پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ ستاد برگزاري‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(ره‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار اعضاي‌ ستاد برگزاري‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(ره‌) با تأكيد بر لزوم‌ تجليل‌ از ياد و نام‌ امام‌ ايران‌ تصريح‌ كردند: بزرگداشت‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) در واقع‌ تجليل‌ از تفكر و آرماني‌ است‌ كه‌ آن‌ انسان‌ والا در اين‌ راه‌، مجاهدت‌ و خود را مخلصانه‌ فدا كرد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با اشاره‌ به‌ اين‌ كه‌ تجليل‌ از امام‌ و عشق‌ روزافزون‌ مردم‌ به‌ امام‌ (ره‌) به‌ سبب‌ ظرفيت‌ وجودي‌ آن‌ شخصيت‌ بزرگوار است‌، افزودند: امام‌ خميني‌ (ره‌) فداكارانه‌ و با تمام‌ وجود براي‌ آرمان‌ و تفكر تجديد حيات‌ اسلام‌، خود را در اسلام‌ ذوب‌ كرد، در نتيجه‌، آن‌ تفكر در ياد و نام‌ امام‌ تجلي‌ يافته‌ است‌، و تا زماني‌ كه‌ اين‌ تفكر زنده‌ است‌، امام‌ خميني‌(ره‌) هم‌ زنده‌ خواهد بود.
ايشان‌ با اشاره‌ به‌ ميراث‌ گرانبهاي‌ امام‌ و حق‌ ايشان‌ بر نظام‌ اسلامي‌، قدر و ارزش‌ بزرگداشتها و تجليل‌ از امام‌ (ره‌) را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: تجليل‌ از تفكر امام‌ و گراميداشت‌ ياد و نام‌ امام‌، خدمت‌ به‌ اسلام‌، نظام‌ اسلامي‌ و جامعه‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: برآيند مسايل‌ سياسي‌ و تحليل‌ آنها نشان‌ مي‌دهد كه‌ دشمن‌ براساس‌ يك‌ برنامه‌ريزي‌ ده‌ساله‌ بعد از رحلت‌ امام‌ (ره‌)، توطئه‌اي‌ را براي‌ ضربه‌ زدن‌ به‌ نظام‌ اسلامي‌ تدارك‌ ديده‌ بود كه‌ نام‌ امام‌ خميني‌(ره‌) بر سال‌ گذشته‌ و قداست‌ آن‌ اين‌ توطئه‌ را ناكام‌ گذاشت‌ و منجي‌ كشور و اين‌ نظام‌ اسلامي‌ شد.
ايشان‌ هم‌ چنين‌ با اشاره‌ به‌ اهميت‌ مركز تنظيم‌ و نشر آثار امام‌ بر لزوم‌ مراقبت‌ از اين‌ مركز تأكيد كردند و فرمودند: بايد با دقت‌ بسيار، مراقب‌ بود تا اين‌ سرچشمه‌ افكار و انديشه‌هاي‌ امام‌ (ره‌) براي‌ كشور و پيروان‌ راه‌ امام‌ همچنان‌ زلال‌ باقي‌ بماند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ لزوم‌ دفاع‌ مركز تنظيم‌ و نشر آثار امام‌ از حقانيت‌ انديشه‌هاي‌ امام‌ (ره‌) را نيز مورد تأكيد قرار دادند و تصريح‌ كردند: اين‌ مركز بايد بدون‌ هراس‌ از جوسازيها در مقابل‌ انتساب‌ برخي‌ مطالب‌ خلاف‌ واقع‌ به‌ امام‌ (ره‌) بايستد و از ايجاد تغيير و تحريف‌ در كلمات‌ و فرمايشات‌ امام‌ جلوگيري‌ كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ هم‌ چنين‌ از زحمات‌ و تلاشهاي‌ اعضاي‌ ستاد سالگرد ارتحال‌ امام‌ خميني‌(ره‌) قدرداني‌ كردند.
در اين‌ ديدار پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ محمد علي‌ انصاري‌ ضمن‌ ارائه‌ گزارش‌ كوتاهي‌ از فعاليتهاي‌ انجام‌ گرفته‌ براي‌ بزرگداشت‌ ياد امام‌ (ره‌) در سال‌ گذشته‌، از اصل‌ ولايت‌ فقيه‌ به‌ عنوان‌ ميراث‌ گرانبهاي‌ امام‌ خميني‌(ره‌) ياد و بر لزوم‌ وحدت‌ نيروهاي‌ خودي‌ حول‌ محور ولايت‌ فقيه‌ و مشخص‌ شدن‌ مرزها با جبهه‌ غير خودي‌ تأكيد كرد و سخنان‌ امام‌ گونه‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ (مد ظله‌ العالي‌) را در هفته‌هاي‌ اخير در جهت‌ آرمانهاي‌ آن‌ حضرت‌ و واجب‌ الاتباع‌ دانست‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /