پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير و مسؤولان‌ وزارت‌ مسكن‌ و شهرسازي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار وزير و مسؤولان‌ وزارت‌ مسكن‌ و شهرسازي‌ بر لزوم‌ تهيه‌ هر چه‌ سريعتر سياست‌ كلان‌ شهري‌ به‌ منظور حل‌ مشكل‌ مسكن‌ و جلوگيري‌ قاطع‌ از توسعه‌ بي‌رويه‌ شهرهاي‌ بزرگ‌ و معضلات‌ ناشي‌ از آن‌ تأكيد كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ افزايش‌ جمعيت‌ و رشد شهرها و به‌ وجود آمدن‌ مشكل‌ مسكن‌ بويژه‌ براي‌ قشر جوان‌ افزودند: مسأله‌ مسكن‌ با توجه‌ به‌ مسايل‌ اقتصادي‌، اكنون‌ به‌ صورت‌ يك‌ مقوله‌ اثرگذار در مسايل‌ معيشتي‌، روحي‌ معنوي‌، اجتماعي‌ و اخلاقي‌ مردم‌ درآمده‌ كه‌ بايد با برنامه‌ريزي‌ صحيح‌ و با جديت‌، اين‌ معضل‌ برطرف‌ گردد.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ عمل‌ كردن‌ به‌ وعده‌هايي‌ كه‌ به‌ مردم‌ در زمينه‌ تهيه‌ مسكن‌ داده‌ مي‌شود، فرمودند: يكي‌ از راههاي‌ ايجاد زمينه‌ تهيه‌ مسكن‌ براي‌ مردم‌ بخصوص‌ براي‌ قشر كم‌ درآمد، تقويت‌ و حمايت‌ بنياد مسكن‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ هم‌ چنين‌ با اشاره‌ به‌ سياست‌ شهرك‌سازي‌ براي‌ حل‌ مشكل‌ مسكن‌ تصريح‌ كردند: در شهرك‌سازيها علاوه‌ بر اهميت‌ دادن‌ به‌ ساخت‌ مسجد، حتما بايد امكانات‌ رفاهي‌، امنيتي‌ و آموزشي‌ مناسب‌ براي‌ آنها در نظر گرفته‌ شود.
ايشان‌ با تأكيد بر لزوم‌ در نظر گرفتن‌ استحكام‌ ساختمانها در برابر حوادث‌ طبيعي‌ و استفاده‌ از مصالح‌، مطابق‌ با استانداردهاي‌ بين‌المللي‌، افزودند: الگوي‌ ساخت‌ مسكن‌ در كشور بايد با توجه‌ به‌ نيازهاي‌ واقعي‌ زندگي‌ مردم‌ و متناسب‌ با فرهنگ‌ و روحيات‌ مردم‌ تهيه‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ هم‌ چنين‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود، توفيق‌ در انجام‌ امور در بخشهاي‌ مختلف‌ را علاوه‌ بر تخصص‌ و تجربه‌، ملاكهاي‌ معنوي‌ دانستند و تأكيد كردند: ارزشهايي‌ همچون‌ اخلاص‌، دلسوزي‌، گذشت‌ از سود شخصي‌ و ترجيح‌ منفعت‌ عموم‌ بر منفعت‌ شخصي‌ است‌ كه‌ كارها را به‌ پيش‌ خواهد برد.
ايشان‌ يكي‌ از آفات‌ معطل‌ ماندن‌ امور را مسايل‌ جناحي‌ و سياسي‌ كاري‌ برشمردند و افزودند: نبايد بلاي‌ ملاحظات‌ سياسي‌ و جناحي‌ در بخشها و مديريتهاي‌ مختلف‌ موجب‌ متوقف‌ شدن‌ كارها و حل‌ نشدن‌ مشكلات‌ شود.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ عبدالعلي‌زاده‌ وزير مسكن‌ و شهرسازي‌ گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ وزارت‌ مسكن‌ و شهرسازي‌ در زمينه‌ شهرسازي‌، انبوه‌سازي‌ مسكن‌ براي‌ حل‌ مشكل‌ مسكن‌ جوانان‌، اعطاي‌ تسهيلات‌ براي‌ خريد مسكن‌، احياي‌ معماري‌ ايراني‌ و اسلامي‌ و بافت‌ قديمي‌ شهرها و احداث‌ مساجد ارائه‌ كرد; همچنين‌ در پايان‌ اين‌ ديدار نماز جماعت‌ ظهر و عصر به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقامه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /