پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار صدها تن از دانش پژوهان و فرهيختگان جانباز

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، صبح امروز در حسينيه امام خمينى (رض) با صدها تن از دانش پژوهان و فرهيختگان جانباز ديدار كردند و با در آغوش گرفتن ده ها تن از جانبازان بالاتر از هفتاد در صد، آنان را مورد تفقد و ملاطفت خويش قرار دادند.
در اين ديدار كه در فضايى آميخته با صفاى معنوى و شور و برگزار شد، مقام معظم رهبرى ضمن سخنانى از جانبازان به عنوان كسانى كه جلوه هاى برجسته بشرى را در حد امتيازآورى در هم آميختند و با صبر و پايمردى، راه تكامل را ادامه دادند، تجليل كردند.
حضرت آيت الله خامنه اى توفيقات جانبازان را در متجلى ساختن صفات برجسته، به آنان تبريك گفتند و فرمودند: به شما مژده مى دهم كه تاريخ و چشمهاى تيزبين و حقيقت ياب، جانبازان را هميشه تحسين خواهند كرد و از شما درس خواهند گرفت و من اميدوارم كه در سايه توجهات خداوند متعال بتوانيد تا آخرين لحظه زندگى در اين راه پرافتخار، ثابت قدم بمانيد و اين تجربه زندگى را با موفقيت و سربلندى پشت سر بگذاريد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، از جانبازى در راه خدا به عنوان يك امتحان الهى ياد كردند و فرمودند: امتحان الهى، تنها راه عبور به سمت كمال است و همه بدبختيهاى عالم نيز از ناحيه شكست خورده هايى بوده است كه نتوانستند از امتحانهاى گوناگون الهى سربلند بيرون بيايند و وظيفه خود را به درستى انجام دهند. آنها كسانى هستند كه در امتحان الهى، شكست خورده اند، اما به غلط تصور مى كنند كه پيروز شده اند.
مقام معظم رهبرى، استفاده جانبازان از باقيمانده سلامتى خود در راه خدا را به مفهوم سربلندى در امتحان الهى دانستند و خطاب به آنان فرمودند: مبادا به خاطر رنجى كه براى شما به وجود آمده است، دچار ذره اى يأس شويد زيرا يأس، وادادگى و پشت كردن به حقيقت زندگى يك بلاى بزرگ است و شما بايد باقيمانده نيرو و نشاط خود را در راه تحصيل، پيشرفت فراوان علمى و نيز تكامل وجودى خويش به كار اندازيد و از قدرت فكرى و علمى خود در ميدانهاى مختلف و از جمله ميدان دفاع از انقلاب و دين كه بزرگترين و حساس ترين ميدانهاست استفاده كنيد.
حضرت آيت الله خامنه اى در بخش ديگرى از سخنانشان بر ناتوانى قدرتهاى استكبارى براى وارد كردن هرگونه خدشه اى به بناى شامخ و مستحكم نظام اسلامى ايران تأكيد كردند و فرمودند: جبهه استكبار يعنى جبهه خود پرستى و غفلت از معنويات و تلاش براى تجاوز، با هر آنچه كه مانعى در راه آنها محسوب شود، به شدت دشمنى مى كنند و امروز بزرگتر از بيدارى اسلامى و حضور تعيين كننده اسلام در صحنه كه موجد آن نظام جمهورى اسلامى است، هيچ مانعى وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، بلند شدن صداى اسلام در هر نقطه اى از جهان را براى شنوندگان آن اميد بخش و براى مستكبران تهديدكننده دانستند و فرمودند: امروز هر كس كه در دنيا درباره اسلام و حكومت اسلامى سخنى بگويد، اذهان عمومى آن را به عنوان پيامى از يك واقعيت ممكن دريافت خواهند كرد، زيرا حكومت قدرتمند اسلامى در ايران نمونه اى واقعى از يك حقيقت بزرگ است كه دعوت اسلامى آن را به وجود آورده است.
مقام معظم رهبرى بر استحكام و اقتدار نظام اسلامى ايران در دنيا تأكيد كردند و فرمودند: كسانى كه ديروز در جبهه جنگ عراق، آنهمه به دشمن ملت ايران كمك كردند، اكنون با اذعان به قدرتمندى ايران اسلامى، صف كشيده اند تا ارتباطات خود را با ملت و دولت ايران بهبود بخشند و اين خود نشاندهنده استحكام بناى نظام اسلامى در دنياست.
حضرت آيت الله خامنه اى دوران بيست سال پس از پيروزى انقلاب اسلامى را درخشان ترين مقاطع تاريخ ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: تاريخ هزارساله ايران، فتوحات فراوانى را در خود ثبت كرده است، اما اين فتوحات هميشه بر مبناى مركزيت طاغوتها و محوريت افراد جبار، ظالم، متكبر و خود خواه بوده است و اين در حالى است كه در بيست سال گذشته، ملت ايران توانسته است استقلال، شجاعت، قدرت مادى و معنوى و جوشش استعدادها را در درون خود نشان دهد و در خدمت راستى و درستى و دين و در خدمت اخلاق و عدالت باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، مواجه بودن ملت ايران با انواع دشمنيها را يادآور شدند و فرمودند: ملت ايران در هيچ مقطعى از تاريخ مانند 20 سال گذشته با اين حد از دشمنى و محاصره دشمن مواجه نبوده است اما با اين وجود موفقيتهاى بيشمارى را به دست آورده است و بدون ترديد بيست سال گذشته، دوران درخشان تاريخ ملت ايران محسوب مى شود.
مقام معظم رهبرى، پاك كردن دوران درخشان پس از پيروزى انقلاب اسلامى از ذهن ملت ايران را يك هدف اساسى دشمن دانستند و فرمودند: دشمن در تلاش است تا به زبان انسانهاى ضعيف و حقير و عناصر بى توجه به ارزشهاى حقيقى ملت ايران، گذشته او را مورد توهين قرار دهند. آنها كسانى هستند كه نمى توانند معيار اعتلاى ملت ما را به عنوان يك حقيقت درخشان درك كنند و مى خواهند ملت ايران را به وضعيت ذلت بار برخى از كشورهاى تحت حمايت آمريكا دچار سازند.
حضرت آيت الله خامنه اى عظمت ملت ايران را مرهون توجه صادقانه، حقيقى و از روى ايمان به دين دانستند و فرمودند: هيچكس ملت ايران را به انجام اين حركت عظيم و گسترده در بيست سال گذشته مجبور نكرد، بلكه اين ملت بر اساس ايمان و باور قلبى، سختيها را تحمل كرد و در ميدانهاى بسيار دشوار جانانه ايستاد اما عده اى هم بودند كه در هنگامه رزم آورى و زورآزمايى و نشان دادن شخصيت و هويت ملى، خود را از نظرها پنهان كردند و اكنون با برطرف شدن خوف و خطر به عنوان صاحب نظر و صاحب ملت و دولت و تاريخ كشور وارد ميدان شده اند. اينها نمى توانند در سرنوشت ملت ايران هيچ تأثيرى داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين ديدار از همسران جانبازان به سبب اهتمام در خدمت به جانبازان تقدير و تشكر كردند و اهميت وظايف و تكاليف دينى و قانونى مسؤولان بنياد جانبازان و دستگاههاى خدمت رسان به جانبازان را مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى فروزنده رئيس بنياد جانبازان و مستضعفان به معرفى ديدار كنندگان پرداخت و تلاش آنان را در جهت كسب علم و دانش ستود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /