پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نظربايف رئيس جمهورى قزاقستان و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز آقاى نظربايف رئيس جمهورى قزاقستان و اعضاى عالى رتبه هيأت همراه وى را به حضور پذيرفتند.
در اين ديدار كه حجت الاسلام والمسلمين خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، مقام معظم رهبرى از منطقه درياى خزر به عنوان يك مركز ثقل بسيار مهم در دنيا ياد كردند و ضرورت افزايش همكارى و همفكرى ميان كشورهاى اين منطقه را مورد تأكيد قرار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اهميت همكارى ميان كشورهاى عضو اكو فرمودند: مشتركات فراوانى وجود دارد كه مى تواند كشورهاى اين منطقه را هر چه بيشتر به يكديگر پيوند دهد و همكاريهاى گسترده را با تكيه بر حفظ منافع متقابل تسهيل سازد، بنا بر اين كشورهاى عضو پيمان اقتصادى "اكو" و از جمله كشورهاى حاشيه درياى خزر بايد نسبت به انجام همكاريهاى جدى تر اهتمام ورزند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى همكارى كشورهاى منطقه در زمينه مسايل امنيتى را حائز اهميت دانستند و فرمودند: كشورهاى منطقه بايد براى حل مسايل تلخ افغانستان چاره جويى كنند و با همكارى فعال خود در اين زمينه به ناامنى در منطقه پايان دهند و از اين طريق دست فتنه انگيز غريبه ها نيز از افغانستان كوتاه خواهد شد.
مقام معظم رهبرى همچنين با استقبال از همكاريهاى جمهورى اسلامى ايران و قزاقستان در زمينه مسايل نفتى، اظهار اميدوارى كردند كه به اهتمام رؤساى جمهور دو كشور منافع ملتهاى مسلمان ايران و قزاقستان در سايه ارتباطات گسترده و همكاريهاى سازنده و فزاينده، تأمين و تضمين گردد.
بر پايه همين گزارش آقاى نظربايف نيز در اين ديدار گزارشى از مذاكرات خود و هيأت همراهش با مقامات جمهورى اسلامى ايران ارائه كرد و آمادگى كشورش را براى همكاريهاى گسترده اقتصادى و امنيتى با ايران مورد تأكيد قرار داد.
وى گفت: كسانى كه از ماوراء اقيانوسها به منطقه درياى خزر پاگذاشته اند تنها براى افزودن به درآمدهاى خود تلاش مى كنند و به فكر منافع و استقلال كشورهاى منطقه نيستند.
رئيس جمهور قزاقستان همكارى دو كشور را در زمينه انتقال نفت بسيار مهم توصيف كرد و گفت: جمهورى اسلامى ايران از توانمندى بالايى در زمينه حمل و نقل نفت برخوردار است و ما خواستار همكارى و كمك ايران براى انتقال نفت قزاقستان از طريق درياى خزر هستيم و ملت ما هرگز اين كمك بزرگ ايران را فراموش نخواهد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /