پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان نظام به مناسبت ميلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت ميلاد با سعادت رسول اعظم و نبي اكرم محمد بن عبدا... (ص) و ولادت مروج و مبلغ اسلام محمدي امام جعفر صادق(ع) صبح امروز حضرات علماء، ائمه جمعه و جماعات، مقامات و مسؤولين دستگاه هاي اداري، نهادهاي انقلابي، تشكيلات قضائي، جمع كثيري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نيز فرماندهان نيروهاي مسلح به حضور رهبر انقلاب اسلامي و ولي فقيه، حضرت آيةالله خامنه اي رسيدند و اين عيد بزرگ را به معظم له تبريك و تهنيت گفتند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار كه در محيطي آكنده از صفا و اخلاص برگزار شد حضرت آيةالله خامنه اي يكايك ديدار كنندگان را با صميميت و مهرباني مورد تفقد و عطوفت خويش قرار دادند.
در اين ديدار رهبر كشورمان طي سخناني ضمن تبريك متقابل به حاضرين، بر اهميت تلاش براي احياء ابعاد گوناگون شخصيت عظيم و الهي پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام تأكيد كردند و اظهار داشتند: تلاش براي ساختن جامعه و نظام اسلامي يك وظيفه بزرگ و اصلي ترين واجبات براي يك مؤمن و مسلم است و هر چند كه نفس پيروزي انقلاب اسلامي خود دليلي بر متحول شدن دل هاي مردم است اما در كنار آن، مجاهدت سخت تري لازم است تا در وجود، روح و جان مسؤولين و آحاد مردم مسلمان به صورتي دقيق و منظم در جهت اهداف اخلاقي اسلام تحول و انقلابي به وجود آيد و براي تداوم انقلاب و پيروزي ها و استقامت اين خط و نيز عدم انحراف آن كه از همه مهمتر است نيازمند اين تحول و تغييرات در اخلاق و روحيات خود هستيم.
حضرت آيةا... خامنه اي ولي فقيه و رهبر انقلاب، بخش مهمي از پيروزي هاي به دست آمده را مديون روحيات، ذات ممتاز و رياضت كشيده امام خميني رهبر فقيد جهان اسلام دانستند و فرمودند: احساس ما اين است كه امام خميني رضوان ا... تعالي عليه در دوران انقلاب نيز در درون خود همانند اولياء خدا، پيامبر بزرگوار و ائمه معصومين تا لحظه مرگ در حال پيشرفت و تكامل بودند.
رهبر مسلمين جهان به تأثير مهم اخلاص ها، فداكاري ها و نورانيت مردم در كسب موفقيت هاي گذشته اشاره كردند و ضمن تأكيد بر لزوم تربيت نفساني و تزكيه روحي فرمودند: سياست ها و قدرت هاي جهاني تصور اشتباهي داشتند كه از طريق تطميع و فشار مي توانند جمهوري اسلامي ايران را نيز به مانند كشورهاي ديگر از ميدان خارج كنند اما اشتباه بزرگ آنها اين است كه روح تقوي و ايمان به خدا را در مردم مسلمان ما درك نكردند و ما بايد معتقد باشيم كه هرچه يك پارچگي و وحدت همه جانبه وجود داشته باشد اين خود براي دشمن شكننده تر و براي دوست اميدوار كننده تر است.
حضرت آيةا... خامنه اي در پايان بياناتشان براي توفيق آحاد مردم و مسؤولين در افزايش توانائي هاي عملي و روحي خويش جهت خدمت به اسلام عزيز دعا كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /