور به‌ مقوله‌اي‌ امنيت‌ عمومي‌ مي‌شود، شما را به‌ فرماندهي‌ نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ منصوب‌ مي‌كنم‌.
در دوران‌ مسؤوليت‌ امير سرتيپ‌ هدايت‌ لطفيان‌ تلاش‌ ارزنده‌ و كم‌سابقه‌اي‌ در اعتلاي‌ نيروي‌ انتظامي‌ به‌ كار رفته‌ و برنامه‌ريزي‌ اميدبخش‌ و كارامد در كنار مجاهدتهاي‌ شبانه‌روزي‌ امير نامبرده‌، نقش‌ بسزايي‌ در افزايش‌ موفقيت‌ و كاهش‌ مشكلاتي‌ كه‌ به‌ عوامل‌ بيرون‌ از آن‌ نيرو وابسته‌ نيست‌، ايفا كرده‌ است‌.
اكنون‌ با آغاز مسؤوليت‌ شما انتظار آن‌ است‌ كه‌ در چهارچوب‌ وظايف‌ قانوني‌ و روابط مقرر با جانشين‌ فرماندهي‌ كل‌، حركت‌ آن‌ نيرو در پاسداري‌ از امنيت‌ عمومي‌ و دفاع‌ از جان‌ و مال‌ آحاد ملت‌ در سرتاسر كشور، آهنگي‌ سريعتر بگيرد و روحيه‌ي‌ ابتكار و حسن‌ تدبير شما بر موانع‌ و مشكلات‌ فائق‌ آيد. تأكيد ويژه‌ي‌ اينجانب‌ بر مقابله‌ جدي‌ با ناامن‌ كنندگان‌ شهر و روستا و آلوده‌سازان‌ معابر شهري‌ و بياباني‌، بخصوص‌ در نقاط مجاور مرز، برخورد قاطع‌ با عاملان‌ سرقت‌ و ناامني‌ اجتماعي‌ و شيوع‌ مواد مخدر است‌.
حفظ عزت‌ و اقتدار نيروي‌ انتظامي‌ و ارتقاء روحيه‌ي‌ خدمت‌ در كاركنان‌ شريف‌ و خدوم‌ آن‌، از طريق‌ مادي‌ و معنوي‌، و مبارزه‌ با نفوذ فساد در بدنه‌ي‌ كارامد آن‌ نيرو، انتظارات‌ مهم‌ ديگري‌ است‌ كه‌ فرماندهي‌ جديد در ادامه‌ي‌ تلاشهاي‌ گذشته‌ بايد برآورده‌ سازد و در همه‌ي‌ اين‌ اقدامات‌ هماهنگ‌ با جانشين‌ فرماندهي‌ كل‌ در امور انتظامي‌ عمل‌ كند. از قوه‌ قضاييه‌، وزارت‌ كشور، ستاد كل‌ نيروهاي‌ مسلح‌، صدا و سيما و نيز از مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ انتظار مي‌رود هر كدام‌ به‌ نوبه‌ي‌ خود در برطرف‌ كردن‌ نيازها و مشكلات‌ مادي‌ و معنوي‌ نيروي‌ انتظامي‌ و تأمين‌ امنيت‌ رواني‌ براي‌ مسؤولان‌ و كاركنان‌ آن‌، سهم‌ لازم‌ را بر عهده‌ بگيرند و نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ را در اداي‌ وظيفه‌ي‌ مهم‌ استقرار امنيت‌ كه‌ بر عهده‌ي‌ آن‌ گذاشته‌ شده‌ است‌، ياري‌ دهند.
وظيفه‌ي‌ خود مي‌دانم‌ از تلاش‌ مخلصانه‌ و بي‌تظاهر و دشوار امير سرتيپ‌ هدايت‌ لطفيان‌ در دوران‌ مسؤوليت‌ فرماندهي‌ آن‌ نيرو صميمانه‌ سپاسگزاري‌ و تقدير كنم‌. اميد است‌ نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ از توان‌ فكري‌ و عملي‌ آن‌ امير فداكار بگونه‌ي‌ شايسته‌، بهره‌ ببرند.
توفيقات‌ شما را از خداوند متعال‌ مسألت‌ مي‌كنم‌ و دعا و عنايت‌ حضرت‌ بقيه‌الله‌ روحي‌ فداه‌ را براي‌ همه‌ي‌ شما درخواست‌ مي‌نمايم‌.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
7/4/79
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /