پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي‌ از فرماندهان‌ و كاركنان‌ نيروهاي‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا روز دوشنبه‌ همزمان‌ با روز ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در ديدار جمعي‌ از فرماندهان‌ و كاركنان‌ نيروهاي‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ ضمن‌ با ارزش‌ خواندن‌ افتخارات‌ ارتش‌ در دوران‌ انقلاب‌، جنگ‌ و بعد از جنگ‌، از اخلاق‌ به‌ عنوان‌ ادبيات‌ و سخن‌ نو در سازماندهي‌ رزمي‌ كشور نام‌ بردند و با تأكيد بر حفظ روحيه‌ معنوي‌ و توجه‌ به‌ قدرت‌ ايمان‌، هوشياري‌ در مقابل‌ تلاشهاي‌ دشمنان‌ استقلال‌ و امنيت‌ كشور را ضروري‌ دانستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌، 29 فروردين‌ ماه‌ (روز ارتش‌) را روزي‌ به‌ ياد ماندني‌ برشمردند و رمز موفقيت‌ اين‌ سازمان‌ رزمي‌ را درنگاه‌ مدبرانه‌ به‌ مسؤوليتهاي‌ عظيم‌ و موجودي‌ با ارزش‌ خود دانستند.
آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در تبيين‌ جايگاه‌ اخلاق‌ به‌ عنوان‌ ادبيات‌ نوين‌ در سازمانهاي‌ رزمي‌ كشور فرمودند: همچنان‌ كه‌ انقلاب‌ در كليت‌ خود يك‌ سخن‌ نو در تاريخ‌ معارف‌ بشري‌ و يك‌ راه‌ نو پيش‌ پاي‌ انسانيت‌ است‌، در درون‌ انقلاب‌ نيز بخشهاي‌ گوناگون‌ به‌ طور طبيعي‌ با نوآوريهاي‌ ماندگاري‌ مواجه‌ است‌ و نيروهاي‌ مسلح‌ كشور نيز به‌ عنوان‌ يكي‌ از آن‌ بخشها محسوب‌ مي‌شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ افزودند: آنچه‌ در اغلب‌ ارتشهاي‌ دنيا به‌ عنوان‌ اخلاق‌ ثابت‌ پذيرفته‌ شده‌ است‌، اخلاق‌ ميان‌ مافوق‌ وفرمانبر، به‌ عنوان‌ يك‌ ارتباط خشك‌ و تشريفاتي‌ همراه‌ با تحميل‌ است‌، اما انقلاب‌ اسلامي‌ يك‌ شيوه‌ نو و حرف‌ تازه‌ پديد آورد و آن‌ ارتباط برادرانه‌ ميان‌ فرمانده‌ و فرمانبر و ارتباطي‌ مبتني‌ بر برادري‌ و محبت‌ است‌.
فرمانده‌ كل‌ قوا، ارتباط مبتني‌ بر برادري‌ و محبت‌ را در ارتش‌، در تضاد با سلسله‌ مراتب‌ اداري‌ ندانسته‌ و تأكيد كردند: حالات‌ صميمي‌، مظهر معنويات‌ يك‌ سازمان‌ رزمي‌ است‌، در عين‌ حال‌ بايد سلسله‌ مراتب‌ و حدود اداري‌ كاملا محفوظ و هر كس‌ در جاي‌ خود قرار بگيرد.
ايشان‌، ايستادگي‌ يگانهاي‌ كوچك‌ رزمي‌ در مقابل‌ لشكرهاي‌ مجهز را در طول‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، از دستاوردها و ثمره‌ ارتباط معنوي‌ ميان‌ رده‌هاي‌ پايين‌ سازمانهاي‌ رزمي‌ با رده‌هاي‌ فرماندهي‌ برشمردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود با تأكيد بر نقش‌ انقلاب‌ در ايجاد روح‌ استقلال‌طلبي‌، اعتماد به‌ نفس‌ و ايمان‌ در ملت‌ و ارتش‌ فرمودند: انسان‌ بي‌ايمان‌، متزلزل‌ و با تمام‌ داشته‌هاي‌ خود، تصرف‌پذير است‌; انسان‌ با ايمان‌، تصرف‌پذير نيست‌. در واقع‌ اين‌ ايمان‌ است‌ كه‌ به‌ يك‌ ملت‌، هويت‌ مي‌بخشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ مدرنيسم‌ اروپايي‌ در ايمان‌ زدايي‌ از جوامع‌ و ملل‌ مختلف‌، از دست‌ دادن‌ ايمان‌ را بزرگترين‌ خسارت‌ براي‌ بشر امروز برشمردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در بخش‌ ديگري‌ از سخنان‌ خود از مسأله‌ رقابت‌ در بين‌ نيروهاي‌ مسلح‌، به‌ عنوان‌ نفوذگاه‌ دشمن‌ نام‌ بردند و از آنان‌ خواستند مراقب‌ باشند تا دشمنان‌ استقلال‌، امنيت‌ و هويت‌ ديني‌ و ملي‌، از اين‌ نفوذگاه‌ استفاده‌ نكنند.
ايشان‌ افزودند: تعصبهاي‌ بخشي‌ في‌ نفسه‌، ايرادي‌ ندارد، اما آنجايي‌ كه‌ موجب‌ شود يك‌ بخش‌، بخش‌ ديگري‌ را نفي‌ كند اشكال‌ دارد.
پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، امير سرلشكر شهبازي‌ فرمانده‌ كل‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ ضمن‌ تشريح‌ اقدامات‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در زمينه‌هاي‌ خودكفايي‌ و سازندگي‌، آمادگي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ را در اطاعت‌ از اوامر فرماندهي‌ كل‌ قوا اعلام‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /