پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى با ايشان، ضمن سخنانى از بى عملى و دلبستگى به دنيا به عنوان دو آفت بزرگ و خطرناك براى خواص امت ياد كردند و پاسخگويى به شبهات ذهنى جوانان، با بيان صحيح، منطقى و متقن را لازمه مجاهدت متفكران و مبلغان اسلامى دانستند.
مقام معظم رهبرى، اعتماد و اطمينان عميق مردم به علماى دين را محصول تلاش مخلصانه علما در طول دورانهاى مختلف برشمردند و فرمودند: بزرگان دين اسلام در دفاع از حقوق مردم و حقيقت اسلام در ادوار مختلف بگونه اى مشى كرده اند كه اعتماد و اطمينان عميق مردم را در پى داشته است و اين مهم، چيزى نيست كه كسى بتواند به راحتى آن را از بين ببرد.
حضرت آيت ا... خامنه اى به اقداماتى كه در طول ساليان متمادى عليه مقدسات دينى و باورها و عقايد مردم و نيز عليه علماى اسلام صورت گرفته است اشاره كردند و فرمودند : دشمنان اسلام همواره و از روشهاى گوناگون تبليغى و شيوه هاى كارشناسى شده در سرويسهاى جاسوسى و امنيتى خود استفاده كرده اند تا كارشناسان و ارزشهاى دينى را از چشم مردم بيندازند، اما با كمك الهى و تلاش صادقانه و مخلصانه بزرگان دين، نتيجه تلاشهاى دشمن به عكس شد و ايمان مردم و بخصوص نسل جوان به علما، روز به روز افزايش پيدا كرد و با حضور شخصيت كم نظيرى مانند امام بزرگوار (رض) معجزه الهى تحقق يافت و با وجود تلاشهاى متمركز دشمن، نظام اسلامى و حاكميت دين خدا در ايران به منصه ظهور رسيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ايجاد حكومت اسلامى در ايران را ثمره تحقق وعده الهى و در نتيجه حضور نيروهاى مؤمن و مخلص در صحنه عمل دانستند و فرمودند: پيروزى و غلبه مؤمنان و مخلصان بر دشمن، يك حكم قاطع الهى و سنت جاريه حق تعالى است كه در صحنه عمل و حضور جندالله در ميدان مبارزه با دشمن تحقق مى يابد، بنا بر اين نصرت خدا بدون ترديد نصيب كسانى است كه در صحنه عمل، دين خدا را يارى مى دهند و به مقابله هوشمندانه با دشمن بر مى خيزند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى انكار واقعيات و حقايق جامعه اسلامى را يكى از روشهاى دشمن براى وانمود كردن عدم كارايى دين دانستند و فرمودند: مبلغين خارجى و ايادى آنها راهپيمايى عظيم مردم در روز جهانى قدس را ناديده گرفتند و در قبال آن سكوت كردند و اين روش هميشگى آنها از آغاز انقلاب اسلامى تا كنون بوده است.
مقام معظم رهبرى بى عملى را يك آفت خطرناك توصيف كردند و فرمودند: عمل، نور است و نورانيت ايجاد مى كند و قواى موجود انسان در حال ركود، در ظلمت بسر مى برند، بنا بر اين هرگونه عملى كه تلاش در راه خدا محسوب شود، بايد انجام بگيرد و اكنون كه در ميدان نظامى، با دشمن مواجه نيستيم، عمل فكرى و تبيين، با استفاده از روشها و شيوه هاى هنرى و سنتى امرى لازم و ضرورى، است زيرا عمل فكرى يك كار مبنايى است و بايد نسبت به آن اهتمام شود.
حضرت آيت ا... خامنه اى توجه خواص را به اهميت پرهيز از دلبستگى به دنيا و زخارف آن جلب كردند و فرمودند: برخوردار بودن از زندگى راحت و احترام اين و آن، خطر بسيار بزرگى است كه ممكن است انسان را دچار غفلت كند و خواص مردم بايد از اين آفت تهديدكننده كه گام به گام انسان را به ورطه نابودى مى كشاند، پرهيز كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى حل بسيارى از مشكلات ناشى از حاكميت طولانى طواغيت بر كشور در طول سالهاى پيش از پيروزى انقلاب اسلامى را خاطر نشان كردند و فرمودند: با استقرار حكومت اسلامى در ايران بسيارى از معضلات و مشكلات زندگى مردم و پديده هاى زشتِ ناشى از حكومت طواغيت، از بين رفته است و بايد هر چه بيشتر و بهتر تلاش كنيم تا مشكلات جارى بخصوص در زمينه هاى اقتصادى و نيز معضلات اخلاقى و فكرى مردم برطرف شود.
مقام معظم رهبرى بر نقش علماى اسلام در زمينه تحكيم مبانى حكومت دينى تأكيد كردند و فرمودند: امروز بايد با شبهات ذهنى جوانان برخوردى متفكرانه و كارشناسانه بشود، زيرا دشمن در صدد شبهه پراكنى است و در نقطه مقابل براى مجاهدت عليه دشمن، لازم است، كارشناسان دين و مبلغان اسلامى با بيان صحيح و منطق درست و محكم به تشريح افكار اسلامى و تبيين مواضع اسلامى بپردازند و اين كار را به عنوان وظيفه اى بسيار مهم و خطير در نظر بگيرند.
حضرت آيت ا... خامنه اى در پايان سخنانشان با بيان اهميت بزرگداشت نام و ياد امام خمينى (رض)، اظهار اميدوارى كردند كه در سايه اهتزاز پرچم پرافتخار امام خمينى در سطح جهان، قرن آينده ميلادى به قرن امام تبديل شود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آيت ا... مشكينى رئيس مجلس خبرگان رهبرى طى سخنان كوتاهى از حكومت بر بشر به عنوان يك امر الهى ياد كرد و با استناد به آيات الهى و روايات تصريح كرد كه خداوند متعال متكفل حكومت بر انسانهاست و تعيين حاكم و ولى نيز بايد بر طبق اراده و خواست خداوند انجام شود.
آيت ا... امينى سخنگوى مجلس خبرگان نيز در اين ديدار گزارشى از اجلاسيه سه روزه مجلس خبرگان كه در شهر قم تشكيل شد ارائه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /