پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولين وزارت فرهنگ و آموزش عالى و رؤساى دانشگاهها

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسئولين وزارت فرهنگ و آموزش عالى و رؤساى دانشگاهها، ايجاد محيط علمى و تحقيقى و همچنين محيط معنوى را در دانشگاهها مورد تأكيد قرار دادند و آن را مسؤوليتى اساسى و بسيار مهم براى مسئولين دانشگاهها و استاتيد دانستند.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر لزوم اهتمام جدى دولت و دستگاههاى مختلف كشور براى حل مشكلات دانشگاهها خاطر نشان كردند امروز ايران اسلامى به بركت انقلاب از لحاظ استاد، فضاى آموزشى و علمى و استعدادهاى طبيعى فرزندان اين سرزمين غنى است و بايد با پشتيبانى جدى از دانشگاهها و بر طرف كردن مشكلات آنان بناى رفيع علم و دانش بار ديگر در اين كشور به وجود آيد.
حضرت آيت الله خامنه اى لزوم وجود تحقيق و پژوهش و بحث و تبادل نظر علمى را در دانشگاهها، خاطر نشان كردند و افزودند: علاوه بر ايجاد محيط علمى در دانشگاهها، بايد در مورد معنويت دانشگاهها و دانشجويان نيز اهتمام جدى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به دغدغه هاى موجود در دانشگاهها ضرورت حفاظت معنوى از نسل جوان را در مقابل تلاشهاى به ظاهر سياسى ولى در باطن خصمانه دشمنان و همچنين انحرافهاى اخلاقى مورد تأكيد قرار دادند و تصريح كردند: تنها حفاظى كه مى تواند نسل جوان و دانشجويان را در مقابل بازيگريهاى دشمنان حفظ كند، دين است و نبايد گذاشت معنويت در دانشگاهها تضعيف شود.
مقام معظم رهبرى با اشاره به اين كه امروز دشمن بيشترين اهتمام خود را براى تبديل دانشگاه به پايگاه ضديت با اسلام و نظام اسلامى قرار داده است، خاطر نشان كردند: همه موظف به مراقبت از دين و معنويت در محيط دانشگاه و اسلامى كردن دانشگاهها هستند.
حضرت آيت الله خامنه اى، اسلامى كردن دانشگاهها را فراتر از معناى ظاهرى آن دانستند و افزودند: اسلامى كردن دانشگاهها به معناى ايجاد بناى مستحكم اسلامى و اعتقادى در نسل جوان و دانشجو است كه نقش و تأثير اساتيد در اين زمينه، بسيار مهم و استثنايى است.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، همچنين رؤسا و اساتيد دانشگاهها را به تقويت ارتباط معنوى خود با خداوند متعال توصيه و ضررهاى فردى و اجتماعى غفلت از ياد خدا را گوشزد كردند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى معين وزير فرهنگ و آموزش عالى، گزارشى از دستور كار سى و نهمين نشست رؤساى دانشگاهها و برنامه هاى وزارتخانه بر اساس برنامه سوم توسعه، ارائه كرد.
در ابتداى ديدار نيز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اى اقامه شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /