پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان اجرايى و نظارتى انتخابات ششمين دوره مجلس شوراى اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، در ديدار مسؤولان اجرايى و نظارتى انتخابات ششمين دوره مجلس شوراى اسلامى با ايشان، ضمن سخنانى از انتخابات به عنوان مظهر حضور مردم در اداره كشور، هم جهتى آنان با مسؤولان و احساس مسؤوليت مردم نسبت به مسايل كشور ياد كردند و اين مهم را بيانگر راز پايدارى و اقتدار جمهورى اسلامى ايران دانستند.
مقام معظم رهبرى بر اهميت انتخابات به عنوان فرصتى براى جلب رحمت و بركت الهى تأكيد كردند و خطاب به دست اندركاران برگزارى انتخابات فرمودند: همه بايد سعى كنند كه انتخابات به بهترين و پرشورترين وجه و با شركت گسترده مردم برگزار شود و مطمئن هستيم كه مردم با اهتمام نسبت به مسؤوليت الهى خود در سطحى بسيار وسيع و مطلوب در انتخابات شركت خواهند كرد و انتخابات مايه افتخار و سربلندى نظام اسلامى خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى تكيه بر قانون در امر برگزارى انتخابات را ضرورى خواندند و فرمودند: براى آن كه انتخابات به بهترين و سالمترين وجه انجام شود، قانون اساسى تدبيرى بسيار عاقلانه و حكيمانه را انديشيده است، بگونه اى كه يك مجموعه دولتى، انتخابات را برگزار مى كند و براى بالارفتن ضريب اطمينان، مجموعه ديگرى خارج از دولت برآن نظارت مى كند و هر كدام نيز داراى مبانى و پايگاه قانونى هستند كه بايد بر آن پا فشارى كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى توجه دست اندركاران برگزارى انتخابات را به جلوگيرى از هرگونه اختلال و اشكالى در امر انتخابات جلب كردند و فرمودند: دستگاههاى دولتى، بويژه دستگاه مجرى انتخابات بايد مراقب باشند تا در انتخابات به جانبدارى متهم نشوند. دستگاه مجرى انتخابات بايد به طور كامل بى طرف بماند و از آن هيچ سخنى كه نشاندهنده گرايش به يك طرف باشد، صادر نشود. به اين ترتيب مردم اطمينان خود را به مجريان امر انتخابات حفظ خواهند كرد.
مقام معظم رهبرى از ورود افراد شايسته نامزدى مجلس شوراى اسلامى به عرصه انتخابات به عنوان يك وظيفه اخلاقى و شرعى ياد كردند و فرمودند: كسانى كه احساس مى كنند مى توانند براى كشور مفيد واقع شوند و در تشكيل يك مجلس مستقل، قوى، انقلابى و متدين مؤثر باشند، بايستى به عنوان يك وظيفه و افتخار، وارد ميدان انتخابات شوند و خود را در معرض اين آزمايش الهى قرار دهند و ان شاءالله مردم نيز به بهترين گزينشها خواهند رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى از مجلس شوراى اسلامى به عنوان يك ركن اساسى و مهم براى اداره كشور نام بردند و فرمودند: مردم بايد مجلسى داشته باشند كه به مصالح مردم و مبانى اساسى انقلاب بينديشد، راه خدا را انتخاب كند و هدفش از هرگونه نقض، ابرام، تصويب و ردى اين باشد كه كشور را هر چه بيشتر به سمت اداره اسلامى سوق بدهد؛ و مجلسى كه بتواند اينگونه عمل كند، تأثير آن در اداره كشور و حيات جامعه و در وضع عمومى مردم، حقاً و انصافاً بى نظير خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، راه سعادت كشور و ملت را در پيمودن راه اسلام دانستند و فرمودند: مسؤولين اجرايى و نظارتى انتخابات بايد اهتمام خود را به تشكيل مجلسى معطوف كنند كه پرچم اسلام را در دست بگيرد و راه سعادت كشور و ملت را كه همان راه اسلام است، با جديت، علاقه و فداكارى دنبال نمايد و بدون ترديد با رعايت مقررات قانونى و عمل برطبق قانون، چنين نتيجه اى به دست خواهد آمد.
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آيت الله جنتى دبير شوراى نگهبان در سخنان كوتاهى، از رعايت قانون و اخلاق، حفظ قداست مجلس و فراهم سازى زمينه هاى شركت گسترده مردم در انتخابات به عنوان مسايل مورد اهتمام دست اندركاران برگزارى انتخابات ياد كرد. همچنين حجت الاسلام والمسلمين موسوى لارى وزير كشور در گزارش كوتاهى، اطمينان داد كه وزارت كشور در مسير قانون، گام بر مى دارد و در همه حال با شوراى نگهبان هماهنگ و همراه خواهد بود، تا ان شاءالله نتيجه انتخابات مجلس ششم مايه عزت نظام و حضور قوى مردم باشد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /