پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان و دست‏اندركاران برگزارى كنگره عظيم حج ابراهيمى

مقام معظم رهبرى، حضرت آيت الله خامنه اى امروز در ديدار مسئولان و دست اندركاران برگزارى كنگره عظيم حج ابراهيمى با ايشان، از انتخابات به عنوان مظهر توانايى و اقتدار ملى و احقاق حق مردم ياد كردند و حضور گسترده و يكپارچه مردم در پاى صندوقهاى رأى را نشانه استحكام و پايدارى نظام اسلامى دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شركت در انتخابات را هم "حق" و هم "تكليف" مردم دانستند و فرمودند: كشور متعلق به مردم است، بنا بر اين مردم حق دارند كه سرنوشت كشور را به دست خودشان رقم بزنند و با انتخاب صحيح و آزادانه، مجريان و قانونگذاران را به ترتيبى كه در قانون معين شده است، انتخاب كنند و از آنجا كه سرنوشت نظام و كشور به احقاق اين حق، بستگى دارد، مردم در استفاده از اين حق، داراى تكليف هستند و همه واجدين شرايط بايد در انتخابات شركت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر اهميت و نقش تعيين كننده تك تك آراء مردم تأكيد كردند و فرمودند: هر كس به نظام جمهورى اسلامى و سربلندى آن علاقه مند است، در انتخابات ششمين دوره مجلس شوراى اسلامى شركت خواهد كرد و من پيش بينى مى كنم كه اين ملت بزرگ، آگاه و هوشمند، با شور و علاقه هر چه بيشتر در انتخابات حضور خواهد يافت و طرفدارى خود را از اسلام و نظام اسلامى نشان خواهد داد.
مقام معظم رهبرى ضرورت برگزارى دور از تشنج انتخابات را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: انتخابات بايد به دور از تشنج، درگيرى برگزارى شود. نامزدهاى نمايندگى مجلس داراى آراء، عقايد و سلايق مختلفى هستند و به خواست خدا مردم با شناسايى و تدبر و در فضايى آرام به نامزد مورد علاقه خود رأى خواهند داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى برگزارى بيست و يك دوره انتخابات در بيست و يكمين سالگرد پيروزى انقلاب را در دنيا بى سابقه خواند و فرمودند: ديگران كه از دمكراسى دم مى زنند، اگر حضور و دخالت مردم در امور و شركت آنان در انتخابات، نشاندهنده وجود دمكراسى است، در كجاى دنيا مى توان چنين مشاركت و حضورى را سراغ گرفت كه امروز در ايرانِ اسلامى شاهد آن هستيم.
حضرت آيت الله خامنه اى حاكم كردن فضاى، خشونت و تشنج سياسى در جامعه را بر خلاف مصلحت انتخابات و كشور دانستند و افزودند: تشنج سياسى در آستانه انتخابات ممكن است ترديد و بيزارى عده اى از آحاد جامعه را براى شركت در انتخابات در پى داشته باشد و متأسفانه مشاهده مى شود كه بعضى از اظهارات و نوشته ها با اين هدف انجام مى شود.
مقام معظم رهبرى از تلاش دشمن براى ترويج تعابير چپ و راست و ايجاد جناح بنديهاى كاذب و ساختگى در داخل جامعه سخن گفتند و فرمودند: ملت ايران، ملتى مسلمان، مؤمن و يكپارچه است و اين ديواركشيها، هيچ ارتباطى با متن جامعه ندارد. آحاد مردم دست در دست هم اين انقلاب را به پيروزى رساندند و هشت سال جنگ تحميل شده بر كشور، با همبستگى و يكپارچگى همين مردم دفع شد، بنا بر اين مردم به راه خود ادامه خواهند داد و نشان داده اند كه به اين حرفها اعتنايى ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت هوشيارى مردم بويژه جوانان در آستانه برگزارى انتخابات تأكيد كردند و اظهار داشتند: جوانان بايد با تدبير و چشم باز و رعايت معيارها در مسير برگزارى انتخابات پرشور و باشكوه حركت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اهميت وجود آرامش در فضاى سياسى كشور فرمودند: من به كسانى كه فضاى جامعه و كشور را با تشنج سياسى و پر كردن از شايعات و موهومات خراب مى كنند نصيحت مى كنم كه از جان مردم دست بردارند و آنان را براى تصميم گيرى، آزاد بگذارند. قانون پشتوانه انتخابات است و نتيجه آن را همه قبول دارند.
مقام معظم رهبرى با بيان اهميت و ضرورت ايستادگى مجلس شوراى اسلامى در برابر زورگوييها، زياده خواهيها و مرعوب كردنهاى قدرتمندان جهانى افزودند: عامل ارعاب، تهديد، تطميع و فريبكارى نبايد بر نماينده مجلس شوراى اسلامى اثر بگذارد و نماينده خوب كسى است كه به خداى متعال متكى و متوكل باشد و مرعوب هيچكس و هيچ قدرتى نشود، زيرا مرعوب شدن كسى كه در مسند يك مسؤوليت در مجلس و دولت نشسته است مى تواند، از دست رفتن بسيارى از امكانات اين ملت را به دنبال داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى بر ضرورت گزينش افراد امين و متدين در انتخابات ششمين دوره مجلس شوراى اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: اگر بخواهيم نماينده اى مرعوب، مفتون و دچار طمع نشود بايد به سراغ افراد امين و متدين برويم. آنها كسانى هستند كه راه حل صحيح، مستقل و برخاسته از شرايط خاص اين ملت و كشور و نيز راه حل مبتنى برخواست اسلام را دنبال خواهند كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى استفاده از روشهاى غربى بويژه در تبليغات را به ضرر ملتها دانستند و تصريح كردند كه هدف از چنين تبليغاتى پر كردن چشم مردم است و اين تبليغات هيچ ارزشى ندارد.
مقام معظم رهبرى بر اهميت تحقيق و مطالعه در انتخات افراد شايسته براى نمايندگى مجلس شوراى اسلامى تأكيد كردند و افزودند: انتخابات آتى آزمايش بزرگى براى ملت و دولت ايران است و بدون ترديد ملت بيدار و هشيار ما يكبار ديگر آمريكا، مستكبران و مراكز صهيونيستى را در هر جاى جهان كه هستند ناكام خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى به اظهارات اخير برخى مقامات آمريكايى درباره انتخابات مجلس ششم اشاره كردند و فرمودند: يكى از مقامات آمريكا گفته است كه "ما مسأله رد صلاحيت شدگان را تعقيب مى كنيم"، مسؤولين كشور بايد چشمشان باز باشد كه دشمنِ قطعى مصالح ملت ايران با چه هدفى از رد صلاحيت برخى افراد ابراز نگرانى كرده است و آيا اين مسأله نشان دهنده آن نيست كه آنچه به عنوان رد صلاحيت در مراكز قانونى انجام مى گيرد درست با منافع قدرتمندان و سلطه گران اصطكاك دارد.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان در تبيين مظاهر حج ابراهيمى فرمودند: حج مظهر ارتباط با خدا، آشنا شدن انسان مسلمان با آيات الهى و نزديك شدن هر چه بيشتر او به خداست و با حج تفرقه هاى ناشى از اوهام، تعصبات و دسيسه هاى دشمن برطرف شده و گامى به سوى تشكيل امت واحده اسلامى برداشته مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از برائت به عنوان يكى از مظاهر حج ابراهيمى ياد كردند و فرمودند: حج مظهر معنويت، وحدت و برائت از دشمنان خدا، مشركين و ايادى شرك و كفر است و با تحقق اين اهداف، حج فايده خود را خواهد بخشيد.
مقام معظم رهبرى ضمن تشكر از مردم براى حضور در راهپيمايى 22 بهمن، انگيزه حضور شاداب توده ها در عرصه هاى مختلف را، عامل معنويت ذكر كردند و فرمودند: مراكز تبليغى دشمن با تمام توان مى كوشند مردم را با گذشته پرافتخار خود، انقلاب خويش و امام عزيزشان بيگانه كنند، اما در همين حال مردم ايران در اقصى نقاط كشور با تكيه بر عامل معنوى در راهپيمايى 22 بهمن شركت مى كنند و نشان مى دهند كه عامل معنويت در ايران اسلامى زنده و تعيين كننده است. بنا بر اين ملت ايران، ملتى مؤمن، زنده و همراه با اسلام و امام است و هيچ قدرتى نيز تا كنون نتوانسته است دلهاى مردم را از ياد و محبت امام خالى كند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين محمدى رى شهرى، سرپرست حجاج ايرانى با اشاره به سال امام تأكيد كرد: تلاش شده است تا بيش از سالهاى گذشته، حج امسال صبغه نام و ياد امام داشته باشد. وى گفت: سعى و تلاش مسؤولان و دست اندركاران حج اين است كه اين فريضه در شأن نظام مقدس اسلامى، با عزت، اقتدار و شكوه هر چه بيشتر برگزار شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /