پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان، افسران و درجه داران سپاه پاسداران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار هزاران تن از فرماندهان، افسران و درجه داران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از ايمان، پاكى و پارسايى، حقانيت ارزشهاى دينى و الهى و مجاهدت براى اداى تكليف به عنوان عوامل معنوى قدرت نام بردند و بر ماندگار بودن قدرت معنوى در تاريخ تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار شهادت غريبانه حسين بن على (ع) و ياران با وفايش در چهارده قرن پيش را يادآور شدند و فرمودند: به رغم ميل و تصور باطل قدرتهايى كه با منطق مادى، حكومت مى كنند، با شهادت شخصيتهاى عظيمى مانند حسين بن على (ع) روز به روز بر عظمت، جلالت و تأثيرگذارى اين شخصيتها افزوده شده و دايره وجودى آنها در سطح جهان گسترش يافته است و اين همان پيروزى حقيقى و ماندگار در تاريخ است.
حضرت آيت الله خامنه اى با استناد به حوادث گوناگون تاريخ بشر، بر فناپذيرى عوامل مادى قدرت و ماندگارى عوامل معنوى آن تأكيد كردند و فرمودند: قدرتى كه از عوامل معنوى مانند ايمان، عقيده، جهاد و ارزشهاى دينى و الهى حاصل مى شود، عامل تعيين كننده اى در سرنوشت بشر است؛ زيرا اين قدرت است كه در تاريخ، ماندگار مى شود و تعاليم انبياء الهى و تلاش مصلحان و خيرخواهان نسلهاى گوناگون را به عنوان درس زندگى استمرار مى بخشد و امام حسين (ع) نيز با تكيه بر عوامل معنوى قدرت بود كه توانست خط توحيد، حاكميت دين خدا و خط نجات و صلاح انسانها را در تاريخ بشر ماندگار و تثبيت كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تلاش همه جانبه قدرتهاى استكبارى را براى پاك كردن خط حاكميت دين از زندگى بشر خاطر نشان كردند و فرمودند: به وجود آمدن حاكميت دين و ارزشهاى دينى در اين نقطه از جهان، به مفهوم درسى براى ملتهاى دنياست و اين در حالى است كه قدرتمندان جهان، تمامى اهتمام خود را به كار گرفته اند تا اين درس و خط را از ذهنيت بشر و مجموعه درسهاى ماندگار براى ملتها پاك كنند.
مقام معظم رهبرى به شكست كشاندن فكر، آرمانها، اهداف و داعيه هاى نظام اسلامى را براى دشمنان انقلاب، مهمتر از نابود كردن تشكيلات سياسى آن دانستند و فرمودند: بهترين راه براى شكست يك نظام انقلابى، آن است كه داعيه داران ديروز، از خواست، هدف و داعيه خود اعلام برائت و بيزارى كنند و بگويند كه اشتباه كرده اند. هدف اصلى و مهم دستگاههاى استكبارى نسبت به جمهورى اسلامى ايران همين است.
حضرت آيت الله خامنه اى از ماندگار شدن و توسعه روزافزون خط و راه انبياء الهى و اولياء، صلحا، شهدا و بزرگان تاريخ به عنوان پيروزى مهم آنان در مقابله با قدرتمندان ياد كردند و فرمودند: تفكراتى كه امروز برخى تازه به دوران رسيده هاى عرصه فكر، انديشه و سياست بر زبان جارى مى كنند، همان حرفهايى است كه فيلسوفان سياستمدار در قرن نوزدهم در مورد از بين رفتن دين در برابر هجوم علم مطرح كردند، اما امروز به روشنى مشاهده مى شود كه انگيزه دينى و دلدادگى به معنويت، دنيا را پر كرده است و روز به روز هم بيشتر مى شود.
فرمانده كل قوا توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را به اهميت روح و حقيقت مسأله پاسدارى جلب كردند و فرمودند: هدف از ايجاد سپاه پاسداران اين بود كه در تمام اجزاء اين تشكيلات نظامى جديد، فكر، عقيده و ايمان، يعنى عوامل معنوى قدرت رعايت و لحاظ شود و تا آنجا كه ممكن بود، اين كار انجام شد و امروز عوامل معنوى قدرت كه به حد وافرى در درون سازمان سپاه وجود دارد، پايه هاى آن را مستحكم و نيرومند ساخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر ناتوانى برخى از عناصر خودباخته در فهم و درك حقايق مترتب بر تلاش، مجاهدت و حركت معنوى در دوران قدرت يا غربت معنويت، تأكيد كردند و فرمودند: در نظامى كه متكى به عوامل معنوى قدرت است، جهتگيرى و هدف اساسى آن فلاح و صلاح انسان و نجات او از مصائب مادى، بى عدالتيها، دشمنيهاى جاهلانه و منيتهاى قدرتمندان است، اما كسانى هستند كه نمى توانند معنا و مفهوم اين حركت را درك كنند.
مقام معظم رهبرى از منيت، تكبر و خودخواهى قدرتها به عنوان گرفتارى بشريت در دورانهاى مختلف ياد كردند و فرمودند: نظام اسلامى بر پايه هاى مستحكم قدرت معنوى ايجاد شده است و مهمترين كارى كه قدرت معنوى بايد انجام دهد، نجات بشريت از مصائب ناشى از منيت و خودخواهى قدرتهاى افسار گسيخته است.
فرمانده كل قوا با بيان خصومت ورزى قدرتهاى استكبارى نسبت به مراكز اصلى اقتدار ملت ايران فرمودند: يكى از مراكزى كه استكبار به شدت با آن دشمن است سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است، بنا بر اين سپاه بايد با تكيه بر همان خصوصيات ارزشمندى كه توانست با آن قدرت نمايى كند و در مقابل دشمنان به دفاع از امنيت مرزها و استقلال ملى برخيزد، خود را حفظ كند و قدردان پايه هاى معنوى قدرت در ميان عناصر سپاه باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى تلاش بلند مدت استكبار براى كاستن از قدرت معنوى نظام اسلامى را خاطرنشان كردند و خطاب به آحاد مردم مؤمن و پاسداران فرمودند: شما راه حقيقت مهم و بزرگى دفاع، مبارزه و مجاهدت كرديد و پيروز شديد و امروز نيز اگر تصميم بگيريد و به خدا توكل و اعتماد كنيد، دشمن هيچ توفيقى در فعاليتهاى گمراه كننده خود به دست نخواهد آورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى احساس ضعف و ناتوانى دشمن از شكست دادن نظام اسلامى را نشانه پيروزى و توفيق بزرگ ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: امروز دشمن با همه سازوبرگ نظامى، سياسى، تبليغى و فرهنگى خود، در مقابل نظام اسلامى وارد ميدان شده است، اما در عين حال به روشنى مى توان دريافت كه دشمن از وارد آوردن خدشه به اين نظام مستحكم مأيوس شده است.
مقام معظم رهبرى، غفلت مسؤولان يك نظام مردمى از مسؤوليتهاى حقيقى خود را بزرگترين مصيبت براى يك ملت برشمردند و فرمودند: اميد دشمن به اين است كه مسؤولان يك نظام، عوامل شكست خود را با غفلت از مسؤوليت خويش، سرگرم شدن به مسايل كم اهميت و نفع پرستى فراهم كنند و اين بزرگترين مصيبت براى يك ملت محسوب مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه مسؤولان بخشهاى مختلف لشكرى و كشورى را به انجام مسؤوليتهاى خود و پرهيز از پرداختن به مسايل كوچك و حقير جلب كردند و فرمودند: عوامل قدرت معنوى در ميان ملت ايران و نظام اسلامى به وفور وجود دارد و همين عوامل توانسته است ملت ايران را از ميدانهاى دشوار و تجربه هاى سخت، سرافراز بيرون آورد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر قطعى بودن حمايت خداوند متعال از ملتى كه در راه او تلاش و مجاهدت مى كند، تأكيد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: ملت ايران به كمك الهى، سر انجام به هدف و نهايتى كه نظام اسلامى در جهت آن حركت مى كند، جامه عمل خواهد پوشاند و سعادت و فلاح دنيوى و اخروى را نه تنها براى خود، بلكه براى امت اسلامى فراهم كرد.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه و سردار سرلشكر رحيم صفوى فرمانده كل سپاه پاسداران، هر يك در سخنان كوتاهى تأكيد كردند كه پاسداران انقلاب، درس قيام و مبارزه با ظلم و بى عدالتى را در مكتب سرخ حسين بن على (ع) آموخته اند و در اين راه استوار و مقاوم باقى خواهند ماند و خود را همچنان مطيع رهبر و فرمانده كل قوا مى دانند
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /