پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار استفانو پولوس رئيس جمهورى يونان و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز كنستانتين استفانو پولوس رئيس جمهورى يونان و اعضاى عاليرتبه هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، مقام معظم رهبرى از گسترش مناسبات همه جانبه بين ايران و يونان استقبال كردند و ضرورت استفاده از زمينه هاى مثبت موجود در روابط دو كشور را براى توسعه همكاريها يادآور شدند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر نبود نقاط منفى در ذهنيت ملت ايران نسبت به يونان تأكيد كردند و فرمودند: سوابق فرهنگ و دانش يونانى در تاريخ ايران بسيار درخشان و برجسته است و داد و ستد و همكاريهاى علمى و فرهنگى، همواره در سطح وسيعى ميان دو كشور وجود داشته است.
مقام معظم رهبرى از متفكرين بزرگ ايران و يونان به عنوان پايه گزاران تمدن بشرى ياد كردند و فرمودند: مردم ايران و يونان استعداد خود را در مسايل مربوط به فرهنگ و تمدن نشان داده اند و بر اين اساس مى توانند زمينه هاى دوستى ميان خود را تحكيم بخشند.
حضرت آيت الله خامنه اى بر ضرورت كامل كردن تمدن كنونى جهان تأكيد كردند و فرمودند: ابزارها و مصالح لازم براى كامل كردن تمدن امروز بشر در اختيار ملتهاى با فرهنگ است و دو كشور ايران و يونان مى توانند در اين جهت با يكديگر همكارى كنند.
بر پايه همين گزارش آقاى استفانو پولوس رئيس جمهور يونان نيز در سخنانى احساسات دو ملت را نسبت به يكديگر بسيار مثبت و دوستانه خواند و گفت: ايران و يونان ميراث دار فرهنگهاى غنى هستند و بر همين اساس مسؤولان دو كشور مسؤوليت بيشترى را در قبال مسايل كنونى بشر احساس مى كنند.
رئيس جمهور يونان همچنين بر اهميت همكارى دو كشور در زمينه هاى مختلف تأكيد كرد و گفت: زمينه ها و تواناييهاى زيادى براى توسعه روابط دوجانبه وجود دارد و با بسط دادن اين زمينه ها دو كشور مى توانند در موضوعات گوناگون با يكديگر همكارى داشته باشند
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /