پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم فارغ‏التحصيلى دانشگاه افسرى امام على (ع)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز عصر طى سخنانى كه در مراسم فارغ التحصيلى دوره سى و دوم دانشگاه افسرى امام على (ع) ايراد كردند، حضور نيروهاى بيگانه را در آبهاى خليج فارس، تحريك كننده و زمينه ساز تشنج و نا امنى دانستند.
مقام معظم رهبرى تصريح كردند: ملت بزرگ ايران براى تحقق اهداف والاى خود نيازمند كار و تلاش در محيطى امن و آرام است و اگر دشمنانى از بيرون مرزها بخواهند اين محيط امن و آرام را بر هم بزنند همه آحاد ملت و در صف مقدم آنان، نيروهاى مسلح، مقتدرانه عليه دشمنان قيام خواهند كرد
حضرت آيت الله خامنه اى مسؤوليت اداره خليج فارس را متوجه كشورهاى حاشيه آن دانستند و فرمودند: بر خلاف ادعاى آمريكاييها حضور آنها نه تنها هيچگونه امنيتى براى اين منطقه به وجود نمى آورد، بلكه خود مقدمه و موجب نا امنى است. خليج فارس در احاطه كشورها و ملتهاى سابقه دار و ريشه دارى قرار دارد و آنها خود بايد اداره اين منطقه را عهده دار شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: ملت ايران اهل اقدام به جنگ، خونريزى، تجاوز و تعدى نيست، اما نشان داده است كه در مقابل انگيزه هاى خائنانه دشمنان، با شجاعت، قدرت، استقامت، آگاهى و بصيرت نسبت به وظيفه تاريخى خويش عمل مى كند.
فرمانده كل قوا با نفى هرگونه تعدى و تجاوز از سوى نيروهاى مسلح فرمودند: جمهورى اسلامى ايران نيروهاى مسلح خود را كه در كمال پرهيزگارى، مناعت طبع و پارسايى زندگى مى كنند، در ميدان دفاع از استقلال ملى و هدفهاى والاى ملت ايران و نيز حراست از شرف ملى و هويت دينى و ايمانى به كار گرفته است و نيروهاى مسلح نيز ثابت كرده اند كه براى ملت ايران، بازوانى فعال، توانمند و صميمى اند و در هنگام نياز، مردانه و شجاعانه از كيان ايران اسلامى دفاع مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: ايران اسلامى قصد تجاوز به هيچ كشورى و ملتى را ندارد، اما وجود كشورها و نظامهاى بى ثبات در همسايگى مرزهاى شرقى و غربى ايران ايجاب مى كند كه ملت ايران هوشيارى و نيروهاى مسلح ما آمادگى كامل خود را حفظ كنند. ما شروع كننده نيستيم، ولى بايد بيدار و آماده باشيم.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنانشان از دانشگاه افسرى امام على (ع) به عنوان يك ذخيره اميد بخش ياد كردند و فرمودند: در اين دانشگاه، جوانان نجيب، مؤمن و با شرفى تربيت مى شوند كه مى توانند تأثيرات ماندگار و بزرگى در آينده نيروهاى مسلح ما داشته باشند.
دانشگاهى كه به نام مبارك اميرالمؤمنين على بن ابى طالب(ع) مزين است، در انضباط، درس، دين و اخلاق نمونه است و اين خصوصيات بايد هر چه بيشتر در درون دانشگاه سرشارتر شود و اين دانشگاه به عنوان يك منبع لايزال به طور مستمر ارتش جمهورى اسلامى ايران را مدد بدهد.
فرمانده كل قوا عضويت در نيروهاى مسلح ايران اسلامى را يك توفيق و افتخار بزرگ دانستند و فرمودند: در طول سالهاى حيات مبارك نظام اسلامى، نيروهاى مسلح ما در پرافتخارترين ميدانها، پرشكوهترين مواضع را اتخاذ كردند و وظايف خود به نحو مطلوب به انجام رساندند، بنا بر اين در ميان ملت شجاع و مؤمن ايران و در نظام جمهورى اسلامى كه جهتگيرى افتخارآفرين آن مورد تحسين و ستايش هر انسان والايى است، عضويت در نيروهاى مسلح، يك توفيق و افتخار بزرگ محسوب مى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى ياد شهداى ارتش سرافراز ايران اسلامى، بويژه سپهبد شهيد صياد شيرازى و نيز امير وفادار مرحوم ظهيرنژاد را گرامى داشتند و فرمودند: چهره هاى ماندگار بسيارى از ارتش آزموده و تجربه شده، در لوح ضمير ملت ايران ثبت شده است و ياد اين عزيزان هرگز فراموش نخواهد شد. آنها سلف ارتش هستند و افسران امروز ارتش بايد بهترين خلف براى اين سلف باشند.
فرمانده كل قوا بر ضرورت حضور برادرانه سپاه و ارتش در تمامى ميدانها تأكيد كردند و فرمودند: ارتش و سپاه بايد سازمانهاى خود را تقويت و ايمان و خردمندى را در درون خود ريشه دار كنند و مطمئن باشند كه با تقويت روح ايمان و خردمندى در هر صحنه اى مى توانند توجه و رحمت الهى را به خود جلب نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اى در پايان سخنانشان از فرمانده كل ارتش، فرمانده نيروى زمينى و نيز دست اندركاران دوره هاى آموزشى دانشگاه افسرى امام على(ع) تقدير و تشكر كردند و فرمودند: از اين دانشگاه بايد نيروى تازه، خون تازه، ايمان، انضباط، آگاهى و خردمندى به بدنه عظيم ارتش جمهورى اسلامى صادر شود و آن را روز به روز سرزنده تر و با طراوت تر كند.
بر پايه همين گزارش، فرمانده كل قوا به هنگام ورود به دانشگاه افسرى امام على(ع) در برابر يادواره شهدا با قرائت فاتحه، ياد شهداى جنگ تحميلى را گرامى داشتند و سپس از يگانهاى مستقر در ميدان سان ديدند.
در اين مراسم سرتيپ پورشاسب فرمانده نيروى زمينى ارتش ضمن سخنان كوتاهى به فرمانده كل قوا خير مقدم گفت و فرمانده دانشگاه افسرى امام على(ع) نيز گزارشى از فعاليتهاى علمى و پژوهشى اين دانشگاه ارائه كرد. همچنين جمعى از استادان، فارغ التحصيلان و دانشجويان نمونه اين دانشگاه جوايزى را از دست رهبر معظم انقلاب دريافت كردند.
در اين مراسم رزمايش ميدانى فداييان ولايت و عمليات اعتماد به نفس نيز اجرا شد و دانشجويان و فارغ التحصيلان اين دانشگاه يكصدا، سرود وحدت را سردادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /