پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار پرويز مشرف رئيسِ اجرايى دولت پاكستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز آقاى پرويز مشرف رئيسِ اجرايى دولت پاكستان را به حضور پذيرفتند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار بر پيوندهاى مستحكم تاريخى و فرهنگى ميان دو ملت مسلمان ايران و پاكستان تأكيد كردند و آن را عامل مهمى در پيشرفت روابط دو كشور دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اى از روشن شدن آتش فتنه فرقه اى در پاكستان طى سالهاى اخير به عنوان يكى از موانع ايجاد شده در روند پيشرفت روابط دوجانبه ياد كردند و فرمودند: ملت بزرگ پاكستان اين ظرفيت را از خود نشان داده است كه فرقه هاى گوناگون مى توانند به طور مسالمت آميز در كنار يكديگر زندگى كنند؛ اما عده اى از عناصر فتنه گر، آتش مسايل فرقه اى را در پاكستان بر افروختند كه شهادت تعدادى از شهروندان و نمايندگان ايران در پاكستان از عوارض بسيار تلخ آن بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ضرورت اصلاح وضع موجود تأكيد كردند و با بيان اهميت و حساسيت موقعيت جغرافيايى و سياسى پاكستان، فرمودند: من مسايل كشور شما را با علاقه دنبال مى كنم و اميدوارم با درايت و تدبير مسؤولان دولت پاكستان، عوامل نگران كننده جاى خود را به عوامل خرسندكننده بدهد.
بر پايه همين گزارش، آقاى پرويز مشرف نيز در اين ديدار آمادگى خود را براى تلاش در جهت برطرف كردن موانع موجود در راه توسعه روابط دوجانبه اعلام كرد و خواستار تقويت علائق تاريخى، فرهنگى، سياسى و اجتماعى بين دو ملت ايران و پاكستان شد.
رئيس اجرايى دولت پاكستان افزود: برخى افراد در داخل پاكستان سعى كرده اند منافع خود را از طريق دست زدن به اقدامات تروريستى تأمين كنند و ما براى قطع نفوذ اين افراد و فراهم ساختن فضايى براى همزيستى مسالمت آميز تمامى فرقه هاى مذهبى در داخل پاكستان، تلاش مجدانه اى را به عمل خواهم آورد.
وى از شهادت تعدادى از شهروندان ايران در پاكستان اظهار تأسف كرد و گفت: دستگاه قضايى پاكستان و رويه هاى مختلف قضايى در اين كشور ضعيف و ناكارآمد است و همين امر موجب شده است كه اجراى احكام صادره قضايى در مورد تروريستها به تعويق افتد، اما من نهايت تلاش خود را براى اجراى اين احكام بكار خواهم گرفت.
آقاى پرويز مشرف همچنين به رهبر معظم انقلاب اسلامى اطمينان داد كه صادقانه تمامى تلاش خود را براى بهبود روابط دو كشور و بويژه همكارى با ايران در حل مسأله افغانستان و انجام همكاريهاى منطقه اى به عمل آورد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /