پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم اختتاميه شانزدهمين دوره مسابقات بين‏المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم

مراسم اختتاميه شانزدهمين دوره مسابقات بين المللى حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم امروز در حسينيه امام خمينى (رض) و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامى برگزار شد.
مقام معظم رهبرى در پايان اين مراسم كه با تلاوت آياتى از قرآن كريم توسط قاريان برتر بين المللى توأم بود، ضمن سخنانى بر ضرورت افزايش رابطه فكرى با قرآن كريم در كنار رابطه عاطفى با آن تأكيد كردند.
حضرت آيت ا... خامنه اى از قرآن مجيد به عنوان درس زندگى براى آحاد مردم، جامعه، ملتها، دولتها و سياستمداران ياد كردند و فرمودند: كتاب خدا به عدل، احسان، مجاهدت در برابر كفار و هدايت مؤمنين امر كرده است و سياست امت اسلامى نيز بايد بر همين اساس پى ريزى و بنا نهاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى آشنايى مردم با متن قرآن و تفسير صحيح آن را عامل مهمى در ممانعت از تحريف دين و حقايق دانستند و فرمودند: دريافت تفسير از يك منبع مطمئن لازمه برنامه ريزى و سرمايه گذارى در جهت تفسير قرآن كريم است زيرا در سايه اعتماد به تفسير صحيح است كه قرآن هدايت خود را بر آحاد مردم مؤمن روشن مى سازد.
مقام معظم رهبرى توجه و گرايش روزافزون جوانان به قرآن كريم طى سالهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى را يادآور شدند و در پايان سخنانشان خطاب به جوانان فرمودند: تلاوت آهنگين آيات الهى را فرابگيرد، با تفسير و ترجمه قرآن هر چه بيشتر آشنا شويد، در معنا و مفهوم عبارات پرمغز قرآن تدبر و تأمل كنيد و مطمئن باشيد كه با ادامه حركت رو به گسترش قرآنى در كشور، پايه هاى نظام مقدس اسلامى آنچنان مستحكم خواهد شد كه هيچ قدرتى، نه امروز و نه در آينده، قادر به ايجاد اندك تزلزلى در آن نخواهد بود.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان حضرت آيت ا... خامنه اى، حجت الاسلام والمسلمين نظام زاده نماينده ولى فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه ضمن ارائه گزارشى از برگزارى شانزدهمين دوره مسابقات بين المللى قرآن كريم، نفرات برتر اين دوره از مسابقات را معرفى كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /