پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار عبدالعزيز الخويطر فرستاده ويژه پادشاه عربستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز عبدالعزيز الخويطر، فرستاده ويژه پادشاه عربستان را كه حامل پيام ملك فهد بود، به حضور پذيرفتند. در اين پيام، رسماً از مقام معظم رهبرى جهت سفر به عربستان و انجام مناسك حج، دعوت به عمل آمده است.
ولى امر مسلمين در اين ديدار، با تشكر از دعوتى كه نسبت به زيارت حرمين شريفين شده است و ضمن درخواست توفيق از خداوند براى انجام اين زيارت، استحكام صميمانه و روزافزون روابط و علائق ايران و عربستان را به نفع طرفين و به صلاح دنياى اسلام و امت اسلامى دانستند و فرمودند: خطر اسرائيل روز به روز بيشتر مى شود؛ شما مى بينيد كه در گرماگرم مذاكراتِ به اصطلاح صلح، با لبنان چه مى كنند! بنا بر اين دنياى اسلام حقيقتاً به يك ارتباط مستحكم، احتياج دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى، خطرات متوجه به دنياى اسلام را فراتر از خطر اسرائيل ارزيابى كردند و افزودند: امروز مراكز استكبار جهانى كه ضد اسلامند، همگى به يك چشم به دنياى اسلام نگاه مى كنند، به هر اندازه كه در كشورى نام اسلام مطرح است، به همان اندازه با آن دشمنى مى كنند؛ هر چند ممكن است چند صباحى اين دشمنيها پنهان باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با عنايت به نزديكى زمان مناسك حج، آن را مسأله اى بسيار مهم دانستند و اظهار اميدوارى كردند كه اين مراسم، هر چه معنوى تر و پرشكوه تر انجام گيرد، تا تأثير بيشترى براى همه دنياى اسلام بخصوص نسل جوان داشته باشد و با كمك خداوند، دست اندركاران ايرانى حج نيز بتوانند با همان جهاتى كه مورد نظر اسلام است، اين مراسم عبادى عظيم را هر چه بهتر برگزار كنند.
مقام معظم رهبرى در پايان اين ديدار، از خدماتى كه عربستان جهت افزايش تعداد حجاج ايرانى و رفع بعضى از موانع انجام داده است، تشكر و اظهار خرسندى كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، عبدالعزيز الخويطر، فرستاده ويژه پادشاه عربستان، ضمن اظهار خوشوقتى و تشكر از انجام اين ديدار، از وجود روابط قوى و صميمانه بين ايران و عربستان، ابراز مسرت كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /