پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع زيادي از كارگران و فرهنگيان

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، امروز در ديدار جمع زيادي از كارگران و فرهنگيان سراسر كشور، نقش اين دو قشر را در طول دوران انقلاب اسلامي، تعيين كننده دانستند و بر لزوم تلاش جدي مسؤولان براي برقراري عدالت اجتماعي و حل مشكلات مردم در جامعه و مقابله با برخي تبعيض‌ها و ثروت اندوزيهاي غير قانوني تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد بزرگوار آيت الله مطهري با تأكيد بر اينكه معلمان، سازندگان انسان والا و پيشرو درجامعه هستند تجليل از آنان از علم و پيشرفت دانستند و تصريح كردند: ملتي كه قدر و ارزش علم، آموزش و معلم را بداند، آسيب پذير نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تجليل از كارگران را به جهت نقش آنان در توليد و رشد اقتصادي كشور و هم چنين تجليل از كار و منزلت آنان برشمردند و افزودند: كار يك ارزش و عبادت حقيقي و عامل اصلي پيشرفت كشور است و وجود بيكاري در هر جامعه، خسارتهاي فراواني به بار خواهد آورد.
ايشان بر لزوم ارج نهادن بيش از پيش به دو قشر كارگران و فرهنگيان از طرف مسؤولان و آحاد مردم تأكيد كردند و فرمودند: اين دو قشر در طول 21 سال گذشته در صحنه‌هاي مختلف انقلاب و دفاع از آن نقشي اثر گزار داشته و امتحان خوبي داده‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي يكي از كارهاي خوب كارگران و فرهگيان را در طول انقلاب، مقابله با برخي تلاشها براي به تعطيلي كشاندن كارخانه‌ها و مدارس بيان كردند وافزودند: امروز هم دشمن و تحريك شده‌گان او در تلاش هستند تا به بهانه‌هاي مختلف و با شعارهاي فريبنده كارخانه‌ها را به تعطيلي بكشانند و حركت دولت و مسؤولان را براي رشد و شكوفايي كشور با مشكل مواجه كنند.
مقام معظم رهبري، حل مشكلات مردم بويژه مسئله اشتغال را مستلزم برنامه‌ريزي و فضايي آرام دانستند و با اشاره به اينكه دشمن همچنان در تلاش براي ايجاد مشكل بر سر راه پيشرفت ملت ايران است، فرمودند: همه قشرهاي مختلف جامعه اعم از كارگران، معلمان، دانش آموزان و دانشجويان بايد هوشيار و متوجه باشند كه دشمن چه هدفي را دنبال مي‌كند.
ايشان يكي از آفات گذر از دوران سخت اقتصادي و رسيدن به رفاه و توسعه عمومي را بوجود آمدن شكاف طبقاتي در جامعه برشمردند و تأكيد كردند: امروز برخي افراد فقط در فكر زندگي خود و سرگرم اندوختن ثروت از بيت المال هستند و برخي حقوق‌ها و پاداش‌ها نيز قابل توجيه نيست كه مسئولين امر بايد با اين گونه مسائل غير قانوني برخورد كنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، تصريح كردند:اگر پيشرفت اقتصادي به همراه عدالت اجتماعي باشد، شكاف طبقاتي كم و وضع معشيتي قشرهاي مستضعف و محروم جامعه، خوب خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي، بت تبعيض و طاغوت پروري را شكست و راه را براي عدالت اجتماعي در جامعه هموار كرد، افزودند: براي شكوفايي اقتصادي كشور، تحقق عملي عدالت اجتماعي در جامعه و تلاش اقتصادي در چار چوپ قانون، لازم است.
ايشان با انتقاد از محروميتهاي موجود در برخي مناطق كشور در كنار برخي اسرافها، فعاليتهاي اقتصادي و ثروت اندوزيهاي غير قانوني در برخي مناطق ديگر، لزوم اصلاح اين روش غلط و حل مشكلات اقشار كم درآمد و محروم جامعه را گوشزد و تأكيد كردند: مسئوولان بايد به دنبال حل مشكلات معيشتي طبقات متوسط و كم درآمد جامعه اعم از كارگران، معلمان و كارمندان باشند، كساني كه در روز خطر، كشور را نجات دادند و باز هم در مواقع سرنوشت ساز در مقابل خطر و دشمنان سينه سپر خواهند كرد.
در اين ديدار پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آقايان كمالي و مظفر وزراي كار و امور اجمتاعي و آموزش و پرورش ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري، سخنان كوتاهي در زمينه تلاشهاي انجام گرفته براي بهبود وضعيت كارگران و افزايش توليد در كارخانه‌ها و نقش معلمان و فرهنگيان در انقلاب اسلامي ايران بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و كارگر، در ديدار اقشار مختلف فرهنگيان و كارگران كشور، ضمن توصيف اين دو قشر به عنوان اثر گزارترين قشرهاي جامعه، از مسؤولان كشور خواستند كه هرچه سريعتر با فراهم آوردن زمينه‌هاي عدالت اجتماعي، مانع از بروز و تشديد فاصله طبقاتي در جامعه شوند.
مقام معظم رهبري با تجليل از استاد شهيد مرتضي مطهري و اشاره به اينكه آن شهيد والا مقام، حق بزرگي برگردن ملت و انقلاب اسلامي دارد، تأكيد كردند: اگر جامعه معلم در كشوري گرامي داشته شود، اين به معني عزيز داشتن يك عده از مردم نيست، بلكه عزيز داشتن علم، پيشرفت و انسان است.
ايشان در تبيين جايگاه علم و آموزش در جوامع بشري فرمودند:
ملتي كه قدر علم، آموزش، معلم و اهميت فرهنگ را نداند، آن ملت آسيب پذير است، اگر چه از لحاظ مادي نيز رشد قابل توجهي داشته باشد.
آيت الله خامنه‌اي از كار به عنوان يك ارزش و عبادت حقيقي نام بردند و رشد اقتصادي كشور را مديون همت و سرانگشتان هنرمند كارگران زحمتكش دانستند.
ايشان فرمودند: اگر كارگر نباشد، تلاش طراحان و متفكران اقتصادي، بيهوده خواهد بود. آن عاملي كه پيشرفت هاي علم اقتصاد را در مقام عمل تحقق مي بخشد، كارگر است و اين قشر، حق بزرگي برگردن همه آحاد ملت دارد.
رهبر انقلاب با اشاره به سابقه درخشان فرهنگيان و كارگران كشور در دوره‌هاي قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و مجاهدت آنان در جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي و سازندگي كشور، بر لزوم هوشياري آنان در مقابله با توطئه هاي جديد دشمنان انقلاب و اسلام تأكيد كردند.
مقام معظم رهبري افزودند: بعضي مراكز به بهانه‌هاي مختلف تلاش‌هاي سازمان يافته‌اي را كه آغاز كرده‌اند تا بتوانند بدنه كارگري كشور را فلج كنند. آنان به دنبال حقوق كارگر نيستند، بلكه سعي‌شان در اين است كه تلاش‌هاي مسؤولان كشور را بي ثمر بگذارند.
ايشان تأكيد كردند: اگر چه امروز عده‌اي ساده لوحانه سعي مي‌كنند تا دست پليد دشمن را نبينند، اما واقعيت اين است كه دشمن با هياهيو، جنجال سياسي و ادعاي طرفداري از يك قشر سعي دارد جمهوري اسلامي را از حركت رو به جلو، باز دارد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، شناخت نيات غرض آلود دشمن و هوشياري را از شروط اصلي ناكام ماندن توطئه‌هاي بد خواهان نظام اسلامي برشمردند و خطاب به مسؤولان كشور گفتند: امروز كشور ما در حال گذر از يك دوران سخت افتصادي به دوره برخورداري مردم از رفاه نسبي است، اما يكي از آفاتي كه در همين دوران، متوجه توسعه كشور مي‌باشد، بروز شكاف طبقاتي، بر اثر سوء سياست‌ها است.
ايشان افزودند: دستگاههاي مسئول بايد مراقب باشند كه عده‌اي فقط به جيب خودشان فكر مي كنند؛ اگر رونق اقتصادي باشد، ولي عدالت اجتماعي نباشد، اين رونق به درد مستضعفان نخواهد خورد. تلاش اقتصادي صحيح و توليد ثروت مشروع، عيبي ندارد؛ اما استفاده از روشهاي غير قانوني و سوء استفاده از ثروت‌هاي عمومي ممنوع است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه مسؤولان بايد به دنبال آسان كردن زندگي براي پا برهنه‌ها باشند، فرموند: فاصله‌ها در جامعه بايدكم شود. بعضي از اين حقوق‌ها و پاداش‌ها، اصلاً قابل توجيه و مقابل قبول نيست، هركسي بايد به قدر ارزش كاري كه مي كند برخوردار شود.
پيش از سخنان مقام معظم رهبري، آقايان كمالي و مظفر، وزيران كار و امور اجتماعي و آموزش و پرورش، طي سخناني، آمادگي جامعه فرهنگيان و كارگران كشور را در پاسداري از ارزشهاي انقلاب اسلامي و اجراي منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي اعلام كردند.
در اين ديدار، اعضاي ستاد بزرگداشت استاد شهيد مطهري، معلمان و مديران نمونه سراسر كشور، جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي تربيت معلم و معلمان اتحاديه انجمهاي اسلامي دانش آموزان سراسر كشور، جمعي از معلمان و فرهنگيان از شهرهاي تهران، نيشابور، كرمان و قم و جمعي از اساتيد دانشگاههاي تهران، همچنين جمعي از كارگران و مربيان جهاد سازندگي و كارگران نمونه سراسر كشور اعضاي خانه كارگر و جامعه اسلامي كارگران، حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /