پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى،امروز در ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم، حضور چشمگير، پرنشاط و پرشور ملت ايران در انتخابات مجلس شوراى اسلامى را حائز اهميت بسيار دانستند و بر ضرورت هوشيارى آحاد مردم، شخصيتهاى سياسى و دست اندركاران برگزارى انتخابات تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه با ابراز احساسات شورانگيز ديداركنندگان توأم بود فرمودند: ملت ايران امروز در راه پرافتخارى قدم بر مى دارد و با گذر كردن از حوادث بزرگ و پى در پى، مقاطع مهم تاريخ خود را به رأى و اراده خويش شكل مى دهد.
حضرت آيت ا... خامنه اى اهداف و خواست دشمن را در ارتباط با انتخابات مجلس شوراى اسلامى تبيين كردند و فرمودند: دشمن از يك سو مايل است در انتخاباتِ پيش رو، ملت ايران حضورى چشمگير نداشته باشد، تا بتواند ادعاى قهر بودن مردم با انقلاب و نظامشان را تبليغ كند و از سوى ديگر خواهان تأثيرپذيرى مردم از غوغاها، تهمت زنيها، هوچى گريها و تبليغات فريبنده و رنگين است زيرا در آن صورت نمايندگان حقيقى و مورد اعتماد مردم به مجلس راه نخواهند يافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از باز شدن مشت آمريكاييها در مقابل ملت ايران سخن گفتند و فرمودند: يكى از مقامات ساده لوح آمريكا، مطالب مجالس خصوصى را علنى كرده و گفته است كه "ما در انتظار به سر مى بريم تا ببينيم انتخابات مجلس ايران چگونه خواهد شد"، بسيار خوب، در انتظار باشيد و ببينيد كه بار ديگر ملت ايران چگونه به آمريكا تو دهنى خواهد زد.
مقام معظم رهبرى توجه دست اندركاران انتخابات را به ضرورت هوشيارى در انجام دقيق و صحيح وظايف خود جلب كردند و فرمودند: وزارت كشور و شوراى نگهبان از دست اندركاران نظام جمهورى اسلامى هستند و من از آنها دفاع مى كنم، وزارت كشور بايد دقيقاً بر طبق قانون عمل كند و با رعايت امانت و دقت مانع خيانت به آراء مردم شود و شوراى نگهبان نيز بايد مراقب باشد و با اداى حق مردم، مانع از راهيابى بدخواهان به مجلسى شود كه در سال امام شكل خواهد گرفت.
حضرت آيت ا... خامنه اى وجود آرامش، اطمينان و متانت در فضاى كشور را لازمه برگزارى انتخابات پرشور و با نشاط دانستند و فرمودند: عناصر خيرخواه و خادم، كسانى هستند كه با سخنان آرامش بخش، فضاى كشور را براى حضور گسترده مردم در انتخابات آماده مى كنند، اما كسانى كه مردم را به انتخابات، بدبين و يا از نتايج آن نا اميد كنند و با شايعه پراكنى، تهمت، درگيريهاى دروغين و ايجاد تشنج، جامعه را ملتهب كرده و از آرامش بيرون بياورند، در حق ملت ايران خيانت كرده اند و مردم، خيرخواهان و بدخواهان را از يكديگر تميز مى دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت حاكم كردن همدلى و صميمت در فضاى عمومى كشور تأكيد كردند و فرمودند: آرمانها و آرزوهاى يك ملت، تنها در سايه همدلى، اتحاد و همدستى تحقق پيدا مى كند، اما عناصر بدخواه هميشه طرفدار دعوا و درگيرى در جامعه هستند و همه تلاش آنها معطوف به انباشته كردن دلها از كينه نسبت به يكديگر و ايجاد جو تهمت و بدبينى است؛ آنها هيچ خيرى را براى ملت و آينده نظام اسلامى نمى خواهند زيرا دستشان از حقايق، صفا و صداقت، خالى است.
مقام معظم رهبرى با تشريح ويژگيهاى نماينده شايسته براى مجلس شوراى اسلامى فرمودند: نماينده مجلس بايد فردى كارامد، متدين، با تقوا، با شرف، امين، طرفدار ضعفا و با تجربه باشد، زيرا احتمال خيانت در انسان متدين و با تقوا كم است، انسان شجاع در برابر زورگويان و قدرتمداران، مقاومت و ايستادگى مى كند و طرفدار قشر ضعيف، قانونى را تصويب مى كند كه مدافع حقوق ضعفا باشد، بنا بر اين مردم به عنوان يك وظيفه شرعى و اخلاقى بايد به نامزدهايى رأى دهند كه داراى چنين ويژگيهايى باشند.
حضرت آيت ا... خامنه اى از نماينده مجلس به عنوان نماينده همه ايران ياد كردند و با تأكيد بر ضرورت توجه نمايندگان مجلس به مصالح كشور و عموم مردم فرمودند: به تجربه ثابت شده است كه دست خداى متعال هرگز اين ملت را رها نكرده و در طول انقلاب تا كنون دست پروردگار متوجه هدايت ملت ايران بوده است و بدون ترديد اخلاص، صفا و نورانيت اقشار مختلف ملت ايران و بويژه جوانان كشور، رحمت الهى را استمرار خواهد بخشيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان با گراميداشت دهه مبارك فجر فرمودند: دهه فجر مظهر شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است و در اين ايام بود كه عزت ايران و ايرانى و عزت اسلام و مسلمين به دست ملت مقاوم، شجاع و قهرمان ايران پايه گذارى شد، بنا بر اين آگاهان جامعه بايد به مناسبت دهه فجر، خاطرات و حوادث بيست سال گذشته را مو به مو به نسل جديد منعكس كنند.
مقام معظم رهبرى از استقلال طلبى مبتنى بر روح دينى و اسلام خواهى ملت ايران به عنوان عامل اصلى دشمنى استكبار جهانى با ايران اسلامى ياد كردند و فرمودند: ملت ايران در برابر دشمنيها، بدخواهيها و كينه ورزيهاى بيست ساله دشمن، محكم و استوار ايستاد و با پيشرفت خود، دشمن را عقب راند و او را ناكام كرد و به اين ترتيب به ملتهاى ديگر نيز درس داد، بگونه اى كه امروز حماسه اين ملت در شعر، نثر و هنرِ بسيارى از كشورها منعكس است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /