پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم نهمين دوره فارغ‏التحصيلى دانش آموختگان دانشگاه هوايى شهيد ستارى

همزمان با نوزدهم بهمن، روز نيروى هوايى، مراسم نهمين دوره فارغ التحصيلى دانش آموختگان و سيزدهمين دوره اعطاى سردوشى به دانشجويان جديد دانشگاه هوايى شهيد ستارى امروز با حضور حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا انجام شد.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين مراسم، از نوزدهم بهمن به عنوان ياد بود بزرگى براى نيروى هوايى و ارتش جمهورى اسلامى ايران ياد كردند و ضرورت حفظ طهارت، قداست و نورانيت نيروهاى مسلح را به فرماندهان نظامى و انتظامى يادآور شدند.
فرمانده كل قوا، ارتش جمهورى اسلامى ايران را صالح و اهل تحقيق، نوآورى، ساخت و توليد دانستند و فرمودند: نيروهاى مسلح ايران اسلامى اعم از ارتش و سپاه در طول بيست سال گذشته امتحان موفقى دادند و امروز ملت ايران در مقابل تاريخ رو سفيد است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ملت ايران را از نظر شجاعت، هوشيارى، آگاهى، آرمانگرايى و دفاع از آرمانها و اهداف خود يك ملت نمونه و بى نظير توصيف كردند و فرمودند: هر انسانى كه از حوادث و انقلابهاى قرن بيستم مطلع باشد شهادت خواهد داد كه ملت ايران، ملتى بزرگ، شجاع، شايسته رشد، پيشرفت و به خود باليدن است.
حضرت آيت الله خامنه اى از بسته بودن راه علم و پيشرفت، فن آورى، ساخت و توليد به روى نيروهاى مسلح در دوران حاكميت رژيم مستبد و سرسپرده پهلوى سخن گفتند و فرمودند: ارتش در نوزدهم بهمن 1357، خود را در صفوف مقدم ملت ايران قرار داد و نيروى هوايى در اين روز با شكستن پوسته ظاهرى و تشريفاتى تحميل شده از سوى بيگانگان، راه خود را به سوى پيشرفت، تحقيق و پژوهش، خلاقيت، ابتكار، نوآورى، توليد و خود اتكايى روزافزون باز كرد و نشان داد كه يك موجود فعال، زنده و با نشاط است.
فرمانده كل قوا، رفتار دشمنان ملت ايران و انقلاب اسلامى را سبعانه و به دور از تمامى معيارهاى اخلاقى و انسانى دانستند و تصريح كردند كه باز شدن گره از مشكلات ملت ايران و دستيابى به هدفهاى بزرگ، تنها در سايه استقامت، صبر، جديت، توجه و توسل به خداوند متعال ممكن خواهد بود.
مقام معظم رهبرى از روند پيشرفتهاى روزافزون نيروى هوايى اظهار خرسندى كردند و فرمودند: امروز بسيارى از آرزوهاى ملت ايران را در نيروى هوايى، برآورده شده مى بينم، اما لازم است اين نيرو براى برآوردن ديگر آرزوهاى مردم و نظام اسلامى بر تلاش و مجاهدت خود بيفزايد.
حضرت آيت الله خامنه اى در سخنانشان از مقام شامخ شهداى نيروى هوايى و بويژه شهيدان ستارى و بابايى تجليل كردند و از آنان به عنوان ستارگانى در آسمان خاطرات كشور و تاريخ ملت ايران نام بردند.
بر پايه همين گزارش رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان از مركز عمليات و فرماندهى و كنترل هوايى و نمايشگاه دستاوردهاى فرماندهى، آماد و پشتيبانى نيروى هوايى در بهبود، بازسازى، نگهدارى و توليد، همچنين از مركز تحقيقات صنايع هوايى بازديد كردند.
اين گزارش حاكيست رهبر انقلاب پس از ورود به ميدان صبحگاه دانشگاه هوايى شهيد ستارى در برابر يادواره شهدا با قرائت فاتحه، ياد شهيدان انقلاب و جنگ تحميلى را گرامى داشتند و سپس از يگانهاى نظامى مستقر در ميدان سان ديدند.
در اين مراسم سرتيپ بقايى فرمانده نيروى هوايى ضمن سخنانى مقدم فرمانده كل قوا را به اين دانشگاه نظامى گرامى داشت و طى آن تصريح كرد كه اين نيرو در اجراى منويات رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاش خود در اجراى برنامه ريزى همه جانبه در جهت نيل به خودكفايى و ارتقاء توان رزمى و دفاعى متمركز كرده است.
آنگاه سرود مژده رحمت در مدح مقام و منزلت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) سرور آزادگان جهان اجرا شد و در ادامه مراسم سرتيپ شوقى فرمانده دانشگاه هوايى گزارش تحصيلى اين دانشگاه را به استحضار رساند و اعلام كرد تا سال 1380،اولين هواپيماى شكارى محصول مطالعات و تحقيقات اين دانشگاه به ثمر خواهد نشست.
در اين مراسم همچنين دانشجويان جديد، سوگندنامه وفادارى به آرمانهاى مقدس جمهورى اسلامى ايران را قرائت كردند و سپس خلبانان قهرمان تيراندازى در عمليات رزمايش حيدر كرار و چند تن از استادان و دانش آموختگان جوايزى را از دست رهبر معظم انقلاب دريافت كردند و نماينده دانشجويان جديد نيز به افتخار دريافت سردوشى نايل شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /