پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان نظام و مقامات كشورى و لشكرى

حضرت آيت ا... خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار مسؤولان نظام و مقامات عاليرتبه كشورى و لشكرى با ايشان، ضمن سخنانى، ميانجيگرى آمريكا ميان دولت غاصب صهيونيستى و برخى از كشورهاى عربى را با توجه به كمكهاى بيدريغ آمريكا به رژيم صهيونيستى، اقدامى باطل، ناعادلانه و بر خلاف مصالح دنياى اسلام توصيف كردند و بازگشت به اسلام و اتحاد بين مسلمانان را لازمه نجات دنياى اسلام از گرفتاريها و ابتلائات گوناگون دانستند.
مقام معظم رهبرى مشكلات مختلف دنياى اسلام، بويژه در مناطق قفقاز، اروپا، چچن، فلسطين و كشورهاى مجاور آن را خاطرنشان كردند و فرمودند: در شرايطى كه مسلمانان از عقب ماندگى، فقر و جهل رنج مى برند و از كاروان تمدن بشرى به ميزان زيادى عقب مانده اند، ذخاير اسلامى، مى تواند مسلمانان را از وضع موجود نجات دهد و علاج گرفتاريها و ابتلائات دنياى اسلام نيز در بازگشت به اسلام، معنويت و احكام اسلامى از يكسو و اتحاد ميان مسلمانان از سوى ديگر است.
حضرت آيت ا... خامنه اى از فشار فزاينده قدرتهاى استكبارى بر دنياى اسلام و بويژه دولتها و ملتهاى پايبند به ارزشهاى اسلامى سخن گفتند و فرمودند: شأن عيد سعيد فطر اقتضا مى كند كه ملتهاى مسلمان به اين مناسبت از عوامل پيشرفت به عنوان وسيله و پرچمى براى سعادت خود استفاده كنند و در سايه اتحاد كلمه، نرم شدن دلها و ايستادن در كنار يكديگر، مشكلات خود را مرتفع سازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، توجه آحاد امت اسلام، دولتهاى اسلامى، علما، روشنفكران و فعالان دنياى اسلام را به اهميت همراه شدن معنويت با پيشرفت علمى، مدنى، سياسى و اقتصادى جلب كردند و فرمودند: دنياى ماديگرى تمدن غرب، با وجود اين همه نعمت، ثروت و پيشرفت، به خاطر كمبود معنويت، نتوانسته است احساس سعادت واقعى را براى آحاد مردم به ارمغان آورد و بدون ترديد توأم شدن معنويت با پيشرفت علمى، مدنى، سياسى و اقتصادى مى تواند مسير پيشرفت زندگى بشر را از تنگناها، گردابها و باتلاقها به سوى رستگارى و نجات تغيير دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ارتباط اعياد اسلامى با معنويات را نشاندهنده اهميت جنبه هاى معنوى و الهى در شئون مختلف زندگى مسلمانان دانستند و در پايان سخنانشان از وحدت ميان مسلمانان و اجتناب از بغض، كينه و كدورت به عنوان مهمترين مسأله اجتماعى مورد تأكيد اسلام ياد كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى رئيس جمهور در سخنان كوتاهى، عيد سعيد فطر را به رهبر معظم انقلاب اسلامى، مراجع عظام و ملت مسلمان ايران تبريك گفت و با تأكيد بر اهميت وحدت و همدلى ميان جوامع مختلف مسلمان، اظهار اميدوارى كرد كه امت اسلام با استفاده از نيروى سرشار مادى و برخوردارى از موقعيتهاى ممتاز جهانى و سوق الجيشى و نيز با بهره گرفتن از بركات قرآن كريم و معنويت حاصل از ماه مبارك رمضان بتواند به جايگاه رفيعى در عرصه جهان و تاريخ دست يابد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /